Vriendin ophalen in Duitsland.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
bertus
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 18:30

Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door bertus » wo jan 07, 2015 18:38

Hey jongens,
Ik kom al een aantal jaar met veel plezier in fortaleza en heb nu sinds 2 jaar een meisje daar.
En zijn nu eindelijk zover dat ze mij voor 3 maanden komt opzoeken in Nederland.
Nu heb durfde ik haar niet over te laten stappen omdat het voor haar eerste keer vliegen is.
Nu ben ik alleen bang dat de regels voor toelating in Duitsland anders zijn?
Iemand daar ervaring mee, want ik begin hem toch wel te knijpen.
En wat heb je sowieso nodig voor een tijdelijk verblijf hier? Wat moet zij of ik kunnen aantonen?
Alvast bedankt jongens groetjes.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door quasimodo » do jan 08, 2015 18:43

Voor het hele Schengen gebied hetzelfde.

Ze moet een retourticket hebben om aan te kunnen tonen dat ze niet meer als 90 dagen in 180 dagen in het Schengen gebied verblijft.

Ze moet aan kunnen tonen dat ze over voldoende middelen beschikt om zich te kunnen onderhouden in de tijd dat het bezoek duurt. Ik dacht ergens tussen de 30-35 euro per dag. En waar ze verblijft. Als ze genoeg geld heeft is een uitnodiging van jou kant genoeg. Anders even bij je gemeentehuis een uitnodiging buitenlandse gast halen. Hierin stel jij je borg. Misschien verstandig om om een loonstrookje mee te nemen naar het vliegveld het kan zijn dat jij moet aantonen dat je over genoeg geld bezit om haar te onderhouden die tijd.

Ze moet verzekerd zijn voor medische behandelingen. Ik regel dat meestal bij Oom verzekeringen online. Kost nog geen 2 euro per dag. Zo wie zo verstandig maar zeker als je borg staat. na 1 dag heb je de papieren binnen.

Ze moet een paspoort hebben dat geldig is voor een half jaar meer als de retour datum.

Je stuurt de uitnodiging buitenlandse gast en de verzekering op naar Fortaleza. Zij moet hem uitprinten en meenemen naar het vliegveld. De luchtvaartmaatschappij vraagt er na als ze alleen reist. Anders zijn zij verantwoordelijk voor de kosten van de retour als ze niet word toegelaten. En nemen ze haar al niet mee in Fortaleza.

Telefoonnummer mee laten nemen zodat de douane je eventueel kan bellen. Dan moet het geen probleem zijn.

Mijn vriendin is de laatste keer ook geland op Frankfurt. De situatie is niet helemaal te vergelijken omdat ik met haar mee vloog dan doen ze meestal niet zo moeilijk. Ik had geluk want er waren net 2 grote vliegtuigen geland met Chinezen. Ik denk dat word heel lang wachten bij de rij voor niet Eu passagiers. Maar er kwam een douanier vragen wie er een Eu paspoort had. Ik verteld dat ik er 1 had maar mijn vriendin niet. We mochten toen bij de Eu door. Daar werd alleen gevraagd naar mijn relatie met haar (vriendin). Toen moest ik haar retourticket laten zien waar gekeken werd naar de duur van het verblijf. Dat was het en we mochten doorlopen.

Verder is het verstandig dat ze gedekt gekleed gaat. Meestal is dan het produceren van de bovenstaande papieren voldoende. Anders kunnen ze nog wel eens vervelende vragen gaan stellen aan jou en je vriendin m.b.t. tot prostitutie. Ze zijn tegenwoordig erg allert op mensenhandel.

Verder is een jas geen overbodige luxe met dit weer. En hou er rekening mee dat winterbanden verplicht zijn in Duitsland. Verder wens ik je veel plezier met je vriendin.

Groetjes,

Frans.



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door oottiug » do jan 08, 2015 19:07

Uitnodiging buitenlandse gast ofwel Garantverklaring is niet meer een document die even op te halen is.Voorheen was dit een soort uitreksel.Nu is het een document vanuit de IND en is alleen nodig bij "visumplichtige" vreemdelingen.

Wellicht wat kan helpen is via het vliegveld om Passenger Assistence te nemen voor je vrouw, zodat ze wordt begeleid vanuit vliegtuig tot en met samenkomst in aankomsthal.(daar dient dan ook de betaling te worden gedaan). Ik had het in ieder geval nodig omdat de familie nooit gevlogen had en geen andere taal spreekt.

En verder inderdaad alle bovengenoemde zaken kunnen helpen. Je kan pech hebben, mijn vrouw heeft nog nooit problemen gehad op diverse luchthavens. Ik denk dat ze je er gewoon uitpikken.Bepaalde kleding kan natuurlijk wel invloed hebben of iemand eruit wordt gepikt voor extra controle en navraag over reden van verblijf.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door quasimodo » do jan 08, 2015 20:17

Gewoon afspraak met de gemeente voor uitnodiging buitenlandse gast via internet kun je meteen zien wanneer je terecht kan voor de afspraak. Kost nog geen 10 euro (verschilt misschien bij de gemeente) Je kunt het bij de gemeente downloaden en van te voren invullen of daar ter plekke invullen. Een paar stempels erop even afrekenen en klaar. Afspraak was binnen een paar dagen geregeld. 10 minuten op het gemeentehuis geweest.



bertus
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: wo jan 07, 2015 18:30

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door bertus » do jan 08, 2015 20:37

Bedankt Frans ebn Oottiug, gelijk een hele geruststelling nu ik dit lees. Zat al helemaal im stress met verhalen van ondanks alle papieren als nog geweigerd worden. Dat van die garantstelling wist ik nog niet daar ga ik gelijk achteraan. En stuur haar gelijk m'n loonstroken en jaaropgave. Laat ik maar het zekere voor het onzekere nemen hehe. Meer tips zijn welkom. Gegroet Sander



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door quasimodo » do jan 08, 2015 21:35

Heeft geen zin om je loonstroken op te sturen. Zij kan hier niets mee. Als de douane wil weten of je voor haar kunt zorgen zal je dit zelf ter plekke moeten doen. Als de douane wil weten of ze iemand heeft die voor haar garant staat en ze willen weten of die hier voor kan zorgen. Dan zullen ze je echt wel bellen en je er persoonlijk naar vragen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door borsjea » di jan 20, 2015 19:35

Tussen 2001 en 2013 regelmatig familie en vriendinnen van mijn vrouw over laten komen.
Zond vooraf altijd onderstaande uitnodiging eerst zelf printen ondertekenen en als dpf scannen en mailen.
Zorg dat het telefoonnummer wat je in de uitnodiging zet je mobiele nummer is wat jij op de luchthaven bij je hebt.
Bij aankomst direct zowel het paspoort als uitnodiging tonen. Onze genodigde hebben verder nooit vragen hoeven te beantwoorden kregen direct de stempels in hun paspoort en konden doorlopen.
Vertaal voor aankomst in het buitenland het document in de betreffende taal.


UITNODIGING VREEMDELING
Ondergetekende:
Naam :
Voornamen :
Geboortedatum :
Geboorteplaats :
BSN :
tel:
Woonachtig te
Adres :
Postcode + Woonplaats :
Verklaren:
Voor een bezoek van maximaal .. weken bij hun uit te nodigen:
Naam :
Voornamen :
Geboortedatum :
Geboorteplaats :
Woonplaats :
Land :
Paspoortnr:


Ondergetekenden stellen zich garant voor de kosten die voor de Staat en voor andere
openbare lichamen kunnen voortvloeien uit het verblijf in Nederland, alsmede voor
de kosten van de reis van deze vreemdeling naar een plaats buiten Nederland waar
zijn of haar toelating gewaarborgd is.

Getekend te [plaats] op [datum]

[Naam]



Bert Ernste
Artikels: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 18:51

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door Bert Ernste » wo jan 21, 2015 19:02

Geen ervaring mee, maar meende ooit gelezen te hebben dat er nu een speciaal formulier is voor garantstelling voor buitenlandse bezoekers, die zelf onvoldoende geldelijke middelen hebben voor hun verblijf. Financieel garant staan is nodig als diegene zelf minder dan 34 euro per dag te besteden heeft, zo lees ik nu.

Meer hier

Het formulier

Maar, eh, geen ervaring mee, dus voor wat het waard is.



oottiug
Artikels: 0
Berichten: 124
Lid geworden op: do dec 31, 2009 11:08

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door oottiug » za jan 24, 2015 09:56

Er staat duidelijk op dat dit formulier bestemd is voor "Visumplichtige". Dus niet nodig voor personen uit brazilië, die voor 3 maanden verblijven in nederland..!!



dutchman
Artikels: 0

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door dutchman » za jan 24, 2015 15:30

Bij twijfel het Nederlandse consulaat vragen, daar zijn ze voor!
http://brazilie.nlambassade.org/locatie ... aleza.html



Timmie
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: wo jan 12, 2011 17:29

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door Timmie » za jan 24, 2015 15:34

Onderstaande komt van de IND website.

Overzicht: kort verblijf voor niet-visumplichtige nationaliteiten

U wilt naar Nederland komen voor een verblijf van maximaal 90 dagen voor bijvoorbeeld een vakantie of familiebezoek, doorreis of transit. U hoeft geen visum aan te vragen. U hebt een vrije termijn van 90 dagen in iedere periode van 180 dagen om in het Schengengebied te verblijven.
Voorbeeld: Als u Nederland op 20 oktober 2013 wilt inreizen betekent dit dat uw reisdocument zal worden bekeken op Schengen in-/en uitreisstempels in de 180 dagen direct vóórafgaand aan 20 oktober 2013, in dit geval tot 24 april 2013. Hebt u in de periode van 90 dagen vóórafgaand aan de gewenste datum van inreis niet verbleven in het Schengengebied (in dit voorbeeld de periode van 23 juli 2013 tot 20 oktober 2013), dan kunt u met een nieuw inreisstempel een periode van 90 dagen in het Schengengebied verblijven. In het geval dat wel zo is, zal het aantal inmiddels gebruikte verblijfsdagen effect hebben op de (eventueel nog) te verstrekken verblijfsperiode.
Met de [externe link] short-stay calculator (in de tekst onder 'Harmonising rules and procedures') op de website van de Europese Commissie kunt u zelf eenvoudig berekenen hoeveel dagen u na uw inreis nog in het Schengengebied mag verblijven. Ook kunt u deze tool gebruiken om uw reis te plannen.
Overzicht voorwaarden
Hoewel u geen visum nodig hebt, moet u wel aan de volgende voorwaarden voldoen:
-U hebt een geldig reisdocument (bijvoorbeeld paspoort). Let op! In sommige gevallen is een geldig reisdocument niet voldoende. Kijk hier of voor uw nationaliteit nadere eisen aan het reisdocument worden gesteld.Uw reisdocument moet nog 3 maanden langer geldig zijn dan het einde van uw vrije termijn.
-U vormt geen gevaar voor de openbare orde, de nationale veiligheid of de internationale betrekkingen van één van de Schengenlanden.
-U hebt voldoende middelen van bestaan. Dit is minimaal een bedrag van € 34 per dag voor de duur van uw verblijf in Nederland.
-U moet het reisdoel aannemelijk maken. U kunt dit bijvoorbeeld aantonen door een originele uitnodigingsbrief van familieleden of kennissen die u in Nederland wilt komen bezoeken. Als u geen uitnodigingsbrief hebt, kan dit aangetoond worden met een [externe link] origineel formulier 'bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking'. Dit formulier hoeft niet bij de gemeente gelegaliseerd te worden. Eigen info: Kost ongeveer 10 euro om het wel te doen, dus waarom zou je het niet doen.
-U hebt een medische reisverzekering.



dutchman
Artikels: 0

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door dutchman » zo jan 25, 2015 17:13

... ging wat mis, onder nieuwe poging...
Laatst gewijzigd door dutchman op zo jan 25, 2015 17:19, 2 keer totaal gewijzigd.



dutchman
Artikels: 0

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door dutchman » zo jan 25, 2015 17:17

Hou het nou toch eens simpel!
IND is voor immigratie en naturalisatie......
Voor een Braziliaans burger die max. 3 maanden op vakantie gaat in een Schengenland IS GEEN VISUMPLICHT.

- Naast GELDIG PASPOORT van nog minimaal een HALF JAAR geldigheid is nodig:
- RETOUR ticket binnen 90 dagen.
- Geld, mag ook cheques of CREDIT CARD
- HOTEL RESERVERING.

Als extra handig als ze foto van je bij zich heeft plus kopie van jouw identiteitsbewijs, adres en telefoonnummer, liefst als geprinte email, alles wat vertrouwen opwekt is een pré.
Mijn vrouw kwam ook alleen en toen zijn ze inderdaad gaan bellen.
Toen het vertrouwd bleek mocht ze door.
Dus je gaat lekker in het hotel zitten en dan heb je geen gedoe meer met garantie verklaring enzo.
Of ze komt bij jou op vakantie met haar CREDIT CARD zodat je ook geen garantieverklaring nodig hebt.
Zij betaalt!!!! Credit card kan gemakkkelijk via familie of vrienden worden geregeld. Ik kon zonder problemen ook eentje aanvragen voor een vriend en dus op zijn naam.
Je kan toch niet meer uitgeven dan de limiet. Het is tegenwoordig gewoon een veredelde pinpas.
Als ze alleen reist is het wel moeilijker en kan men een hoop vragen gaan stellen maar men moet je in principe toelaten.
Mijn vrouw liep ook enorme vertraging op door de vragen toen ze alleen naar Lissabon ging en miste toen haar aansluiting en moest toen een nacht overnachten waardoor ik voor niks stond te stressen op Brussel.

Gewoon doordouwen, de wetten staan achter ons!
Meer informatie:
http://riodejaneiro.nlconsulado.org/ser ... visto.html



Felix
Artikels: 0

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door Felix » zo jan 25, 2015 20:22

Er is geen sprake van visumplicht maar toch kan men je gewoon weigeren als iets hen niet aanstaat. Vandaar ook dat het zo nuttig is alle voorzorgsmaatregelen te nemen die je kunt nemen. Ik vermoed dat het meisje geen vreemde talen spreekt - ze heeft nog nooit gevlogen, en dat is natuurlijk geen pré. Je gaat haar zelf ophalen begrijp ik en dat is nuttig want je kunt indien nodig uitleg geven aan de autoriteiten daar. Succes!



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vriendin ophalen in Duitsland.

Bericht door quasimodo » ma jan 26, 2015 01:58

Als ze alleen reist is het wel moeilijker en kan men een hoop vragen gaan stellen maar men moet je in principe toelaten.
Mijn vrouw liep ook enorme vertraging op door de vragen toen ze alleen naar Lissabon ging en miste toen haar aansluiting en moest toen een nacht overnachten waardoor ik voor niks stond te stressen op Brussel.
Ze stellen maar een paar vragen.

Geldig paspoort
Reden voor verblijf
Of je een medische verzekering hebt
Of je beschikt over voldoende financiële middelen
En je retourticket binnen 90 dagen

En als je die zaken niet op orde hebt krijg je veel vragen en worden regelmatig mensen teruggestuurd. Dus nuttig advies om te zeggen dat dit ook zonder kan. Dan krijg je stres. En of het nu gemakkelijker is om een credit card aan te schaffen voor je vriendin. Hier voldoende geld op te zetten zodat ze kan aantonen dat ze over voldoende middelen beschikt dan even langs de gemeente te gaan en een uitnodiging te halen voor 10 euro betwijfel ik. Je kan deze ook zelf opstellen met een handtekening maar de officiële weg komt toch meer vertrouwd over bij de douane. Bovendien kun je anders alsnog gedwongen worden je officieel borg te stellen en je later nog een keer melden bij de vreemdelingenpolitie voor een stempel.

Nu hoor ik dat ze in Lissabon wel heel erg streng zijn en dat de meeste Brazilianen daardoor een ander vliegveld prefereren. Bovendien is een rechtstreekse vlucht zo wie zo wat dat betreft handiger zodat je zelf nog iets kunt betekenen als er vragen zijn.



Plaats reactie