De politie staakt...

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Pietbull
Artikels: 0
Berichten: 52
Lid geworden op: do mei 14, 2009 11:51

Re: De politie staakt...

Bericht door Pietbull » wo jan 04, 2012 10:21

Gisteren nog mensen gesproken die nu in Fortaleza zijn (vakantie) of daar wonen. Die durven hun huis idd niet uit. ze kunnen ook niet naar de supermarkt. Dus eten raakt ook op...



janvanel39
Artikels: 0
Berichten: 31
Lid geworden op: za aug 13, 2011 19:09
Locatie: Fortaleza (CE)

Re: De politie staakt...

Bericht door janvanel39 » wo jan 04, 2012 11:09

Granja Portugal ia GEEN fafela maar een wijk zoals zoveel anderen in Fortaleza, verder kan ik de Politia Militar niet helemaal ongelijk geven. In Brasilia ontvangen de agenten 5000 reais tegen 1500 in Ceara. Hoezo rechtsgelijkheid ??????

Het was vannacht wel rustig terugrijden met een borrel op zonder kans op een "blitz"!!!!!!!!!!!!!!!!!!



icetubbie
Artikels: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 17:56

Re: De politie staakt...

Bericht door icetubbie » wo jan 04, 2012 11:56

janvanel39 schreef:Granja Portugal ia GEEN fafela maar een wijk zoals zoveel anderen in Fortaleza

Het gedeelte bij R. Cel Fabriciano is wel degelijk een favela. Als ik tenminste de mensen uit de buurt mag geloven.



icetubbie
Artikels: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 17:56

Re: De politie staakt...

Bericht door icetubbie » wo jan 04, 2012 12:11

http://diariodonordeste.globo.com/mater ... go=1089898



Volgens mij is de staking vorbij. Volgens mijn vriendin is er alweer politie in de wijk en zijn de winkels weer open.



FORTA
Artikels: 0
Berichten: 109
Lid geworden op: wo mar 21, 2007 21:32

Re: De politie staakt...

Bericht door FORTA » wo jan 04, 2012 13:10

klopt , politie is weer aanwezig .



Gebruikersavatar
Raj Feyenoord
Artikels: 0
Berichten: 346
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 19:40
Locatie: Rotturdam

Re: De politie staakt...

Bericht door Raj Feyenoord » wo jan 04, 2012 14:58

Hier in Caucaia hebben gisteren de geboefte ook huis gehouden! Ze hebben met een ploeg van 30-40 man door de centrum geraast, alles en iedereen werd overvallen,beroofd en geplunderd! De vader van mijn meissie was toevallig ook in de centrum en die heeft moeten rennen! Bijna alles was dicht, gelukkig was de Feyenoord bar wel open rond 6 uur in de avond zodat we toch nog een biertje konden pakken! Maar rond 10 uur wilden hij toch dicht gaan, bang voor de vagabundos! Ik heb begrepen dat het vandaag geregeld is oftewel de politie gaat weer aan het werk!



Gebruikersavatar
PEWEB
Artikels: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: di jan 03, 2012 20:22
Contacteer:

Re: De politie staakt...

Bericht door PEWEB » wo jan 04, 2012 15:14

Agreement ends the stoppage of the military policemen
04.01.2012
During five days, the military policemen and firemen had paralyzed its activities in the Capital and had mounted encampment in the Quarter of 6ª Company of 5º BPM. The Government used federal troops to hinder the advance it crime

The overseers and notaries had decided to paralyze the activities for indeterminate time. They had decided to camp in front of the General Police station of the Civil Policy until the government of the State takes care of to the claims for better wages

In the start of the passed night, a convoy of vehicles of the Army entered in the Center of the city of Juazeiro of the North with 200 soldiers
After a long meeting, the parts had subscribed a document guaranteeing profits to the military

After almost seven hours and stocking of quarrel, representatives of the State Government and the military policemen and firemen who had paralyzed its activities in the last thursday (29), had arrived at a consensus, having locked up the paredista movement that already lasted five days, fact that left the State without its apparatus of Public Security.
The meeting between the parts finished for return them 30 minutes of this Wednesday in an attached building to the Palace of the Abolition, in the Meireles. State secretaries Mauro Son (of the Farm), Eduardo Diogo (Planning and Management) and the attorney general of the State, Fernando Oliveira, had represented Cid governor Gomes.

After many negotiations, the parts had written a document that, after that, was taken to the manifestants camped in the headquarters of 6ª Company of 5º BPM (Antônio Bezerra).
However, only in the morning of today, the subject will be placed in quarrel. The intermediação of the Ministry I publish State, of the Public Defensoria of the State and of the Bar Association of Brazil (OAB/CE) it made possible the agreement.

A document of four pages was written and signed for the parts, guaranteeing a military amnesty to all the policemen and firemen who had participated of the movement, exempting them of any labor dispute on grounds of discipline and administrative, as well as of the instauration of inquiries for breaking to the Criminal Code Militating and the Statute of the Military of the Ceará.
Another made right point was the definitive incorporation in the wages of all the troop of the p.m. and the Firemen of the gratuity in the current value of R$ 920,18, that it only came being paid to the PMs that work in turn C (of the 6 to the 22 hours). In this manner, the wage of a soldier (lower rank of the corporation) will be of R$ 2,634, 00, retroactive to the day 1º of January of 2012.

The government of the State also accepted a readjustment in the value of the valley-meal for policemen and firemen, that will be of R$ 224,00 for month. The established vencimentais profits in the agreement will be extended inactive and to the pensioners of the two military corporations.



muddyron
Artikels: 0

Re: De politie staakt...

Bericht door muddyron » wo jan 04, 2012 16:37

ik leef nog steeds dorus lol,hier waar ik woon is het ook uitgestorven en alle winkels zijn dicht,je kunt er alleen maar verbijsterd naar kijken,het is te walgelijk voor woorden.
moet je voorstellen ,de politie zelf ,om hun eisen kracht bij te zetten,lopen gemaskerd rond en schieten links en rechts in de lucht om voor meer paniek te zorgen en die achterlijke idioten eisen 100% salarisverhoging,ze hebben zelf van al hun politieautos de lucht uit de banden laten lopen ,van verantwoordelijkheidsgevoel t.o.v de burgers hebben ze blijkbaar nog nooit gehoord.
het bevestigd eigenlijk alleen maar hoe ik over dit land en de mentaliteit van de bewoners al heel lang denk zoals je wel weet.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: De politie staakt...

Bericht door Bert » wo jan 04, 2012 22:09

Benfica vandaag bijna alles gewoon weer open. Voor zover ik weet is het hier i.i.g redelijk rustig geweest.



Ruud
Artikels: 0
Berichten: 63
Lid geworden op: di dec 11, 2007 15:21
Locatie: Amsterdam

Re: De politie staakt...

Bericht door Ruud » do jan 05, 2012 02:35

Ik vernam vandaag dat gisteren heel wat toeristen zijn beroofd op Praia de Futuro en ook op de Beira Mar. Die toeristen zien ze waarschijnlijk niet meer terug in Fortaleza dan wel Brazilie.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: De politie staakt...

Bericht door Bert » do jan 05, 2012 03:33

rap schreef:Ze zijn hier helemaal van god los, Supermarkten worden beroofd zoals de Pao de Acucar op de Abolicao.
Het is een grote chaos in Fortaleza. Overal wordt geroofd, veel winkels durven niet meer open.
De politie agenten die willen werken kunnen niet want de jeeps van politie zijn geblokkeerd.
Wat.....geen 3e wereldland.
Ze misbruiken, vanwege de drukte met toerisme, hun macht om salarisverhoging te krijgen in het hoogseizoen.
Wat zal de Fifa hiervan zeggen, gaan ze dat weer doen in 2014 voor een nieuwe salaris verhoging?

Wat ben ik blij dat ik over 8 weken hier weg ben!!!!!
morgen is er ook een vlucht. waarom pak je die niet?



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Re: De politie staakt...

Bericht door rap » do jan 05, 2012 12:16

Bert doe niet zo bijdehand en "interessant", ik maak zelf wel uit wanneer ik weg gaat, heb met jou geen moer te maken!!!


Life is beautiful

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: De politie staakt...

Bericht door Salseros » do jan 05, 2012 12:28

Ik begrijp je frustratie rap door de situatie in Fortaleza, maar bij de hand of niet, je reageert wel erg hard naar Bert toe... kan wel iets vriendelijker toch?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Re: De politie staakt...

Bericht door muntje » do jan 05, 2012 14:36

ook een reporter van de tv werd op de Beira Mar beroofd van zijn camera toen zij bezig waren met een reportage.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: De politie staakt...

Bericht door Bert » do jan 05, 2012 14:38

rap schreef:Bert doe niet zo bijdehand en "interessant", ik maak zelf wel uit wanneer ik weg gaat, heb met jou geen moer te maken!!!
Goede reis. Hopelijk neem je dat negatieve geblèr met je mee!



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Re: De politie staakt...

Bericht door maxx » do jan 05, 2012 14:42

dat is typisch voor rap salseros bij het minste vonkje kortsluiting als gevolg van de vele jaren stress in brazilie het betert wel als hij terug in nederland is hoop ik althans voor de mensen daar,hij koelt wel zonder blazen als er niemand op hem reageert en hij niet teveel wijn zuipt.



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Re: De politie staakt...

Bericht door zwabber » do jan 05, 2012 18:18

[ en hij niet teveel wijn zuipt.[/quote]


ik heb Rap nooit kunnen betrappen op teveel wijn drinken, dus wrijf hem nou niet iets aan wat niet waar is, of drink jij alleen melk als jij in brasil bent.

Beetje flauw


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Re: De politie staakt...

Bericht door rap » do jan 05, 2012 18:41

Ach maxx DE BELG kan dat niet weten dat ik sinds lange tijd gemiddeld 3-4 glazen wijn per dag drink.
Hij heeft het namelijk te druk met andere zaken.....
En BERT dat negatieve gebler daar heb jezelf om gevraagd, met je domme opmerking die je zonodig even moest plaatsen.
GROTE JONGEN hoor, verscholen achter je computer, met een Nick.


Life is beautiful

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Re: De politie staakt...

Bericht door maxx » do jan 05, 2012 19:31

hehehe beet zonder aas aan de haak :D , maar goed het ging hier over de staking van de politie,nog nieuws?



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: De politie staakt...

Bericht door Wade » do jan 05, 2012 23:12

Here we go again... moet dat nu echt in elk topic jongens?

Hierzie (zet je luidsprekers aan):

http://www.youtube.com/watch?v=qoe6C_fKEhY



Plaats reactie