Paspoort gestolen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Reysigher
Artikels: 0

Paspoort gestolen

Bericht door Reysigher » ma apr 06, 2015 05:20

Al weer enige tijd geleden is mijn paspoort gejat.

Ik moet nu met spoed een paspoort hebben maar heb nog veel te doen voor ik weg kan, ik begrijp dat het een dag of tien duurt voor het paspoort klaar is.

Wie weet of mijn plan mogelijk is, ik wil s'morgens naar Rio vliegen paspoort aanvragen en s'avonds weer terug vliegen, als het paspoort klaar is kan het consulaat dat dan naar mij sturen of moet je dat zelf in ontvangst nemen.

Die tien wachtdagen heb ik wel nodig om hier mijn zaakjes op orde te krijgen voor ik weg kan.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Paspoort gestolen

Bericht door Bert » ma apr 06, 2015 05:51

ik weet eigenlijk voor 99,9% zeker dat ze het paspoort op jouw kosten en op eigen risico kunnen opsturen.
Bel morgen even voor de zekerheid.
Tip gebruik een waterdichte envelop.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Paspoort gestolen

Bericht door René » ma apr 06, 2015 09:12

je paspoort is enige tijd geleden gestolen. Ik weet niet of je in NL of BR woont, maar in beide gevallen als je paspoort wordt gestolen, neem je op dat moment de juiste maatregelen. In NL zijn er spoedprocedures en vanuit BR kan er snel een laissez passer geregeld worden.
René



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Paspoort gestolen

Bericht door q en q » ma apr 06, 2015 11:25

Je moet ook aangifte doen bij de plaatselijke politie,om deze proces verbaal zullen ze gaan vragen


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

Reysigher
Artikels: 0

Re: Paspoort gestolen

Bericht door Reysigher » ma apr 06, 2015 21:16

FortalezaHouses.com schreef:je paspoort is enige tijd geleden gestolen. Ik weet niet of je in NL of BR woont, maar in beide gevallen als je paspoort wordt gestolen, neem je op dat moment de juiste maatregelen. In NL zijn er spoedprocedures en vanuit BR kan er snel een laissez passer geregeld worden.
René
Lezen is moeilijk, A. geen antwoord op mijn vraag... B. Ligt São Luís in Nederland of Brazilië



Reysigher
Artikels: 0

Re: Paspoort gestolen

Bericht door Reysigher » ma apr 06, 2015 21:18

q en q schreef:Je moet ook aangifte doen bij de plaatselijke politie,om deze proces verbaal zullen ze gaan vragen

Lezen is moeilijk. Jouw antwoord is géén antwoord op mijn vraag....



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Paspoort gestolen

Bericht door q en q » di apr 07, 2015 02:04

Reysigher schreef:
q en q schreef:Je moet ook aangifte doen bij de plaatselijke politie,om deze proces verbaal zullen ze gaan vragen

Lezen is moeilijk. Jouw antwoord is géén antwoord op mijn vraag....
zoek het lekker uit


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Paspoort gestolen

Bericht door René » di apr 07, 2015 03:56

Reysigher schreef:
FortalezaHouses.com schreef:je paspoort is enige tijd geleden gestolen. Ik weet niet of je in NL of BR woont, maar in beide gevallen als je paspoort wordt gestolen, neem je op dat moment de juiste maatregelen. In NL zijn er spoedprocedures en vanuit BR kan er snel een laissez passer geregeld worden.
René
Lezen is moeilijk, A. geen antwoord op mijn vraag... B. Ligt São Luís in Nederland of Brazilië
Ik kon aan je bericht niet ruiken dat je in SL woont. Daarom kon ik je vraag niet beantwoorden; woon je in NL kun je geen paspoort aanvragen maar heb je een laissez passer nodig en die kun je bij elk (honorair) consulaat aanvragen en daar hoef je niet voor naar Rio. Jij woont dus blijkbaar wel in BR en dan kun je inderdaad 's ochtends heen vliegen en een paar uur later weer terug (ik heb het zelf zo gedaan een jaar geleden, maar dan in Brasilia). Loop geen risico met vertragingen of vluchtannuleringen en ga een dagje eerder. Vraag voordat je er heen gaat waar je fotos kan maken die aan de eisen voldoen voor het NL paspoort. De eisen zijn eigenaardig hoog. Ondanks dat werden mijn fotos niet goedgekeurd en heb ik ze uiteindelijk nog een keer moeten maken in in Brasilia. Als je een dagje eerder gaat kun je ze misschien beter in Rio laten maken. In Brasilia had ik een afspraak rond 11.00 uur, maar ik was er al om 9.00 uur en werd meteen geholpen. Als ik om 11.00 uur was aangekomen, had ik het waarschijnlijk niet gered met het maken van nieuwe fotos!

Ik denk dat dit een vrij specifiek antwoord op je vraag is. Ik heb verder geen probleem met lezen en begrijp ook niet waarom je zo raar reageert als iemand de moeite neemt om je te helpen, ook al is de respons maar voor een deel bruikbaar. Als je in een keer het juiste antwoord op je vraag had willen krijgen, had je het consulaat even moeten bellen.
Dan had je bovenstaande informatie gekregen inclusief de vraag of je in NL of BR woont en hopelijk de zeer bruikbare tip dat je aangifte bij de politie moet doen en de B/O moet meenemen.

Nog een tip uit eigen ervaring; ga de dag na Koningsdag...... dan hebben ze haring in huis, maar je moet wel een beetje aandringen!
Succes,
Rene



Reysigher
Artikels: 0

Re: Paspoort gestolen

Bericht door Reysigher » di apr 07, 2015 05:45

Ik kon aan je bericht niet ruiken dat je in SL woont.
:
:
:
:
:
:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->>>>>>>>



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Paspoort gestolen

Bericht door comulder » di apr 07, 2015 07:54

Reyigher,

Last van de maandelijkse periode? Ik het nou zo moeilijk om normaal te doen?



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Paspoort gestolen

Bericht door q en q » di apr 07, 2015 08:51

Rene schreef :
Dan had je bovenstaande informatie gekregen inclusief de vraag of je in NL of BR woont en hopelijk de zeer bruikbare tip dat je aangifte bij de politie moet doen en de B/O moet meenemen.

Dank je wel Rene dat jij mijn info wel op waarde kan inschatten.

Gr Henri


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Paspoort gestolen

Bericht door René » di apr 07, 2015 09:24

Reysigher schreef:Ik kon aan je bericht niet ruiken dat je in SL woont.
:
:
:
:
:
:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------->>>>>>>>
Sorry, ik begrijp je reactie niet..... ik heb je met de door jouw gevraagde info met daarbij enkele tips voorzien en daar hoef je me niet voor te bedanken. Je antwoord bestaat alleen uit een gedeelte van mijn post dat ik niet kan ruiken waar je woont. In welk opzicht heb ik je daar onheus mee bejegend?
Rene
Laatst gewijzigd door René op di apr 07, 2015 09:35, 1 keer totaal gewijzigd.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Paspoort gestolen

Bericht door René » di apr 07, 2015 09:29

@Q&Q....... het zijn altijd de "kleine details" die "de instanties" vergeten te vermelden, en juist deze details zijn er schuld aan dat je bijna altijd zonder gedane zaken weer huiswaarts keert...... En in het geval van een trip naar een andere stad, met tickets en al, een zeer bruikbare tip!
Rene



Plaats reactie