Scheiden van een braziliaanse

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Tjeerd
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jul 13, 2015 06:53

Scheiden van een braziliaanse

Bericht door Tjeerd » ma jul 13, 2015 07:03

Beste prikkers,

Al jaren ben ik een lezer maar schrijf nooit. Nu heb ik toch een vraag en misschien dat jullie mij daarin kunnen adviseren.
Dt is mijn situatie. Ik ben nu al 4 jaar getrouwd in fortaleza. Ik heb het huwelijk en mijn dochter die in fortaleza ook geboren is nooit in nederland ingeschreven. Mijn dochter heeft dan ook geen nl paspoort. Ik wil erg graag scheiden van mijn vrouw. Nu heeft zij een publieke scheiding ingediend. Volgens haar komt het in aug voor maar ik heb in nl nog geen post ontvangen. Wat moet ik doen? Welke stappen moet ik ondernemen. Hoeveel zal ik aan alimentatie moeten betalen? Klopt het echt dat de alimentatie op kan lopen tot 30% van mijn inkomen? hoe komen ze achter mijn inkomen? Is de uitspraak ook in nl geldig? Kan ik op afstand in verweer gaan. Wie weet hier meer van. Op dit moment betaal ik elke maand 800 rs en betaal ook nog de particuliere school voor mijn dochter. Wie kan mij hierover bijpraten?
Alvast dank.
Tjeerd.



Paal
Artikels: 0
Berichten: 7
Lid geworden op: wo jun 17, 2015 12:35

Re: Scheiden van een braziliaanse

Bericht door Paal » di jul 14, 2015 11:02

Hallo Tjeerd,

Woon en werk je in NL?
Of woon je ook in Brasil?

Ben je ook voor de Nederlandse wet getrouwd?

bvd



Tjeerd
Artikels: 0
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jul 13, 2015 06:53

Re: Scheiden van een braziliaanse

Bericht door Tjeerd » di jul 14, 2015 12:02

ik woon en werk in nl.
Ik ben voor de NL wet niet getrouwd. Ik wel mijn dochter in nl erkend ( ongeboren vrucht ).



sven
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mei 11, 2013 19:51
Contacteer:

Re: Scheiden van een braziliaanse

Bericht door sven » za aug 01, 2015 19:02

Tjeerd,

Om te beginnen is het vrijwel onmogelijk dat het "in augustus voorkomt" aangezien je een adres in Nederland hebt, en de wet vereist dat je in nederland gedagvaard word via en "carta rogatoria"(dat is een brief van de rechter aan de nederlandse rechter in jouw rayon, die via het braziliaanse ministerie van BZ naar het nederlandse ministerie van BZ gestuurd wordt, en dat kan maanden duren.

Als je één kind hebt is het meer gebruikelijk dat je veroordeeld zal worden tot het betalen van 15% van je inkomen.

Aangezien het je bedoeling is om te scheiden, zou ik je aanraden om een advocaat in de arm te nemen en zelf de aanvraag in te dienen, met een wat naar jou oordeel eerlijk bedrag aan alimentatie is.

Heb je onroerend goed in Brazilie?



Plaats reactie