Fortaleza en eten

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
kempenaar
Artikels: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: wo feb 27, 2008 13:55

Fortaleza en eten

Bericht door kempenaar » vr aug 22, 2008 13:21

Als Belg heb ik wat moeite met een naar kantje van mijn geliefde Fortaleza . Zoals bekend is het eten in het noord oosten van Brazilië van mindere kwaliteit dan in de rest van 't land . Mijn voortdurende zoektocht naar een goed restaurant heeft tot op heden weinig opgeleverd . Kan iemand me helpen ? Toch even aangeven dat ik me niet direct voel aangetrokken door vleeskrokketten en pindasausachtige toestanden . Ik heb het over restaurants á la Sancta Grilha . 't Mag best duur zijn, wat maakt het nog uit gezien de real en de prijs van de ticketten ... Kareltje ?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr aug 22, 2008 14:45

Ik begrijp dat je een goed restaurant zoekt in Fortaleza? Wat dacht je van Salebrasa, zit op de Av. Ablicao, perfekt!



Gebruikersavatar
Raj Feyenoord
Artikels: 0
Berichten: 346
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 19:40
Locatie: Rotturdam

Bericht door Raj Feyenoord » vr aug 22, 2008 15:03

Sal e brasa is zeker een goede restaurant, ik ben daar een paar keer geweest! Verder heb je op Beira mar een sjieke japanse toko!



Wesley
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: di nov 13, 2007 21:12
Locatie: IJmuiden

Bericht door Wesley » vr aug 22, 2008 15:05

McD?


Amstel Bier - Ons Bier

Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » vr aug 22, 2008 15:08

chellers op monsenhor tabosa ook niet verkeerd ben er zelf vaker te vinden en Boi Preto schijnt erg goed te zijn ligt naast de mcdonalds maar dit is van wat ik heb horen zeggen.


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » vr aug 22, 2008 15:34

Wat een negatief gezuek van die Belgen, het eten is nooit ergens goed alleen in dat f*ck Belgie, nou als ik ergen mot kotsen na het eten is het in Belgie, man wat een bagger.
Als je eens een paar straten verder gaat Fortaleza in kom je perfecte Grill restaurants tegen waar je zomaar voor een klein prijsje (ohnee heel duur das beter) superlekker onbeperkt mals gegrild rundvlees kunt eten.



Gebruikersavatar
Raj Feyenoord
Artikels: 0
Berichten: 346
Lid geworden op: wo jan 23, 2008 19:40
Locatie: Rotturdam

Bericht door Raj Feyenoord » vr aug 22, 2008 15:56

Chellars hhhmm lekker makkelijk opscheppen, wegen, betalen en lekker knauwen maar, muitoooo gostosooo!!!!!!



Gebruikersavatar
pedro007
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 15:13
Locatie: Antwerpen

sal e brasa

Bericht door pedro007 » vr aug 22, 2008 16:50

http://churrascariasalebrasa.com.br/index.php

voor de lekkerbekken onder ons
binnen 14 dagen kan je mij daar vinden :))



Gebruikersavatar
pedro007
Artikels: 0
Berichten: 8
Lid geworden op: ma jun 23, 2008 15:13
Locatie: Antwerpen

Bericht door pedro007 » vr aug 22, 2008 16:58

oei
ik lees net dat je hier geen reclame site's mag plaatsen
verwijder hem dan maar terug
sorry



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr aug 22, 2008 17:23

In dit geval mag het wel pedro, geen probleem.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » vr aug 22, 2008 18:08

De meeste opteren voor salebrasa (ik ben er één keer geweest)dat is in mijn ogen een grote gaarkeuken en de gezelligheid is er zoals in de meeste van die grote churrascarias ook nergens te vinden wat niet wil zeggen dat ik er sommige vleessoorten niet lekker vind,voor mij is cantina de collegio (klein gezellig en net restaurantje)één van de beteren,gelegen in een zijstraat van de aboliçao de naam van de straat schiet me even niet te binnen en die garnalen tent langs de grote baan bevalt mij wel daar kan je overheerlijke verse vis eten en je kan er zelf bij vertellen hoe je hem graag wil hebben.
Herm over jou culinair verstand zullen we het maar niet hebben , als jij het belgische eten bagger vind zegt dat al genoeg,niet dat ik zo chauvinistis ben aangelegd maar het is over heel europa gekend dat de belgische keuken bij de betere behoort , eet jij maar verder je kroket uit de hollandse muur en vergeet de pinda saus er niet over te kieperen!



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » vr aug 22, 2008 18:14

kempen(nar)
als je niet anders doet dan van je appt.naar de beira-mar of de kroeg en terug loopt onder invloed van de drank zal je die betere en duurdere restaurants nooit vinden,blijf is een dag nuchter en beweeg je doorheen de stad bij voorkeur aldeota dan zal je beslist de betere restaurants wel vinden



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » vr aug 22, 2008 18:44

herm schreef:Wat een negatief gezuek van die Belgen, het eten is nooit ergens goed alleen in dat f*ck Belgie, nou als ik ergen mot kotsen na het eten is het in Belgie, man wat een bagger.
Als je eens een paar straten verder gaat Fortaleza in kom je perfecte Grill restaurants tegen waar je zomaar voor een klein prijsje (ohnee heel duur das beter) superlekker onbeperkt mals gegrild rundvlees kunt eten.
Kijk dat is nou de positieve toon die ik zocht!!! Onze Herm heeft overal verstand van! Maar niet alleen dat hij weet het ook op een heerlijke consructieve manier over te brengen! Echt een aanwinst voor onze discussie! Hij weet wat bagger is, de goedzak!

Salseros, is dit dan wat je wilt op je forum???? Of kan alleen Kareltje zijn boekje te buiten gaan???

Groeten Herm! Goed sparen en lekker hard werken aan de lopende band! Mag je straks in twee weken je hele spaarcenten er weer doorheen draaien!

Sorry , het is een nare opmerking maar meneer Herm vraagt er mijns inzens wel enigzins om!

Kareltje



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » vr aug 22, 2008 18:48

vraag me af wat je probleem is Karel???


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

berry smit
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 25, 2007 18:05

Bericht door berry smit » vr aug 22, 2008 18:49

hey kareltje waar ga jij altijd eten dan en iedereen moet hard voor zijn centen werke of jij niet dan? ben je al binnen? groeten uit het zonnige zuiden



Gast
Artikels: 0

Bericht door Gast » vr aug 22, 2008 18:50

Jonesy schreef:vraag me af wat je probleem is Karel???
Het probleem lijkt me duidelijk bij onze grootheid Herm te liggen of had je een onvoldoende voor begrijpend lezen op de lagere school???

Verder alle goeds voor je hoor! Maar je moet zaken niet omdraaien!



berry smit
Artikels: 0
Berichten: 27
Lid geworden op: ma jun 25, 2007 18:05

Bericht door berry smit » vr aug 22, 2008 18:55

karel karel toch :mad:



Jonesy
Artikels: 0
Berichten: 320
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 22:38

Bericht door Jonesy » vr aug 22, 2008 19:02

lagere school?begrijpend lezen?hahahah ik voel met je mee je moet toch wel ongelukkig zijn om je zo op te vreten en je direkt zo aangevallen voelen.hoop dat je in fortaleza wel plezier hebt integenstelling tot hier...:).


Laugh Now,Cry Later !!!!!!

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » vr aug 22, 2008 19:06

dit was nu een serieus topic en word alweer verpest,terug on topic zodat iedereen van iedereen iets kan opsteken en we te weten komen welke restaurants de moeite waard zijn om is een keertje uit te proberen?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr aug 22, 2008 19:07

Salseros, is dit dan wat je wilt op je forum???? Of kan alleen Kareltje zijn boekje te buiten gaan???
Herm geeft tenminste regelmatig nuttige informatie, jij daarnetegen loopt alleen maar te klagen en mensen op te jagen en uit te maken voor eikels!

Hierbij een waarschuwing!

Ik zal straks wel WEER wat gaan gummen hier op het prikbord, triest dat het moet!



Plaats reactie