Razzia's in Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » wo jul 18, 2007 23:04

Groot paspoort...??? Ik heb half juni een nieuwe gehaald, omdat de oude versleten was (teveel Brazilië stempels :-) ), maar dat nieuwe heeft dezelfde afmetingen hoor.



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » wo jul 18, 2007 23:30

Er worden bedragen genoemd van 200 t/m 800 Reais.
Zal wel liggen aan de beambte en waarschijnlijk ook aan hoeveel rekeningen er nog onbetaald liggen bij hem thuis.
Als je voor het eerst hier komt en je maakt zo iets mee, dan pas je er de volgende keer wel voor om nog naar Fortaleza te gaan.

Gisteren heeft de gemeente bij iedere barraca, op de Beira Mar, alles gesloopt wat hun niet aanstond. Dingen die door de eigenaars als verbetering waren aangebracht.
Ze kwamen met sloophamers om de zaak op hun manier te verbouwen.
Muziekboxen meegenomen, ook de onze die stonden trouwens nog niet eens aan.
En zo blijven ze treiteren, het slaat nergens op.

Dus No_Stress, het is of een paspoort, of het risico lopen om een leuk bedrag kwijt te raken en misschien een half nachie (haags) op de Airport door te brengen.

Net als in Nederland is men in Brazilie verplicht om een identiteitsbewijs bij zich te dragen , dus ook buitenlanders.
En dat paspoort is nodig voor de PF om ook de stempels die er in staan te beoordelen of men niet te lang of illegaal in Brazilie verblijft.



No_Stress_Fortaleza
Artikels: 0
Berichten: 89
Lid geworden op: za jun 16, 2007 22:23

Bericht door No_Stress_Fortaleza » wo jul 18, 2007 23:44

Marcel schreef:Groot paspoort...??? Ik heb half juni een nieuwe gehaald, omdat de oude versleten was (teveel Brazilië stempels :-) ), maar dat nieuwe heeft dezelfde afmetingen hoor.
Oow sorry, ik was in de war met het rijbewijs. Inderdaad hebben we alleen nog maar ouderwetse papieren paspoorten :(
rap schreef:Dus No_Stress, het is of een paspoort, of het risico lopen om een leuk bedrag kwijt te raken en misschien een half nachie (haags) op de Airport door te brengen.
Ik snap de noodzaak van het bijhebben van een paspoort, echter vind ik het zwaar onpraktisch ivm de grootte en de kans op het kwijtraken/gejat worden. Daarbij hebben die brazillianen lekker een klein idbewijs. Kan alleen maar hopen dat ik niet wordt opgepakt :)

Weet je trouwens waarom ze bij die barracas bezig zijn geweest? Beetje plagen? Heb je zelf ook een barraca daar btw?



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » do jul 19, 2007 00:21

OK ik ben overtuigd.I k neem 'm voortaan wel mee...



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » do jul 19, 2007 13:16

ik heb in al de jaren dat ik in fortaleza kom steeds mijn paspoort altijd en overal op zak zelfs op het voetbal tussen 50.000 mensen en ik vind het geen last of onpraktisch,als je je paspoort vooraan in je jeans steekt(ik heb er met diepe zakken die ik altijd mee op reis neem)pal naast je gevoelige delen dan moet je al ver weg zijn om niet te voelen dat er iemand in je zak zit,de boodschap is dus DRINK JE NIET LAZARUS en dan heb je ook dat probleem niet,en no_stress onze belgische paspoorten zijn heus niet kleiner dan de nederlandse hoor. :D



JimVe
Artikels: 0
Berichten: 629
Lid geworden op: vr jul 06, 2007 22:34

Bericht door JimVe » zo jul 22, 2007 23:26

Ben ik weer,

Heb links en rechts wat rondgevraagd en het is waar dat er regelmating grote controles zijn; meestal 's nachts. Geen paspoort? 600 R$ boete plus een hele nacht bezig met alles te regelen.
Waarschijnlijk is de enige reden geldgebrek van bromsnor.

Toeristje pesten als je het mij vraagt, de ouwe viezerik van 65 jaar met een 12 jarige dame krijgen ze zo toch niet.

Dus advies: altijd je paspoort bij je.



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » ma jul 23, 2007 05:41

Ja Jim, afgelopen vrijdag was het weer raak in Iracema, de hele wijk afgesloten en de nodige mensen geboeid afgevoerd.

Dit is niet toeristje pesten, maar treiteren!!!

En die ouwe viezerik van 65 met een kind van 12, die laat zich hier niet zien en ook in alle andere landen niet. Dit is een wereldwijd probleem.
Opsluiten die hap!!
Of nog beter castreren.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma jul 23, 2007 12:33

Mensen geboeid afgevoerd? Alsof het de grootste criminelen zijn, ronduit belachelijk! :evil:

En Rico zit nu in Fortaleza voor de 1e keer, hij had uiteindelijk besloten om zijn paspoort niet mee te nemen... ik hoop niet voor hem dat hij op dat moment op Iracema was.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » ma jul 23, 2007 21:54

Ik ga er overmorgen naar toe. Denk toch dat ik voor mijn schouder/heuptas-oplossing ga gezien de laatste berichten....



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma jul 23, 2007 22:32

Kijk goed uit Gallid. Ik wens je in ieder geval een prettige vakantie en... laat het woord fortalezacorner zo nu en dan eens vallen daarzo! ;)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gallid
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: zo jul 08, 2007 17:12

Bericht door Gallid » di jul 24, 2007 20:55

Dank je wel Salseros en iedereen voor alle tips. Ben nu goed voorbereid voor de vakantie. En als ik een kans zie, zal ik dit forum voor je promoten Salseros, komt goed.. :thumbup:



berry smit
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 25, 2007 18:05

Bericht door berry smit » do jul 26, 2007 15:29

ja veel controle de latste tijd ben vandaag terug gekomen en inderdaad afgelopen vrijdag heel de praia de iracema afgezet dus gewoon je paspoort meenemen dat is het beste



Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » ma jul 30, 2007 16:32

Om terug te komen op het onderwerp. ;)

Wij hebben dus een razzia meegemaakt. We hadden geluk. Net toen we aan kwamen gelopen (van Murcuripe > daar was het te druk), zagen we dat er een trommel met agenten open was gedaan. Wij snel een taxi genomen naar het appartement en onze paspoorten opgehaald. Toen we daar waren, zijn we niet gecontroleerd, maar het voelde een stuk prettiger. Ik had wel een kopie van mijn paspoort bij me, maar dat was niet voldoende geweest.


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma jul 30, 2007 18:01

Dan heb je supergeluk gehad Rico!

Trouwens welkom terug, hoop dat je een leuke vakantie gehad hebt! :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » ma jul 30, 2007 19:28

Vakantie was top. Was waarschijnlijk iets minder geweest als ik een boete had gekregen. ;)


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Plaats reactie