Razzia's in Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di jul 17, 2007 18:28

precies of lampeao en salebrasa hier onder een andere naam op het forum neerstrijken!



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » di jul 17, 2007 19:40

Nee hoor,

Ik ben er zelf ook een paar keer op stap geweest met m'n gezin en soms alleen met m'n vrouw.
Het is niet enkel sex toerisme hoor, je ziet ook gewone gezinnen of stelletjes. Persoonlijk vond ik het geheel wel grappig. Het stikt er van de meiden die gewoon geld willen verdienen of die hopen de slag van hun leven te slaan. Waar het om gaat is de razzia's, zullen ze wel een reden voor hebben, maar vergeet niet dat er heel veel mensen hun geld verdienen in deze sector, of het nou sextoeristen of gewone toeristen zijn. Schoonmakers, kelners, politie, etc. allemaal eten ze van de toerist.
Ik ben heb trouwens geen kinderprostitutie gezien. Ik denk ook niet dat dat veel voorkomt want op elke straathoek staan wel 2 bromsnorren op te letten en die grijpen heus wel in denk ik als er opvallende kinderen langs komen hand in hand met buitenlandse oudjes.



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di jul 17, 2007 20:17

ronny schreef:De toeristengebieden waar deze controles plaatshebben,word voornamelijk bezocht door sextoeristen.En dit soort toeristen investeert zijn geld uitsluitend in de bars op iracema,de hollandse barracas op praia futuro en beira mar,en de appartementen welke allemaal door buitenlanders gerund worden.Verder veroorzaken ze overlast,en velen vergrijpen ze zich aan minderjarigen.De reden van die razzias is dat ze deze mensen liever kwijt dan rijk zijn.90% van wat die investeren verdwijnt naar het buitenland,en ze bezorgen Fortaleza een naam die andere toeristen afschrikt.
Tjah of ze het daarom doen weet ik niet maar kan me d'r wel iets bij voorstellen. Iracema is echt een treurige straat :sad:



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » di jul 17, 2007 20:29

Nee hoor, Iracema is helemaal geen treurige straat. De grootste lol heb je als er een schip met 150 Engelse mariniers wordt losgelaten. Er werd in ieder geval helemaal niet gevochten.
Het verhaal van Ronny is pure onzin. Je kan er prima heen om gezellig wat te buurten. Het is maar net wat je wil.
Loop eens in Amsterdam over de wallen, kijken hoe vaak je daar naar binnen geroepen wordt.



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di jul 17, 2007 20:45

Marcel schreef:Nee hoor, Iracema is helemaal geen treurige straat. De grootste lol heb je als er een schip met 150 Engelse mariniers wordt losgelaten. Er werd in ieder geval helemaal niet gevochten.
Het verhaal van Ronny is pure onzin. Je kan er prima heen om gezellig wat te buurten. Het is maar net wat je wil.
Loop eens in Amsterdam over de wallen, kijken hoe vaak je daar naar binnen geroepen wordt.
Nou ik ben d'r echt vaak zat geweest (uitgaan en buiten wat ouwehoeren/biertje drinken) en toch wel trieste dingen gezien. Maar het is wel wat je zegt: vraag & aanbod. De vrouwen en kerels zijn er niet voor niks.

Kan me voorstellen dat de gemiddelde brazilliaan niet echt trots is op die straat en er liever niet gezien wil worden.



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » di jul 17, 2007 21:13

De gemiddelde Braziliaan gaat er ook naar toe hoor.

Ik ben er kennissen tegengekomen en die zeggen dat dit het leukste uitgaansgebied is met goeie muziek.
Als je er niet tegenkunt dat er ook hoertjes rondlopen moet je er maar niet naar toe gaan zo redeneren zei.



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di jul 17, 2007 21:18

JimVe schreef:De gemiddelde Braziliaan gaat er ook naar toe hoor.

Ik ben er kennissen tegengekomen en die zeggen dat dit het leukste uitgaansgebied is met goeie muziek.
Als je er niet tegenkunt dat er ook hoertjes rondlopen moet je er maar niet naar toe gaan zo redeneren zei.
Kan er wel tegen hoor, maar ga liever naar een normale tent waar niet de hoeren continue achter je aan lopen en je niet weet of je met een normale meid praat.



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » di jul 17, 2007 21:40

...en je niet weet of je met een normale meid praat.

Daar prik je zo door heen.

Nu ik het zo terug lees, lijkt het een grappige woordspeling, maar zo is het niet bedoeld.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di jul 17, 2007 21:43

ik zou zeggen NO STRESS je hoeft er niet te komen als je niet wil er zijn andere mogelijkheden zat,trouwens we zijn aan het afdwalen van het topic het ging over razzia's wel al dan niet en nu gaat het over iracema hoerenbuurt of niet,dit is op andere forums al genoeg aan bod gekomen met een slechte afloop voor het topic en forum,laat ons er hier iets anders van maken?



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » di jul 17, 2007 21:48

maxx schreef:ik zou zeggen NO STRESS je hoeft er niet te komen als je niet wil er zijn andere mogelijkheden zat,trouwens we zijn aan het afdwalen van het topic het ging over razzia's wel al dan niet en nu gaat het over iracema hoerenbuurt of niet,dit is op andere forums al genoeg aan bod gekomen met een slechte afloop voor het topic en forum,laat ons er hier iets anders van maken?
Goed idee, mij maakt het trouwens niet uit hoor. Iedereen moet doen wat hij/zij zelf goed dunkt ;)

Maar tjah die razzia's: het zijn allemaal verhalen van horen van... Niemand hier heeft het zelf echt een keer meegemaakt dus als ik het goed begrijp?



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » di jul 17, 2007 22:37

een vriend van mij die samen met mij daar was heeft er nog eentje meegemaakt dit was tussen 12 en 27 mei en is geen fabeltje.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » wo jul 18, 2007 12:48

Heren, fijn dat we weer ontopic zijn.
Laten we het nu ontopic houden en niet afdwalen naar het sextoerisme, wat niets te maken heeft met dit topic.
We gaan het hier dus in de toekomst ook niet meer over hebben, daar dit soort onderwerpen vaak uit de hand gaan lopen (uit ervaring op andere forums, nu viel het nog mee). Ik heb daarom in de regels expliciet vermeldt dat alle sexverwante zaken niet gediscusseerd mogen worden.

Dank U en veel prikplezier. :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » wo jul 18, 2007 13:14

volledig mee eens salseros,geen salebrasa en lampeao toestanden hier aub!



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » wo jul 18, 2007 14:19

100% mee eens!



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » wo jul 18, 2007 19:35

ff on-topic,

Nog niemand dus die het echt zelf mee heeft gemaakt.
Allemaal via via,.

Ik geloof er niet zo in, want wat bereiken ze er nu mee?
Dat de toerist zijn paspoort mee uit neemt in de toekomst?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » wo jul 18, 2007 19:39

We wachten wel af, er zijn nu een paar prikkers in Fortaleza. Nu is het hoogseizoen, dus lekker veel toeristen om te pesten... we horen het dan wel over een paar weken. ;)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » wo jul 18, 2007 20:42

JimV, ik woon hier nu 4 jaar, heb het ongeveer een jaar geleden meegemaakt in Iracema, dat ze de hel wijk afsloten en alle mensen controleerden op drugs en of ze een paspoort bijhadden.
Een aparte bus stond klaar om diegene die dat niet hadden af te voeren naar het vliegveld voor verhoor.
Leuk als je pech hebt om dan bijna de hele nacht op je beurt te wachten en daarna nog een vette boete krijgt.

En een half jaar geleden op de Beira Mar s'avonds om plusminus half elf .
Kwamen toen met ongeveer een wagen of 15 en hebben toen alle barracas gecontroleerd op paspoorten en identiteitskaarten.
Er zijn toen tevens een aantal mensen meegenomen die het niet bij zich hadden.

Dus niks van horen zeggen, niks via via!!!
Het gebeurdt gewoon en wanneer...dat weet niemand.
En als jij regelmatig Iracema bezoekt, kom jij vanzelf ook een keer aan de beurt.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » wo jul 18, 2007 22:30

hallo rap
ik ben blij dat jij dat hier nu post want het was niet aan de man zijn verstand te brengen dat dit wel degelijk gebeurd,toen de hele wijk werd afgesloten was ik ook in fortaleza maar gelukkig op dat moment niet in iracema ik heb wel altijd mijn paspoort bij maar het is zonde van het tijdverlies en de sfeer is meteen ook weg,in mei is er ook nog een controle geweest,destijds wist filip(jou waarschijnlijk wel bekend)af en toe wanneer er een controle zou plaatsvinden van de politiemensen van de veiligheidspost op de beira-mar recht tegenover zijn kroegje,er stonden destijds ook zware boetes op.
Begin december zak ik weer een keertje af naar forta dan kom ik zeker weer een biertje drinken.
de groetjes daar.
maxx



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » wo jul 18, 2007 22:32

wel grappig dat rap hier als beginner staat ondanks 4 jaar fortaleza :lol:



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » wo jul 18, 2007 22:41

Wat ben je kwijt in Fortaleza als je je paspoort niet bij je hebt? Heb nog zo'n oud paspoort (GROOT dus) en neem 'm niet mee omdat het niet praktisch is om mee te nemen in een jeans.

Ik weet dat ze copies niet accepteren...



Plaats reactie