Fortaleza en eten

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
McAroni
Artikels: 0
Berichten: 270
Lid geworden op: wo mei 12, 2010 14:24
Locatie: Almere

Re: Fortaleza en eten

Bericht door McAroni » ma mar 04, 2013 09:03

Restaurant Geppos heeft prima eten voor een redelijke prijs. Zit pal achter Shopping Aldeota in Gardins Open Mall aan de Avenida Des. Meoreira.

https://www.facebook.com/geppos



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Xadrez » do mar 07, 2013 02:13

Bijgesloten een goed adres van een uitstekend Kebab haphuis. Er wordt tevens vier sauzen bij de gerechten geserveerd.

Kebab House (Av. Santos Dumont, 1957 - Lj 10 - Esquina com Av. Barão de Studart). Telefone: (85) 4141-3704.

http://www.saboresdacidade.com/2011/05/ ... aleza.html

Abraço Xadrez



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 819
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Ajax » vr mar 08, 2013 13:15

Xadrez schreef:Bijgesloten een goed adres van een uitstekend Kebab haphuis. Er wordt tevens vier sauzen bij de gerechten geserveerd.
Ja, is een toptent. En kwalitatief veel beter dan kebab in NL, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Xadrez » vr mar 08, 2013 18:32

@AJAX,

Nog een topper waar ik een graag een hapje met mijn lief ga eten:
Restaurante o Alemão ( cozinha Alemã e International). Gelegen aan de rua Frederico Borgers 584, Varjota.
Eigenaar is een vriendelijke Duitser en zorgt voor heerlijke spijsgerechten. Toko draait uitstekend.
Nauwelijks toeristen, dat ook..



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Bert » zo mar 31, 2013 05:51

Beetje betaalbaar ook bij die Duitser?



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Xadrez » zo mar 31, 2013 21:06

@Bert,

Redelijk prijzig. Overigens heeft Bar-Restaurante Internacional sinds afgelopen dinsdag weer overheerlijke frikadellen. Ik heb ze geproefd en met vijf sterren geaccordeerd.
Het is echter wel onduidelijk wat het percentage paardenvlees is van dit hoogwaardig vleesgerecht :lol:



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Fortaleza en eten

Bericht door BrazilianPS » wo apr 03, 2013 23:50

Iemand een tip van een goed Rodizio restaurant in Fortaleza?



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Wade » do apr 04, 2013 07:41

BrazilianPS schreef:Iemand een tip van een goed Rodizio restaurant in Fortaleza?
Mijn favoriet was jarenlang Sal e Brasa, maar ik heb die mening moeten bijstellen naar Boi Preto waar de kwaliteit toch nog een stukje hoger ligt. Beide zijn redelijk prijzig, maar het aanbod is wel erg groot en de service is super. De betere Braziliaanse klasse komt er eten en ook slecht opgevoede Europeanen met een korte broek en sandalen aan.

Er zijn er ook enkele goede in een wat lagere prijsklasse, maar die ken ik niet zo goed. Vroeger was er een goeie in de duinen op weg naar Praia do Futuro (ergens in de buurt van Cidade 2000) maar die bestaat geloof ik niet meer. Aan de Monseignor Tabosa zit Ghellers. Ben daar twee maal geweest, de eerste keer viel mee en de tweede keer was een ramp.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Fortaleza en eten

Bericht door BrazilianPS » do apr 04, 2013 20:54

Sal e Brasa vind ik ook een goed restaurant. Boi Preto ben ik nog niet geweest. Bedankt voor de tip



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Bert » wo aug 28, 2013 05:00

Spettus, één van de betere vleesrestaurants in Fortaleza, nu met grouponkorting.

http://www.groupon.com.br/ofertas/forta ... e/25906221



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 819
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Ajax » zo okt 20, 2013 23:36

Xadrez schreef:Nog een topper waar ik een graag een hapje met mijn lief ga eten:
Restaurante o Alemão ( cozinha Alemã e International). Gelegen aan de rua Frederico Borgers 584, Varjota.
Eigenaar is een vriendelijke Duitser en zorgt voor heerlijke spijsgerechten. Toko draait uitstekend.
Nauwelijks toeristen, dat ook..
Xadrez, nog bedankt voor de tip! :) Eindelijk een keer kunnen uitchecken en helemaal eens, prima tent. Misschien iets aan de prijzige kant, maar nog altijd goed te doen zeker in vergelijking met Europa. Heeft verschillende van die "bratwurst" en andere typisch vleesgerechten op het menu staan. In Duitsland zelf is het natuurlijk beter, maar voor de afwisseling zeker niet verkeerd. Draait ook wel goed (zo lijkt het tenminste) en bestaat nu 4 jaar ongeveer, hoorde ik.

Tussentijds ook (eindelijk) een keer bij Sal e Brasa geweest, ik denk de beste Rodizio in Fortaleza! (maar ken Boi Preto nog niet :) ). Gheller heeft ook Rodizio, maar is minder en zelfde ervaring als Wade: wisselvallig. Wel dichtbij Iracema, dus komen ook veel toeristen.



phansie
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: za sep 07, 2013 19:48

Re: Fortaleza en eten

Bericht door phansie » ma okt 21, 2013 19:53

Over te eten en prijzig gesproken, Sal y Brasa heeft een promotie 'Rodizio' voor 33 Reais van ma-zaterdag, dus daar kun je ook heengaan en niet blut vandaan komen. Wat de ongewenstheid van 'Turistas' inhoud snap ik niet in een toeristenstad als Foraleza waar alle ex-toeristen wel iets in de toeristenbranche doen, behalve misschien de schreeuwerige outfits met korte broeken en vale mouwloze T-shirts die ze dragen.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Wade » di okt 22, 2013 11:57

Na mijn recentste Fortaleza-bezoek staat Sal e Brasa opnieuw op n°1 wat betreft beste rodizio de carne in town (afgaande op mijn persoonlijke ervaringen uiteraard).

Kwaliteit is top, en ligt in balans met die van Boi Negro/Preto. Het grote verschil is echter de prijs. SeB is reeds prijzig te noemen, maar toen ik bij Boi de rekening gepresenteerd kreeg viel ik bijna van mijn stoel. Het was 220 of 230 reais voor 2 personen, en we hadden niet eens veel drankjes of een dessert genomen. Het was bijna een verdubbeling sinds we er in 2011 geweest waren. Een schande. Is het de locatie aan de Beira Mar en het uitzicht, de copa, het feit dat alles in Brazilië gewoon hallucinant duur is vandaag, het feit dat het die avond net dia dos namorados was en er een live pianist speelde... een combinatie van dit alles? Ik weet het niet. Maar tenzij je geld teveel hebt zou ik het afraden.

Er is ook nog een derde 'chique' rodizio-tent in de stad, Spettus aan de Av. Washington Soares in de buurt van de unief. Het is geleden van in 2005 dat ik daar geweest ben en dat was toen zeer goed, het was kort na de opening en er werd veel reclame voor gemaakt door taxichauffeurs en dergelijke. Het staat hoog op mijn verlanglijstje om daar nog eens te gaan eten en dat was ook het plan die avond van Boi Negro, maar toen stond er een file (het was de Braziliaanse versie van Valentijnsdag) tot op de parking om binnen te komen en daar had ik geen zin in. Ik denk wel dat het cliënteel daar wel veel meer locals zijn en minder toeristen dus misschien is de prijs interessanter.



Grandoni
Artikels: 0
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 28, 2011 17:14

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Grandoni » di okt 22, 2013 22:19

Voor mij is Spettus nummer 1, zeker als je naar prijs/kwaliteitverhouding kijkt.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Bert » di okt 29, 2013 02:46

Bij de bakkerij Costa Mendez in de wijk Fatima zag ik vandaag dat ze Nederlandse stroopwafels verkopen.
Het merk is 'lekker'

Iemand de reclame van ABN/AMRO hier in de praktijk gebracht??? :lol:



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 819
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Ajax » di okt 29, 2013 03:26

@phansie: exact die 33 pp hadden wij dus uitgechecked en dus prima te doen! Neem eventueel niet te veel drankjes want die tellen wel snel aan (ongeveer 5 real voor een refrigerante) en die rodizio van desserts is natuurlijk niet inbegrepen. Overigens niets tegen toeristen, was in mijn geval een loze opmerking.

@wade: dia dos namorados was ook dit jaar gewoon een ramp (extreem druk overal), dus dat kan zeker tegen gewerkt hebben :) Spettus wordt de volgende op de lijst om een keer uit te proberen... ;)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7474
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Progresso » za nov 09, 2013 16:37

Wij zijn gisteren bij Dallas Grill geweest. Dit is de tweede keer dat wij er waren en ik moet zeggen dat dit gewoon heel goed was.

Bediening voortreffelijk, goede sfeer en werkelijk eten van zeer goede kwaliteit. Een perfecte rodizio met een picanha die ik nog nooit zo boterzacht heb gegeten. Een buffet met een zeer uitgebreid assortiment saladas. Een goede keuze uit wijn.

Voor twee personen waren we (zonder wijn) R$120 kwijt, met drankjes, buffet en rodizio.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Wade » zo nov 10, 2013 13:14

Progresso, waar kan ik die Dallas Grill vinden?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7474
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Progresso » zo nov 10, 2013 16:43

Dallas Grill

Av. Dom Luiz, 1219 - Meireles, Fortaleza



Grandoni
Artikels: 0
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 28, 2011 17:14

Re: Fortaleza en eten

Bericht door Grandoni » vr nov 15, 2013 04:09

Vanavond in het beste restaurant geweest waar ik tot nu toe ben geweest in Fortaleza. Jardim Alchymist, Barao de Aracati 801. Wel een gevulde portemonnee meenemen, maar het is het waard.



Plaats reactie