papieren ophalen in Brasilia

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

papieren ophalen in Brasilia

Bericht door Jan Rossignol » ma feb 02, 2015 17:40

Mijn vriendin moet haar documenten ophalen bij de ambassade in Brasilia. Met aanvraagdocument foto inleveren en vingerafdrukken afnemen. En nog zo iets als antecedentenonderzoek. Belt ze vandaag met de ambassade (voor de tigste keer, er schijnt maar 1 persoon te zijn die het weet, en die is vaak afwezig), moet ze 2 weken in Brasilia blijven! De antecedenten kunnen ze allang nakijken. Ergo, waarom is daar nondeju 2 weken nodig? Ook weer het welbekende ontmoedigingsbeleid? Of hebben ze daar aandelen in hotels of zo.....
Hotels die ook nog eens behoorlijk duur zijn. En ook n retourtje Fortaleza - Brasilia is iets van RS 1950. dat kost een retour Amsterdam - Fortaleza momenteel ook. Is toch 4x zo ver of zo....
Waar ben ik (ooit) aan begonnen..... :wink:



Felix
Artikels: 0

Re: papieren ophalen in Brasilia

Bericht door Felix » ma feb 02, 2015 18:13

Dien een aanklacht in! Schrijf een Nederlandse krant!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: papieren ophalen in Brasilia

Bericht door Salseros » ma feb 02, 2015 21:52

Waarschijnlijk nu duurder ivm carnaval? Ik betaalde destijds 800 -900 reais voor een ticket. Documenten etc was in 1 dag geregeld... Vreemd verhaal?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

dutchman
Artikels: 0

Re: papieren ophalen in Brasilia

Bericht door dutchman » di feb 03, 2015 04:00

Via een beëdigd vertaler is alles tegen meerprijs te regelen of inmiddels zijn de regels aangescherpt...
Hele bezoek aan Brasilia was in onze gevallen nooit nodig.
Wel alles via het dure CEDEX naar jouw hotel laten sturen of waar je ook zit.
Beter in Brazilië regelen en niet de oceaan over ivm. tracking enzo.
Binnen Brazilië werkt het best snel en goed is mijn ervaring.
Vergeet niet wat extra kopieën door de vertaler te laten authentificeren, kan ook bij notaris (cartorio).
Tevens opletten dat een overijverige ambtenaar in Nederland niet weer een documentonderzoek aanvraagt.
Als dat wel zo is dan hopen dat de verplichte second opinion de documenten wel voor echt aanziet.
Wijs ze er anders op dat het onderzoek voor de Nederlandse wet al heeft plaatsgevonden.
Consulaat of Ambassade in het buitenland is sec ook Nederlands grondgebied.



Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: papieren ophalen in Brasilia

Bericht door Jan Rossignol » zo feb 08, 2015 22:59

Documenten in 1 dag regelen is voorbij. Er is, ongetwijfeld in het kader van efficiency of zo :-) , kennelijk in heel Amerika (Noord en Zuid) nog maar 1 locatie waar deze papieren worden verstrekt. Kortom: de papieren zijn opgestuurd naar Washington DC. Vandaar de 10 werkdagen die ze nodig hebben. Hoop wel dat het bij die 10 dagen blijft....
Met Cedex? Toen vorig jaar gelegaliseerde documenten vanuit Brasilia naar Fortaleza werden gestuurd, waren die 2 maanden(!!) onderweg! Zelfs lopend gaat nog sneller..



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: papieren ophalen in Brasilia

Bericht door Progresso » ma feb 09, 2015 00:50

Maar ze kunnen (moeten) de documenten naar je huisadres sturen als je ver weg woont.

Paspoort wordt ook gewoon opgestuurd. Tenminste, dat hoop ik wel.

Ik ben wel benieuwd wat er precies tegen je vriendin/vrouw is gezegd, want het lijkt me werkelijk absurd als de Nederlandse overheid je dwingt om twee weken ergens te verblijven. Als dit echt zo is als je hier verteld dan zijn er wel een aantal mensen die in dit verhaal geinteresseerd zijn en je ook kunnen helpen.



Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: papieren ophalen in Brasilia

Bericht door Jan Rossignol » di mar 10, 2015 23:23

Je hoeft niet te blijven daar, je mag natuurlijk ook ff terugvliegen naar Fortaleza.... ;-) Documenten zijn max 10 werkdagen onderweg naar Washington en terug. Gaven ze aan. Waren zelfs iets sneller terug. Na een week gebeld: maandag t/m donderdag tussen 9 - 12u af te halen. Melding kwam op vrijdag, kortom: maandag halen. Tsja, buiten carnaval gerekend. Ondanks dat ze aangaven open te zijn waren ze tot en met woensdag dicht. En woensdag was de terugvlucht geboekt. Die moest dus opnieuw geboekt worden. Heb maar niet aan ambassade gemaild of ze die extra kosten ook voor hun rekening nemen..... wellicht heb je ze nog eens nodig .... tsja..... :-( Als je in Nederland op deze manier als bedrijf met je klanten omgaat.... maar ja, machtspositie, ontmoedigingsbeleid... vul maar in...



Plaats reactie