Zoveelste Moord

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Reysigher
Artikels: 0

Zoveelste Moord

Bericht door Reysigher » ma apr 13, 2015 04:42

Woorden schieten te kort, nu "Bar Restaurante Internacional" in rouw gedompeld.

Het houdt niet op dat zinloze moorden in Brazilië, meestal kleine of géén buit. Een mensenleven is hier niets waard. Maar niet alleen moord is hier een dagelijkse realiteit ook afpersing, intimidatie, straatroof en ga zo maar door behoort tot het dagelijkse leven.

Wij hebben de beslissing genomen, na jaren dromen bij ons zwembad achter drie meter hoge muren willen wij niet meer, wij gaan ons ergens in Europa vestigen. EN nee Progresso niet in een Vivex wijk.....

Ik zou zeggen, wil de laatste vertrekker het licht uit doen.



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Zoveelste Moord

Bericht door q en q » ma apr 13, 2015 10:27

Beste Reysigher,

Ik denk dat wat er met Filip is gebeurt verdomd veel te maken heeft met gewoon veel pech, en ja dit gebeurt bijna dagelijks in Brazilië, en dit is niet iets van de laatste tijd ( daarnaast is Brazilië mega groot land, Europa past er makkelijk in zijn geheel erin, in al deze landen gebeurt dit ook dagelijks ). Ik denk dat jij ook wist toen je naar Brazilië verhuisde dat je ook altijd alert moet zijn op straat of waar je dan ook naar toe ging. Ik heb al een paar keer mogen wonen en werken in Brazilië en in verschillende steden en provincies, ik ga binnenkort weer teug naar Brazilië en met mij velen hebben het er naar de zin. Doe jij het licht uit...... dan zal ik het weer aan doen.......


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

Felix
Artikels: 0

Re: Zoveelste Moord

Bericht door Felix » ma apr 13, 2015 12:31

Goede reys Reiziger!

Zelf ben ik ook eens overvallen, dat was in Rotterdam.



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Zoveelste Moord

Bericht door Ferry » ma apr 13, 2015 16:18

Ik zal ook zeker weer terug gaan voor vakantie naar Brasil, maar iedereen is er toch wel overtuigd van, en dan kan ik alleen maar praten over Fortaleza en omgeving, dat het er de laatste jaren niet beter op geworden is, maar een heel stuk slechter met berovingen, moorden en overvallen. Ik had in de planning dat ik op me oude dag mijn jaren daar zou gaan slijten, maar als dit zo doorgaat, zal het wel Spanje of Portugal worden, heb geen zin om elke dag 1000 keer om mij heen te kijken. En natuurlijk kan je in Europa ook overvallen worden, maar dat is peanuts van wat er in Brasil gebeurd.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Zoveelste Moord

Bericht door Ajax » ma apr 13, 2015 22:10

Omdat ik Filip nooit ontmoet is het misschien niet gepast om te reageren in dat andere topic, maar natuurlijk wil ik iedereen heel veel sterkte toe wensen met dit verlies. Het is een wel heel onverwacht trieste wending in een schokkend verhaal.

De veiligheidsdiscussie is wel een relevante, maar laat ik voorlopig maar even rusten om een andere keer weer op te pakken.



dutchman
Artikels: 0

Re: Zoveelste Moord

Bericht door dutchman » di apr 14, 2015 04:57

Hoi Cees,
Ik ben ook als een gek werk en woonruimte aan het zoeken in Nederland.
Maar dat is niet makkelijk van die afstand.
Eindelijk heb ik voor deze zomer een tijdelijke plek gevonden.
Werk komt dan vanzelf wel.
Voorlopig zal ik alles op alles zetten om een zakcentje mee te kunnen nemen.
Zodra ik ergens in Europa echt voet aan wal heb komt de rest van de familie ook over.
Bijna twee jaar Brazilië is niet in de koude kleren gaan zitten.
Mijn eerste intuïtie klopte; De maatschappij is ongezond.
Er is geen normale verstandhouding zoals je die in kleine Nederlandse gemeenschappen nog wel ziet.
Vertrouwen en samenwerking zijn in Brazilië nog schaarser dan in die polder.
Ik heb het dus even niet over dat flinterdunne Amerikaanse geslijm hè...
Egoïsme en korte termijn handelen loont. Een woord is niks waard, uiteraard uitzonderingen daar gelaten maar die zijn uitzonderlijk!
Natuurlijk zal dit wel weer worden ontkend.
Maar ik heb het wel gezien.
Mijn kinderen gaan een goede toekomst krijgen maar dat is niet in Brazilië te vinden.
Niet voor een normale prijs in ieder geval. Misschien voor de hoofdprijs en dan de rest van het leven in condo's, achter tralies en gepantserd glas...
Elke dag denk ik of ik vandaag eens beroofd zal worden...
Constant over mijn schouders kijken.
Mij niet normaal kunnen kleden zoals ik in Nederland gewend ben.
Altijd maar low profile in shorts, slippers en t-shirt, een beetje geld op zak voor het geval dat... maar niet alle documenten... voor het geval dat...
Elke dag geconfronteerd worden met corruptie, stuitende bureaucratie en achterbaksheid.
Ik ben het net als jij helemaal zat!!!
In één woord: DECEPTIE.
Maar dat was mijn probleem, niet?
Cees, er is een kleine kans dat het ook Spanje gaat worden.
Spaans spreek ik al een beetje dus maak mij gek...
Spreek je en de rest de groeten.
Licht uit!



kempenaar
Artikels: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: wo feb 27, 2008 13:55

Re: Zoveelste Moord

Bericht door kempenaar » wo apr 22, 2015 13:58

Ik ben het helemaal eens met jou Ferry . Ik kocht 10 jaar geleden app om mijn oude dag gaan te slijten in Fortaleza .
Ben met mijn vrouw, schoonzus en nichtje in juni 14 om 08:30 overvallen aan't verkeerslicht aan Fortaleza Fort - revolver op ons gericht . Het is niet mijn enige verhaal . Het wordt inderdaad erger en erger ...



dutchman
Artikels: 0

Re: Zoveelste Moord

Bericht door dutchman » wo apr 22, 2015 19:11

Barbaarse moord op Braziliaanse WK-babe
"De vrouw werd eerst genadeloos geslagen en nadien afgemaakt met een vijftal kogels. Dader Milton Vieira (zie tweetpic onder), Amanda's vriend, verklaarde dat hij 'jaloers was' omdat heel wat mannen interesse toonden in zijn vriendin. Zijn barbaarse daad werd op camerabeelden vastgelegd."
http://m.ad.nl/ad/m/nl/10444/Offside/ar ... babe.dhtml



wollie22
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: wo mar 25, 2015 17:43

Re: Zoveelste Moord

Bericht door wollie22 » ma jul 27, 2015 22:21

hey reisigher/
je daar ook weer onmogelijk gemaakt nu weer vluchtn uit brazilie hoeveel schuld dit keer????



Plaats reactie