Fortaleza-Ceará: 2 - 1 plus 1 dode en gewonde

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Fortaleza-Ceará: 2 - 1 plus 1 dode en gewonde

Bericht door Progresso » zo apr 26, 2015 23:31

Het was weer een spannend wedstrijdje om het kampioenschap van Ceará. Fortaleza heeft gewoonen met 2 - 1 van Ceará.

Daarnaast de gebruikelijke dode en gewonde na een dergelijke match. Eén keertje live mogen meemaken in Castelão, was blij dat ik het goede t-shirt aan had.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 809
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Fortaleza-Ceará: 2 - 1 plus 1 dode en gewonde

Bericht door Ajax » ma apr 27, 2015 21:41

Ja, gezien de problemen misschien beter om op tv te volgen. Of via internet.

Heb begrepen dat Ceará nu komende woensdag speelt in Fonte Nova (waar NL van Spanje won vorig jaar) voor de copa de Nordeste. En dan zondag de beslissing in het kampioenschap van Ceará. Door deze 2-1 en dat Ceará woensdag ook speelt heeft Fortaleza nu het voordeel, dus wie weet winnen ze een keer (zo lang ik het volg hebben ze nooit gewonnen :) ).



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Fortaleza-Ceará: 2 - 1 plus 1 dode en gewonde

Bericht door Ferry » ma apr 27, 2015 22:38

Tja, vroeger heeft Fortaleza alles gewonnen, nu ff Ceara, wisselt elkaar af of, om de zo veel tijd, zelfde als in Nederland, nu zijn er ook weer even andere clubs aan de beurt !



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 809
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Fortaleza-Ceará: 2 - 1 plus 1 dode en gewonde

Bericht door Ajax » ma mei 04, 2015 09:02

Het werd een historische wedstrijd....

Op een manier zoals het alleen in Brazilië kan. In de eerste helft scoorde Fortaleza zelfs de 0-1, dus daarmee moest Ceará nog 2 keer scoren om toch nog kampioen te worden. Omdat Ceara op woendag ook al had gespeeld (copa de Nordeste gewonnen van Bahia) zou je denken dat ze niet al te fit waren. In de tweede helft een rode kaart voor Ceara, dus Fortaleza met twee doepunten voor tegen nog maar tien man die ook woensdag al hadden gespeeld!

In de afgelopen jaren had de Fortaleza fan al genoeg drama gezien (de laatste 5 jaar Ceara kampioen en steeds weer niet behalen van de serie B), dus met nog een kwart wedstrijd te gaan moest het deze keer wel goed gaan komen. Maar dan weer een blunder van de keeper 1-1. Nog steeds staat Fortaleza dan voor tegen 10 man. Maar in de blessure tijd een kopbal en in het is 2-1 voor Ceará. Het drama kan eigenlijk niet groter.

Er wordt nog wel afgetrapt en in die aanval scoort Fortaleza de 2-2, dus nog in dezelfde minuut. In de resterende minuten extra tijd loopt een Fortaleza speler nog tegen een rode kaart op, maar de eindstand blijft steken op 2-2 en is Fortaleza dan eindelijk weer eens staatskampioen.

https://www.youtube.com/watch?v=7EdGl8_ApmU

Vervolgens breken er rellen uit, maar hoe die zijn afgelopen heb ik niet gevolgd. Nu even bijkomen. :)



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Re: Fortaleza-Ceará: 2 - 1 plus 1 dode en gewonde

Bericht door Ferry » ma mei 04, 2015 16:35

Heb de wedstrijd gisteren via een uitstekende stream in zijn geheel zitten bekijken, wat een dramatiek in de slotfase. Niveau is onderin ere divisie-top 1e divisie, maar de spanning maakte veel goed. Helaas na het laatste fluit signaal braken er rellen uit, het mooie stadion dat nog niet een jaar geleden schitterend gerenoveerd is, werd gewoon weer afgebroken, vraag me af, of deze supporters wel een mooi stadion waardig zijn, eeuwig zonde, was in het stadion ook helemaal geen politie aanwezig om de orde een beetje te bewaren.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Fortaleza-Ceará: 2 - 1 plus 1 dode en gewonde

Bericht door Salseros » ma mei 04, 2015 21:05



New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

2-2 dus.....

Bericht door René » ma mei 04, 2015 21:53

2-1???????? Ik heb 2-2 gezien; in de blessure tijd 2de helft, heeft Fortaleza de gelijkmaker gescoort....



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fortaleza-Ceará: 2 - 1 plus 1 dode en gewonde

Bericht door Progresso » ma mei 04, 2015 23:05

2-1 was de wedstijd van afgelopen week. Gisteren was 2-2 en rete spannend. Iedereen was hier buiten al feest aan het vieren bij het laatste doelpunt van Ceará in blessuretijd. In het feestgewoel had men niet eens door dat Fortaleza nog eens scoorde.

In ieder geval geen doden na afloop, maar echt sportief zou ik het allemaal niet noemen. Wel jammer, want ik vind het altijd wel leuk om in een stadion een goede wedstrijd te kijken, maar met dit soort fratsen zie je me er niet.



Plaats reactie