pakket versturen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
tencie
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: di nov 02, 2010 18:18

pakket versturen

Bericht door tencie » ma jan 12, 2015 16:15

Wie weet hoe je het beste een pakket kan versturen vanuit nederland en wat zijn de kosten



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: pakket versturen

Bericht door Bert » ma jan 12, 2015 17:45

Postnl zie site voor tarieven.

Stuur alleen geen gsm, tablet's of notebooks etc want dan mag de ontvanger daar honderden reais invoerrechten over betalen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: pakket versturen

Bericht door René » di jan 13, 2015 03:24

Wat vanuit Nederland ook niet verstuurd mag worden zijn identiteitspapieren (paspoort, Braziliaans ID bewijs, e.d.)
Deze worden bij de NL douane tegengehouden.
Met wat dan ook moet je geluk hebben; heb je dat niet wordt er inderdaad een belachelijk bedrag belasting over geheven. Een kennis van mij stuurde ooit een paar dozen kleding (gebruikt); elke doos werd belast met 177 reais invoerrechten!
Wat je het beste kan doen is iemand zoeken die het pakket voor je wil meenemen; tot 500 dollar betaal je geen invoerrechten en twee laptops en 3 iphones is ook geen probleem; uit de originele verpakking, paar stickers erop en een paar shortcuts op je werkblad en je hebt een werk en een prive laptop bij je. In elke zak een Iphone (met desnoods een pre paid chipie erin) ook geen probleem.
Groet,
René



dutchman
Artikels: 0

Re: pakket versturen

Bericht door dutchman » di jan 13, 2015 04:39

Rene, heel apart, in grote lijnen schreef ik hetzelfde op:
http://brazilie.reisforum.nl/topic/3065 ... nland.html
Maar er kwam geen reactie op.
Maar inderdaad, als het duidelijk voor eigen gebruik is dan is dat wat anders dan ongebruikt in doos.
Lijkt me gezond verstand...
Dus mensen, indien nieuw dan ff zorgen dat lijkt op eigen gebruik.
Ze noemen dat Act Natural...



Plaats reactie