Wonen in Brazilië met een verblijfsvergunning!

Onderwerpen over Brazilië
Forumregels
LEES: Huisregels Forum
louis

Bericht door louis » wo apr 30, 2008 08:02

Kan ik nog aan toevoegen, dat Kaatje tot nu toe 3 postings gedaan heeft en alle drie ter verdediging en meerdere glorie ban Polleke;
Kortom. hoe oprecht is onze Polleke bezig ?????

Silencio

Bericht door Silencio » wo apr 30, 2008 13:06

Haha, die Kaatje lijkt wel erg veel op de tweede ik van Polleke, waarmee het oplichtersgehalte alleen maar extra benadrukt wordt.
Is dit forum bedoeld om ruimte te geven aan verdachtmakingen en insinuaties om mensen te beschadigen?

Is er een ballotage commissie bezig om mensen te toetsen of zijn geloofwaardig zijn of niet? Waarom dit soort uitspraken?

Het lijkt me zinvol om op basis van argumenten met elkaar tot inzicht te komen. Insinuaties, verdachtmaking en dood doeners zoals, het zal wel...
leiden tot niets. Het oordeel is al gemaakt en als er geen ruimte is voor argumenten dan zijn blijkbaar de emoties hoog opgelopen: frustratie, afgunst, mislukking?

Felix

Bericht door Felix » wo apr 30, 2008 16:04

Silencio, dit forum is bedoeld om ervaringen over Brazilië uit te wisselen en personen met ervaring in dit land kunnen inderdaad constateren dat Polleke/Leon een kandidaat flessentrekker is. Ik houd het op kandidaat omdat ik vermoed dat het soort reclame dat hij maakt mensen eerder af zal stoten dan aantrekken.

Bovendien is hij onwettelijk bezig, o.a. door op de verschillende fora waar hij post ook te vertellen dat verblijfsvergunningen organiseert. Daar gaat de Braziliaanse Justitie, met name de Polícia Federal over en niet de een of andere goedkope buitenlandse zwendelaar.

Silencio

Bericht door Silencio » wo apr 30, 2008 23:16

Als hij een
kandidaat flessentrekker
is, is het goed om aan iedereen aan te geven op welke praktijk ervaringen of feiten dat gebaseerd is.

Als iemand schrijft dat je via een bepaalde constructie een verblijfsvergunning zou kunnen krijgen en daarmee een commercieel doel nastreeft wil niet zeggen dat het daarom niet zou kunnen of slecht is.
Als de bedoelingen en belangen van mensen duidelijk zijn dan kan het publiek zelf bepalen om wel of niet met iemand in zee te gaan.
Als er onjuistheden beweerd worden dan moeten die op tafel komen.

Dat mensen gebruik maken van constructies om iets gedaan te krijgen is niet nieuw en dat die niet stroken met de intentie van een wetgever komt vaak voor maar of iets regelrecht onwettig is, is een andere zaak. Mocht dat zo zijn dan zou ik dat graag horen. Dan kan met recht gesproken worden over flessentrekkerij. Harde woorden verdienen ook harde bewijzen.

Felix

Bericht door Felix » do mei 01, 2008 00:03

Silencio, Voor mij is de manier hoe hij het brengt al genoeg, zijn manier van spreken zegt me al voldoende, ik herken zijn soort. Het organiseren en garanderen van verblijfsvergunningen strookt niet met de wet, noch met de intentie van de wetgever. Maarten heeft al meer practische uitleg gegeven. Voor mij is mijn levenservaring al genoeg om te constateren dat hij een kandidaatzwendelaar is. Maar, ik zou je graag willen voorstellen bij hem te gaan investeren, dan krijg je de harde bewijzen waar je zo naar verlangt. Voor je dit doet, zou ik ook even alle postings van hem op de andere fora nalezen, hij brengt het iedere keer weer wat anders. De eerste postingen deed hij het voorkomen of het om gratis hulp ging voor het verkrijgen van verblijfsvergunningen, dit omdat hij had geconstateerd dat veel mensen hier blijkbaar moeilijkheden bij ondervonden. Gaandeweg liet hij blijken dat gratis niet zo geweldig gratis was. Zijn "lange" ervaring heeft hij opgedaan sinds februari jl. Ik ken de gladde en vooral oppervlakkige praat van dit soort snuiters. Indien ik moderator was had ik hem met zijn smerige spam allang verwijderd.

Lees echter voor meer concrete to the point antwoorden de reacties van M. van Tilburg maar eens door.

P.S. ontvang jij misschien ook commissie van hem, of ben je misschien Polleke zelf?

Felix

Bericht door Felix » do mei 01, 2008 00:58

BRAZILIË REISFORUM:

Door:
Leon

Datum:
10-04-2008 22:30:46 Boa tarde,

mijn naam is Leon, net zo als velen voor mij heb ik de grote stap gezet en ben in Brazilie gaan wonen. Voor andere Nederlanders en Belgen die graag willen emigreren heb ik een (gratis) emigratie service opgericht. Visum, bankrekening, CPF alles geregeld. Voor meer info, stuur even een mailtje. polleke39@hotmail.com

FORTALEZA REISFORUM:
1)
Door:
Leon
Datum:
10-04-2008 22:41:02 Al eens gedacht aan emigreren naar Brazilie? Wij zorgen (gratis) voor alle formaliteiten!

2)
Door:
Leon
Datum:
10-04-2008 22:43:08 Investeren in Brazilie! Alle documentatie in het Nederlands, Minimaal gegarandeerd rendement en bovendien een verblijfsvergunning

FORTALEZA-CORNER
1)
Leon
Newbie
Woonplaats: Sao Paulo Geplaatst: Vr apr 11, 2008 18:00 Onderwerp: Emigreren

Zoals velen heb ik een hele tijd gelopen met het idee om in Brazilie te gaan wonen. Mijn grootste bezwaar was altijd de papierwinkel en de onzekerheid over inkomen. Ik woon sinds enkele maanden naar volle tevredenheid in Brazilie en heb ontdekt dat het erg gemakkeljk is. Ik heb mijn geld geinvesteerd in Braziliaans commercieel onroerend goed. Mijn adviseur heeft voor mij een Visum, bankrekening, eigen bedrijf (waar ik mijn investering in onder breng) en een minimaal gegarandeerd rendement van 20% per jaar geregeld. Alles netjes met Nederlandse documenten. Denk nu niet dat ik over astronomische bedragen beschik, nee met een klein eigen vermogen kan je hier al erg leuke dingen doen.

Meer weten?

polleke39@hotmail.com

2)
Leon
Newbie

Woonplaats: Sao Paulo Geplaatst: Do apr 24, 2008 14:13 Onderwerp: wonen in Brazilie

Ik woon dan wel niet in Fortaleza maar in Sao Paulo! Ik investeer voor een aantal Nederlanders in vastgoed en regel hier hun verblijfsvergunningen, visa, bankrekeningen. Kortom alles om in Brazilie aangenaam te leven. Indien je graag meer zou willen weten, stuur me dan even een mailtje. polleke39@hotmail.com

Groeten leon Vrinssen

3)
Leon
Newbie

Woonplaats: Sao Paulo Geplaatst: Do apr 24, 2008 14:30 Onderwerp: Re: eigen zaak in brazilie??

Waarom zou je al dat risico nemen? Âls je 100.000 euro investeerd in commercieel onroerend goed krijg je minimaal 20% rendement per jaar en bovendien vragen een verblijfsvergunning voor je aan!

meer info; info@active-invest.com.br

of via mijn stite www.active-invest.com.br

mtilburg

Bericht door mtilburg » do mei 01, 2008 02:35

@Silencio:

Ik heb, naar ik meen overduidelijk, in mijn repliek aangeduid dat de beweringen van polleke w.b. het verkrijgen van een visum op zijn minst misleidend zijn.
Het is simpelweg NIET zo dat je een visum krijgt met een investering op persoonlijke titel. Het moet een investering in een bedrijf zijn waar de investeerder partner van wordt.

Polleke zegt dat te "faciliteren" (ik lees regelen) maar hij zegt ook dat de kandidaten geen partner in zijn bedrijf worden, maar dat ze wel volledig over het bedrag (plus voorgestelde winst) kunnen beschikken na maximaal drie jaar.
Dat klopt gewoon niet met de regels zoals ik die inmiddels heb leren begrijpen.
Bovendien is dat visum (weliswaar voorlopig 5 jaar) in principe bedoeld als permanent visum, niet voor een paar jaar en dan met een vette winst weer verdwijnen.
Zoals Flecha ook opmerkte: niet polleke gaat over de beoordeling van visumaanvragen, maar de Braziliaanse autoriteiten.

Als je vergelijkbare discussies op andere fora (b.v. gringoes.com) zou hebben gevolgd (het kan nog steeds, alles wordt bewaard) zou je kunnen weten dat er met name met dit visum nogal eens gesjoemeld wordt.

Nou kan het mij niet schelen dat er kennelijk mensen zijn die 50 mille willen neertellen voor een vakantie van 5 jaar in Brazilie, mits de receita federal zijn aandeel krijgt, en Brazilie in het algemeen er wat voordeel uit haalt.

Als polleke een winst van 20% zou willen garanderen, zou ik een bankgarantie willen zien, geen notariele acte. Het is gewoon niet reeel.

Silencio

Bericht door Silencio » do mei 01, 2008 17:08

Deze tekst is in ieder geval misleidend:

[/quote]Voor andere Nederlanders en Belgen die graag willen emigreren heb ik een (gratis) emigratie service opgericht.

Hieruit blijkt dat zijn belangen niet duidelijk zijn en dat gratis alleen gratis is als er een forse investering wordt gedaan.

Dat is pure misleiding omdat de intentie zakendoen is en er gesuggereerd wordt dat de dienst gratis is.
Ik moet onderschrijven dat dit overduidelijk aantoont dat het geen zuivere koffie is. In ieder geval zijn nu de lezers van het forum gewaarschuwd en dit wordt ook ondersteund met argumenten. Dat werkt ook beter tegen mensen die aan de goed gelovigheid van anderen willen verdienen.

En nee, ik ben niet van plan om een investering te doen bij deze meneer omdat ik een vrij hoog rendement van zeker 12% per jaar haal zonder al te veel risico op een Fundos / CDB bij Banco do Brasil en dat vind ik al héél mooi.

mvg

jackobowen

wonen in Brazilië

Bericht door jackobowen » di aug 12, 2008 19:00

Hoi,
Ik woon nu een jaar in Fortaleza en EINDELIJK is gisteren mijn investeerdersvisum gepubliceerd. Het was een enorme ellende en ik kan iedereen alleen maar aanraden om advocaten zeer goed te screenen. Mijn proces is drie keer opnieuw opgestart, uiteindelijk ben ik met hulp van mijn contador (accountant) in aanraking gebracht met visa consultary & maintenance. Die hebben het hele proces binnen 60 dagen opnieuw opgestart en afgerond (voor een zeer redelijke prijs, als je het vergelijkt met wat mijn advocaat vroeg).
Ondanks alle ellende vind ik het nog steeds de moeite waard en ik woon hier graag !

Susann

Re: Wonen in Brazilië met een verblijfsvergunning!

Bericht door Susann » wo feb 08, 2017 15:56

I think that living in Brazil is a kind of a dream, thanks for your help!

Plaats reactie