Pinnen bij banken, veel verschillen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door q en q » di mei 05, 2015 17:44

Prikkers ik heb de afgelopen dagen wat banken bezocht en enkele dingen uitgeprobeerd.

Wat kan men maximaal pinnen, dat is echt per bank verschillend maar ook merkte ik dat je bij een Itau 750 R$ ( Bairro Montese ) max kon pinnen en dan bij een andere Itau max 1.500 R$ kon pinnen ( laatste bank zit op de Mon Tombosa )!
Banco do Brasil blijft bij max 500R$ per dag.

Koers vandaag 3,40 R$ voor 1 € cash te wisselen bij tourstar ( http://www.tourstar.tur.br ) daar geeft men betere koers als de kleine gambio`s, ongeveer 20 centavos meer per Euro !!!! Zeker de moeite waard denk ik. :D overigens ook gevestigd aan de Mon. Tombosa.


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

Bert Ernste
Artikels: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 18:51

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Bert Ernste » di mei 05, 2015 21:21

Volgens mij (maar niet uitvoerig getest) gelden de maxima die de Braziliaanse banken opleggen per keer geld ‘uit de muur halen’ en wordt het maximum dat je per dag kunt opnemen bepaald door het maximum dat je eigen bank toestaat om per dag uit de muur te halen (meestal Euro 500).

Bij Bradesco bijvoorbeeld kon ik recentelijk twee keer R$ 800 per dag pinnen. (R$ 800 is bij Bradesco het maximum per keer geld opnemen met pin.) (Als de koers ongunstiger moet je de tweede keer dus minder pinnen om de Euro 500 niet te boven te gaan.)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7384
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Progresso » wo mei 06, 2015 00:48

Voor welke koers hebben jullie gepind. Ik ben wel benieuwd omdat de koersen op een dag soms meer dan 0.08 €cent verschillen.

Die wisselkantoortjes zijn gek op contacte €uros of nog beter US$. Omdat contant geld niet wordt belast met de bijna 7% IOF belasting is de vraag van Brazilianen naar contant buitenlands geld erg hoog.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Salseros » zo mei 10, 2015 13:21

Wat een oplichters bij het vliegveld in Fortaleza, ik moest even wat geld wisselen en kreeg een koers van 2,89 en moest ook nog eens 20 cent tax betalen!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door René » zo mei 10, 2015 21:37

IOF wordt volgens mij alleen maar berekend over aankopen op krediet en op spaargeld. Zet je je spaargeld op een conta corrente, betaal je dacht ik geen IOF. Klopt dit Progresso?
René



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7384
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Progresso » zo mei 10, 2015 22:59

IOF (mposto sobre Operações Financeiras) voor câmbio:

Cash : 0.38%
Braziliaanse debitcard (ook de pre-pago's): 6,38%
Braziliaanse creditcard: 6,38%
Bitcoin: 0%

Voor de rest worden er natuurlijk in de hotels en op het vliegveld de meest dramatische koersen gehanteerd, maar dat geldt wereldwijd. Er zijn een aantal wisselkantoortjes die graag €uros en US$ willen hebben.

Voor de toerist die hier een paar duizend real kapot wil slaan, is denk ik de meest praktische oplossing nog steeds een Nederlandse/Belgische bankpas. Voor de Nederlander/Belg die hier semi-permanent woont, een BR-bankrekening heeft en inkomsten uit Nederland heeft is de Bitcoin naar mijn mening een beter alternatief. De enorme koerswinsten die er in het begin waren zijn er echter wel een beetje uit, maar met de toch wel net iets betere koers, de veel hogere veiligheid en het geklooi met limietjes van soms R$600 heb je gewoon een mooi alternatief. De andere kant op, dus van Br naar IBAN, is het ondertussen ook aardig aantrekkijk aan het worden om de Bitcoin in te zetten.

Zoals altijd, donderdags tekst en uitleg op de bekende plaats voor degene die geinteresseerd is.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7384
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Progresso » zo mei 10, 2015 23:20

FortalezaHouses.com schreef:IOF wordt volgens mij alleen maar berekend over aankopen op krediet en op spaargeld. Zet je je spaargeld op een conta corrente, betaal je dacht ik geen IOF. Klopt dit Progresso?
René
Uhm, die IOF wordt zo vaak verandert en wordt over zo veel zaken geheven dat ik ondertussen de weg kwijt ben.

Volgens mij over câmbio, alle vormen van krediet, alle vormen van verzekeringen, een groot aantal beurstransacties, goud en vastgoedfondsen. Alles met een iegen percentage en de nodige uitzonderingen, zie bijvoorbeeld de câmbio. Waarom zou je het makkelijk maken.

Volgens mij niet (meer) op je spaargeld. Dat was een paar jaar geleden wel het geval, zowel bij het storten als het opnemen (als dat nog ging). Je poupança is zover ik weet volledig vrijgesteld van IOF.



Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Bertje » do aug 13, 2015 23:12

Ik ga in October voor het eerst in 5 jaar weerterugnaar Brazilie. Ben benieuwd wat ik aan ga treffen.

Is het maximum dat gepind kan worden inmiddels niet verhoogd?? Bij deze koers kon 10 jaar geleden altijd 1000 real worden gepind. Weet iemand welke bank de beste koers geeft en welke deminste vastekosten berekend??

Bij voorbaat dank voor jullie hulp



Paal
Artikels: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jun 17, 2015 12:35

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Paal » ma aug 17, 2015 10:25

Bertje schreef:Ik ga in October voor het eerst in 5 jaar weerterugnaar Brazilie. Ben benieuwd wat ik aan ga treffen.

Is het maximum dat gepind kan worden inmiddels niet verhoogd?? Bij deze koers kon 10 jaar geleden altijd 1000 real worden gepind. Weet iemand welke bank de beste koers geeft en welke deminste vastekosten berekend??

Bij voorbaat dank voor jullie hulp

Ben hier ook wel nieuwsgierig naar.
Ook ik ga in October sinds jaren weer naar Fortaleza.



Bert Ernste
Artikels: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 18:51

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Bert Ernste » ma aug 17, 2015 10:47

Je hebt met twee maxima te maken. Het maximum dat je per dag mag pinnen van je Nederlandse/Belgische bank en het maximum per pinactie van de Braziliaanse bank waar je pint.

Eerder dit jaar kon ik (in São Paulo) per pinactie R$ 1000 pinnen bij de Banco do Brasil, R$ 800 bij Bradesco. Bij Bradesco kun je meerdere keren pinnen zolang je onder het maximum van je Nederlandse/Belgische bank blijft (meestal € 500). Bij de Banco do Brasil kon ik niet vaker per dag pinnen, maar dat kan best een tijdelijk probleem geweest zijn.

Met andere banken heb ik geen ervaring, de pinautomaten van Banco 24 horas gebruik ik niet vanwege de hoge kosten aan Braziliaanse kant.



kempenaar
Artikels: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: wo feb 27, 2008 13:55

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door kempenaar » ma aug 17, 2015 14:30

Bij HSBC kan je 1000 Reais pinnen . Monsegnor Tabosa .



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 809
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Ajax » ma aug 17, 2015 16:20

Als dat zo is, doe dat dan voor de zekerheid overdag, want in het verleden werd die limiet in de avond wel eens verlaagd naar 300 reais (maar wie wil er übderhaupt als het donker is 1000 reais pinnen op Tabosa :roll: ).



Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Bertje » zo mei 01, 2016 20:29

Goeiedag Heren,

Iemand enig idee hoe het op het moment met de maxima staat die bij de veschillende banken gepind kan worden?

Is pinnen nog steeds de voordeligste manier kom reals te bemachtigen of zijn contante euro's ook OK?



muddyron
Artikels: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 12:21

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door muddyron » di mei 03, 2016 17:00

pinnen nog steeds goedkoopste ,let wel alleen bij banken ,bij Bradesco per dag max.Reais 1200(2xpinnen 800 en dan nogmaals 400) Banco do Brasil kun je maar R500 opnemen,vermijd 24 horas pinautomaten(hoge pinkosten en slechte koers en worden veel gescimd)



Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door Bertje » di mei 03, 2016 18:50

Bedankt voor de info. Het is een dure grap op deze manier. Voor iedere opname moet 2.50 euro worden betaald. 1000 real inneens lijkt me wel het minimum. Maar als dat nergens mogelijk is houdt het op



jonnie
Artikels: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: vr aug 01, 2014 20:12

Re: Pinnen bij banken, veel verschillen

Bericht door jonnie » di mei 03, 2016 20:23

dag allemaal, een halfjaartje geleden heb ik voor t laatst gepind bij itau, op de hoek oftewel het begin van avenida bezerra de menezes, bij mercado sao sebastiao. met mijn nl ing pas. het maximum per keer was toen rs 1500.- ik heb nooit geprobeerd meerdere keren per dag te pinnen. itau rekende (toen) geen kosten en ik kreeg een bijzonder hoge koers.ook in iguatemi was dit mogelijk, maar dat is langer geleden. groetn, proost, jan klomp.



Plaats reactie