Nederlands consulaat in Rio

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Nederlands consulaat in Rio

Bericht door Progresso » ma dec 22, 2014 23:16

Op zich wel vermakelijk wat er zich allemaal afspeelt op dat consulaat, maar om heel eerlijk te zijn is het allemaal te triest voor woorden.

Hadden we van de week een tweet van de consul dat de val van de roebel de Braziliaanse economie aantast, wat natuurlijk je reinste onzin is. Het enige wat de economie hier aantast is de PT van Dilma, het volledig corrupte Petrobras ponzischema en het volledig ontbreken van vertrouwen van investeerders in deze afgesloten markt. Maar ja, dat ga je als consul niet opschrijven, dus gaan de dienaren van de Nederlandse overheid maar gewoon discutabele non-informatie op de sociale media gooien.

Zojuist binnen gekomen een twitterbericht van de Nederlandse consul dat VanOord de haven van Rio gaat uitbaggeren.

Afbeelding

Ik dacht, eindelijk eens wat positiefs nieuws uit Rio en vooral goed nieuws voor VanOord, die volgens mij nog steeds wacht op een achterstallige betaling van €40 miljoen en nog wat andere maatschappeliijk-verantwoord-ondernemen onzin probleempjes heeft in de haven van Suape.

Helaas, helaas, het betreft nieuws van eventjes geleden. Zeg maar uit de tijd dat de vorige ambassadeur als belangrijkste missie had om op werkbezoek te gaan bij de fietsenfabriek Houston in Piaui.

Afbeelding


Om de geweldige communicatievaardigheden van onze overheidsdienaren nog verder te illustreren nog even deze geweldige kerstgroet, in elkaar gezet door de plaatselijke goedkope stagiaire.



Opvallende zaken van het flimpje:

14 medewerkers op het consulaat in Rio???? Ik dacht dat de ambassade in Brasilia al zo'n waterhoofd was, maar de consulaten zijn ook goed bevolkt.

Onder de medewerkers zit ook nog een liason politieofficier voor childcrime. Zeg maar een soort pedojaagster. Wat die er weer doet is mij een volkomen raadsel. De Braziliaanse politie kijkt wel uit om hoogst gevoelige informatie met Nederland uit te wisselen. Het afgelopen jaar is er bij de honorair consul in Manaus een huiszoeking geweest wegens "childcrime". In Nederland wordt tot op het hoogste niveau (Demmink) een van de grootste pedozaken onder het tapijt geschoven door ministers, op de Interpol lijst van meestgezochte criminelen staat nog steeds de veroordeelde pedofielJerry Kabbedijk, die met dank aan dit consulaat naar Nederland kon vluchten. Die liason officer zit er dus gewoon voor spek en bonen.

Voor de rest probeert men in het filmpje de indruk te wekken dat het allemaal heel druk is met allemaal belangrijke bezoeken (van wethouders, scholen, semi-overheid, overheidstoezichthouders ).

Wat een puinhoop.



Felix
Artikels: 0

Re: Nederlands consulaat in Rio

Bericht door Felix » di dec 23, 2014 12:08

Het lijkt mij een goed idee om dit regelmatig aan de kaak te stellen. Jammer dat de NLse pers dit wereldwijd zo weinig doet maar die heeft de 'gunsten' van de diplomatie natuurlijk ook hard nodig, bv. wanneer koning W.A. weer eens in de weg komt lopen bij een economische missie.

We hadden het er laatst over dat je moeilijk kunt meten wat zo'n ambassade/consulaat eigenlijk oplevert. Toch moet dat op de een of andere manier wel gebeuren.

En de consulaire dienstverlening aan de Nederlander in het buitenland waar bestaat die uit en hoe beschouwt het ministerie BZ hun taak tegenover die Nederlanders? Op dit moment is die 'dienst' mensonterend.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlands consulaat in Rio

Bericht door Progresso » wo dec 24, 2014 17:19

Kreeg net een berichtje op de twitter dat er het verkeerde linkje geplaatst was. Er blijkt dus wel degelijk een order voor Van Oord was. Laat ik het er maar op houden dat dit kan gebeuren.
za 20 dec 2014, 13:11
Van Oord krijgt opdracht in Brazilië
ROTTERDAM (AFN) -

Baggerbedrijf Van Oord heeft de opdracht gekregen om het toegangskanaal van de haven van Rio de Janeiro in Brazilië te verbreden. Het contract heeft een waarde van ruim 60 miljoen euro, laat het bedrijf weten.
Toch leuk.

Nu alleen nog maar wachten tot we op Twitter, website, e-mail, LinkedIn en Faceboek wel belangrijke berichten voor de Nederlanders in Brazilie, in plaats van een continue blurie van goednieuws berichten om het bestaan van een consulaat met 14 man personeel te rechtvaardigen.

Voorlopig moeten we maar aannemen dat het inburgeringsexamen nog steeds niet kan worden afgenomen, en dit al sinds November.



Plaats reactie