Registratie kind geboren in Brazilië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Registratie kind geboren in Brazilië

Bericht door Bert » di jan 27, 2015 17:35

Ik probeer op de makkelijkste manier ons in Brazilië geboren kindje te laten registreren in Nld zodat zij
haar Nld paspoort daar eventueel later kan gaan aanvragen. Ik dacht het probleem te tackelen door haar geboorteakte op te laten sturen naar een vertaler in Brasilia die het document ook kan laten legaliseren aldaar (dus alles via post).
Vervolgens alleen het document nog opsturen naar Den Haag dacht ik en haar paspoort een keer tijdens vakantie in Nld aanvragen. Alleen een klein detail.... voor registratie van deze akte moet ik ook een Nederlands paspoort of id-kaart van haar kunnen overleggen. Met andere woorden moet ik dan sowieso op reis naar Rio, SP of Brasilia.. :cry: ??

Hoe lang kun je daar mee wachten?


Het heeft niet veel met Fortaleza te maken maar ongetwijfeld heeft iemand hier een zinnig antwoord



Felix
Artikels: 0

Re: Registratie kind geboren in Brazilië

Bericht door Felix » wo jan 28, 2015 13:30

Ik heb net eens op de site van de NLse ambassade gekeken en constateer daar dat ze het weer eens moeilijker hebben gemaakt dan in het verleden. Maar ja, waarom zouden ze ook klantvriendelijk zijn? Dat is toch helemaal hun doel niet?



dutchman
Artikels: 0

Re: Registratie kind geboren in Brazilië

Bericht door dutchman » wo jan 28, 2015 19:02

Of andere mensen problemen hebben met het consulaat doet niet terzake.
Ik heb de staf in Rio eens mee laten lezen en hun reactie was dat ze de negatieve aandacht betreuren en zichzelf niet herkennen in de aannames.
Mijn advies, zoals zo vaak, ga naar het hol van de leeuw; Het consulaat dus!
Daar zijn ze voor.
Zij hanteren tenslotte de wet en niet de vertaler.
Overigens kan de vertaler jou vertegenwoordigen.
Okay, wellicht niet officieel maar in mijn geval ging hij in een aantal cases overal langs zodat ik zelf niet in het vliegtuig hoefde.
Het resultaat is voor de Nederlandse wet hetzelfde en daar gaat het om. En wat is duurder, een ticket of een extra bijdrage aan de vertaler? Tenzij je graag naar Brasilia reist natuurlijk!
Bunny Gustave Persijn heeft mij altijd uitstekend geholpen toen ik in Brazilië wilde trouwen en tevens bij de visum aanvraag van mijn Braziliaanse vrouw.
http://saopaulo.nlconsulado.org/servico ... rasil.html
Succes en laat ons weten hoe het afliep.

PS
Bij gebrek aan fatsoenlijk Brazilië forum, welk voormalig platform om onbegrijpelijke redenen is gestopt, kan je uiteraard met jouw vraag hier terecht.



dutchman
Artikels: 0

Re: Registratie kind geboren in Brazilië

Bericht door dutchman » vr jan 30, 2015 04:58

Sinds jij bent ontmaskerd als ene 'beerput' zijn wij uitgepraat.
Zeker gezien het feit dat je zo tegen het gebruik van pseudoniemen bent.
Overigens is er met mijn visum niets aan de hand, ik mag hier permanent verblijven.
Groeten,
Superman



Felix
Artikels: 0

Re: Registratie kind geboren in Brazilië

Bericht door Felix » vr jan 30, 2015 13:56

Dutchman, voor zover mij bekend is Maarten nooit 'ontmaskerd' als Beerput maar heeft hij zelf aangegeven dat hij indertijd af en toe onder die naam postte omdat, zo interpreteerde ik dat tenminste, hij die beter in de omgeving bepaalde andere commentaristen vond passen.



dutchman
Artikels: 0

Re: Registratie kind geboren in Brazilië

Bericht door dutchman » vr jan 30, 2015 16:03

Maarten, je bent off topic.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7414
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Registratie kind geboren in Brazilië

Bericht door Progresso » vr jan 30, 2015 16:57

dutchman schreef:Maarten, je bent off topic.
Goh, dat gebeurt hem anders nooit :)



dutchman
Artikels: 0

Re: Registratie kind geboren in Brazilië

Bericht door dutchman » vr jan 30, 2015 17:58

LOL



Plaats reactie