Prijsverhogingen door de overheid

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door Progresso » di jan 20, 2015 00:01

Benzine: R$0.22/liter
Diesel: R$0.15/liter
IOF over leningen: van 1,5% naar 3%
PIS/Cofins over import van 9,5% naar 11,5%

De rekening van de Coelce gaat ook nog een keer fors omhoog, door een extra overheidstoeslag
Openbaar vervoer +12%
(Gesubsidieerde) Hypotheekrente via Caixa van 9,2% naar 11% per jaar (+15%)

Ik ben benieuwd of de mensen dit gaan pikken.



dutchman
Artikels: 0

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door dutchman » di jan 20, 2015 18:15

Het gaat inderdaad niet zo goed...
Ik woon hier nu anderhalf jaar maar ondervind de inflatie dagelijks aan den lijve.
Simpelste voorbeeld zijn luiers aangezien ik gewoon het grootste voordeel pak neem.
Eind 2013 net onder 30R, inmiddels al boven de 40R.
Eind 2013 kreeg je nog 5 broodjes op 1 Real , al maanden nog maar 3 !
En zo kan ik nog lang doorgaan.
Je merkt het aan alles.

Afgelopen week was het meerdere dagen tot na middernacht vrijwel onmogelijk om van Caxias naar Niteroi te rijden en vice versa.
Boze inwoners van de tussenliggende plaats Magé RJ staken autobanden op de hoofdweg in brand.
Ze hebben al weken geen leidingwater al hoewel CEDAE verbetering beloofd. Elke dag rijden twee tankwagens heen en weer naar die wijk maar dat is met dit snikhete weer evengoed afzien voor de bewoners.
Gevolg was dat het werkelijk overal muurvast stond. Vanwege de tolsluizen om Magé heen, zijn er vrijwel geen sluipwegen en die er zijn zitten vol met gaten en moet je tevens flink omrijden. Ik weet wel een flinke omweg zonder gaten richting Nova Friburgo maar menigeen die dag in dag uit dezelfde route rijdt kent deze alternatieve route niet. Ondertussen ligt het spoor naar Itaborai en nog verder naar nog drie andere windstreken er al 10 jaar verlaten bij waar dit anders een prima alternatief zou zijn. Daar sta je dan in de zinderende hitte waar fietsen op een roestig stalen ros echt vele malen sneller is.

Afgelopen week een record moorden in Baixada Fluminense (een regio ten noorden van de stad Rio zelf), minstens 50 en nog veel meer gewonden waaronder moeders, kinderen, ouden van dagen en zelfs een baby van anderhalf. Behalve een bende oorlog in met name de voorheen rustige plaats Magé worden ook onschuldige voorbijgangers en politieagenten getroffen.
In Magé werden automatische wapens gebruikt en in hartje centrum een jongeman doodgeschoten.
Inmiddels vernam ik van een vriendin van een RJ deelstaat gedeputeerde dat de kas van Magé RJ leeg is.
Werkzaamheden liggen stil en salarissen blijven onbetaald.
Omdat ik ook ergens in de keten zit heb ik al maanden geen salaris meer gehad.
De kans is nu wel heel groot dat ik richting Nederland ga.
Het wordt mij best heet onder de voeten en uitzicht op verbetering is er niet.

Ik ben benieuwd hoe het de landgenoten in andere regio's vergaat aangaande deze problematiek van neerwaardse trends.
Laatst gewijzigd door dutchman op za feb 21, 2015 05:19, 1 keer totaal gewijzigd.



dutchman
Artikels: 0

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door dutchman » di jan 20, 2015 18:25

PS
neerwaardse trends -> sec 'opwaards' natuurlijk, het is maar hoe je het bekijkt cq ervaart ;-)



Felix
Artikels: 0

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door Felix » vr jan 30, 2015 14:02

[quote]Omdat ik ook ergens in de keten zit heb ik al maanden geen salaris meer gehad.
De kans is nu wel heel groot dat ik richting Nederland ga.[/quote]

Dutchman, op welke manier zit jij ergens in de keten? Je bent toch werkloos?



dutchman
Artikels: 0

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door dutchman » vr jan 30, 2015 16:00

Felix,
Da manier van reageren op elkaar maakt dat ik weinig zin heb om veel bloot te geven.
Laten wij het erop houden dat ik niet stil zit.
Ook ik zit ergens in de keten.
Ik hoor van meerdere mensen dat deze hun geld niet hebben gehad van onderaannemer van PetroBras of van de gemeente.
Gisteren is een voorganger van mijn vrouw haar kerk zelfs wezen demonstreren met foto's op zijn Facebook enzo.
Had ik nooit van hem verwacht aangezien het een enorme theoreticus is.
Maar als de nood hoog is komen zelfs de grootste prekers in beweging.



Felix
Artikels: 0

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door Felix » vr jan 30, 2015 16:20

Sorry Dutchman, je wordt steeds ondoorzichtiger, of mystieker? Is je vrouw lid van een kerk? Geeft dat bij jullie geen conflicten thuis omdat jij zo laagdunkend over kerken denkt?

Je vertelde overigens zelf dat je al maanden geen 'salaris' meer had gehad en salaris veronderstelt, zeker met jouw ethische principes, dat je ergens bij iets of iemand werkt.



dutchman
Artikels: 0

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door dutchman » vr jan 30, 2015 17:54

Ik ben breng en haaldienst en ik werk.



muddyron
Artikels: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 12:21

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door muddyron » za jan 31, 2015 01:48

en klust bij in de weekends als clown .



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door Progresso » za jan 31, 2015 02:27

Afbeelding



dutchman
Artikels: 0

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door dutchman » za jan 31, 2015 03:43

Muddyron,
Het zal wel een grapje van je zijn.
Maar als jij op die manier je geld verdiend dan heb ik groot respect voor je.
Meer dan voor stropdasjes en andere graaiend spul met schone handjes.
Ik heb altijd het grootste respect voor mensen die tegen soms iets meer dan het minimumloon de straten vegen, vuilnis ophalen of de zelfstandige ondernemers (micro empresa ofzo) die op straat kinderspeelgoed of gebrande pinda's verkopen om de bekende voorbeelden maar aan te halen. Ik maak altijd graag een praatje met deze mensen en ze staan altijd open voor je dit in tegenstelling tot de expats en juppen die je ook overal ziet rennen...



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door Bert » za feb 21, 2015 01:06

Afgelopen maandag in Joao Pessoa getankt voor 2.98 (gasoline commum) bij de Shell. Dus meer dan
10% goedkoper t.o.v Fortaleza :roll: :roll:



Reysigher
Artikels: 0

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door Reysigher » za feb 21, 2015 04:30

Progresso schreef:Yep thats me..........................
Had ongeveer verwacht dat jij er zo zou uitzien.

Afbeelding



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Prijsverhogingen door de overheid

Bericht door Progresso » za feb 21, 2015 16:54

Goh, Reysigher kan met Photoshop werken. Heel mooi.

On topic:

1. De schijven van de inkomstenbetalasting worden niet aangepast met de inflatie. De officiele prijsindex bedraagt ongeveer 7,5% (De echte inflatie zit met gemak op 10%). De belastingschijven worden echter maar 4,5% opgehoogd. Dilma heeft hier haar veto over laten gaan en haar redenering was: ik heb geen geld (logisch, want dat zit nu allemaal in de partijkas en op de bankrekening van Lula).

Dit is wat we dus een belastingverhoging door de achterdeur noemen. Pure diefstal.

2. De hoeveelheid alcohol in de benzine wordt verhoogd van 25% naar 27%. Voor hetzelfde geld ga je dus minder kilometers rijden. Het grappige is als je kijkt naar de samenstelling van de inflatie-index waarin brandstof wordt meegenomen er nooit een aanpassing is geweest die betrekking heeft gehad op de steeds slechter wordende kwaliteit van benzine. Je krijgt van deze overheid dus een slechter product waar je hetzelfde voor moet betalen. Dit is wat men noemt: inflatie via de achterdeur. Pure diefstal.



Plaats reactie