Braziliaans nieuws in het Nederlands

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Braziliaans nieuws in het Nederlands

Bericht door Progresso » do jan 08, 2015 20:55

De eerste versie van het internet nieuwsblaadje Progresso is uit.

Het idee is om al het Nederlandstalige nieuws uit Brazilië overzichtelijk bij elkaar te krijgen. Het gaat om nieuws wat gepubliceerd wordt in België en Nederland, maar ook goede artikelen geschreven door Nederlandse en Belgische bloggers, informatie van de ambassades, de Nederlandse kolonieën alhier en andere informatie die relevant is.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Afbeelding



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Braziliaans nieuws in het Nederlands

Bericht door quasimodo » do jan 08, 2015 21:42

Ziet er leuk uit. Misschien een idee om hier de rubriek brazilie in het nieuws te modereren i.s.m. Salseros, Of anders een een link naar je rubriek.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Braziliaans nieuws in het Nederlands

Bericht door Progresso » do jan 08, 2015 22:04

Het leukste is denk ik als er hier op Fortalezacorner iets kan komen. Eventueel kan de naam Progresso gewoon veranderd worden als mensen dit stoort. Het platform biedt die mogelijkheid. Het is gewoon een stukje code die Salseros ergens moet plaatsen. Nu ken ik deze BulletinBoard software niet zo goed, maar ik vermoed dat dat toch wel wat probleempjes gaat geven.

In principe werkt het helemaal automatisch. Ik heb wat linkjes van jou die ik in het nieuwshoekje vond er even handmatig bijgezet, maar nieuwe berichten uit die bronnen zouden nu ook automatisch verschijnen. Als iemand er behoefte aan heeft kan die mede-moderator worden. Het gaat dan met name om stukjes uit de spelonken van het internet.

Het enige wat ik nog niet aan de praat heb gekregen is het hoofdstukje "Discussions", maar volgens mij heeft dat er mee te maken dat ik geen Faceboek heb.

De hoeveelheid stukjes van de 8 Nederlandse correspondenten in de afgelopen week is bijzonder matig. Voorlopig is de verschijningsfrequentie om de dag.



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: Braziliaans nieuws in het Nederlands

Bericht door Xadrez » do jan 08, 2015 22:34

Bem legal, obrigado!



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Braziliaans nieuws in het Nederlands

Bericht door quasimodo » do jan 08, 2015 22:45

Automatisch zou ik mee opletten. Je krijgt veel dubbel nieuws en ongewenste spam.



Felix
Artikels: 0

Re: Braziliaans nieuws in het Nederlands

Bericht door Felix » vr jan 09, 2015 00:54

Het zal een soort 'Mens Erger Je Niet' worden want er worden nogal wat onzin, halve waarheden en leugens over Brazilië verkocht in de vaderlandse kranten!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Braziliaans nieuws in het Nederlands

Bericht door Progresso » vr jan 09, 2015 17:54

@Quasimodo: Voor dubbel nieuws en spam ben ik eigenlijk niet zo bang. Met pijn en moeite zijn er berichten over Brazilië te vinden. Ik denk dat ik zelfs naar een wekelijkse versie moet gaan om niet iedere dag met een lege pagina aan nieuws te komen.

Ik vraag me oprecht af wat de Nederlandse correspondenten hier doen. Ik heb er twaalf !!!! die rechtstreeks de "Progresso" voeden. De afgelopen negen dagen heb ik geloof ik één of twee artikeltjes gevonden. Ik heb gekeken of ik wat geld zou besteden aan Myjour, een soort nieuwsmakelaar, maar ook daar is nauwelijks iets te vinden.

@Felix: Het is inderdaad niet alleen de kwantiteit van de berichtgeving. De kwaliteit van de berichtgeving is ook dramatisch. Het beste voorbeeld is eigenlijk wel de door de Postcodeloterij gesponsorde reportage van Katy Sherriff over de Bele Monte dam. Dat was wel weer een dieptepunt. Zeker nu je weet dat de hardliner-communist Aldo Rebelo (Mr. Bele Monte dam) minister van technologie, wetenschap en innovatie is geworden. Niets, maar dan ook niets horen we in Nederland van Katy over deze uiterst controversiele minister.

Kortom, zie mijn hobby-projectje maar als een aardige spiegel voor de Floors, Wieses, Nielsen, Remi's, Marjolijnen, Nina's, Keeses, Sandras, Katy's, Marc's, Edwins, Kieran's. Maar ja, ze zijn nu allemaal heel druk om hypocriet "je suis Charlie" op hun profielpaginaatje te zetten.



Plaats reactie