Excursie

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Peter36
Artikels: 0
Berichten: 14
Lid geworden op: vr aug 07, 2009 09:12
Locatie: Dokkum

Bericht door Peter36 » za mei 01, 2010 20:46

In ieder geval bedankt voor de reacties,
ik zoek excursies zoals bv naar het regenwoud, dus omgeving Fortaleza
wat ik zeker moet zien als dat er is:P
cumbuco zal ik zeker eens kijken en ik zal wel eens uitkijken naar die lui op de beira mar,
Ik wil in iedergeval wat van de omgeving zien dan alleen het strand, beiramar, en heinekencafe en pintje....

:)groet Peter



depeef
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 19:27

Bericht door depeef » zo mei 02, 2010 11:48

Het dichtsbijzijnde wat jij bedoelt is Guaramiranga, zo'n 100 kilometer van Fortaleza. Je kunt er twee manieren komen, via Palmacia en Pacoti of via Baturite. Ik adviseer je om een paar dagen een auto te huren en via Google een hotel of pousada te boeken.
Als je een ervaren chauffeur bent zou ik de route via Palmacia en Pacoti aanraden. Je moet dan wel goed kunnen sturen vanwege meer dan 300 bochten en hairpins. Het klimaat in Serra de Guaramiranga is heel verschillend met dat van aan de kust en de nachten kunnen zelf fris worden. In Guaramiranga zijn dus "grote" hotels zoals Remanso en Hotel Escola waar je een kamer kunt huren maar ook pousadas met bungalowtjes. Hou er wel rekening mee dat er 's avonds niet veel te doen is.



depeef
Artikels: 0
Berichten: 24
Lid geworden op: vr apr 23, 2010 19:27

Bericht door depeef » zo mei 02, 2010 11:52

Peter,
Ik was nog iets vergeten;
Wij komen zelf uit de Serra, dus als je nog aanvullende vragen hebt,
laat maar en berichtlje achter en wij proberen je te antwoorden



Gebruikersavatar
johan fortaleza
Forum Bezoeker
Artikels: 0
Berichten: 180
Lid geworden op: do feb 16, 2012 15:39
Locatie: Fortaleza

Re:

Bericht door johan fortaleza » wo jun 27, 2012 00:52

JimVe schreef:Je kunt Canoa en Jericoacoara wel leuk vinden Salseros, maar waar baseer je je mening op dat de meerderheid het leuk vind? Ik persoonlijk vind zoals de meesten hier het gruwelijk saai (ik betwijfel of de meesten het wel kennen, de meesten komen niet verder dan de Iracema en de praia de futuro).

Mag ik trouwens vermelden dat er mooie normale bussen met airco op en neer rijden naar Canoa, Jericoacoara en Combuco, dit maakt je vrijer in je reistijden en scheelt je 90% in de kosten. Enige nadeel is dat je naast een enge Braziliaan moet zitten.
ga je toch liggen :lol:



Gebruikersavatar
johan fortaleza
Forum Bezoeker
Artikels: 0
Berichten: 180
Lid geworden op: do feb 16, 2012 15:39
Locatie: Fortaleza

Re:

Bericht door johan fortaleza » vr jun 29, 2012 04:34

oottiug schreef:Jimve(rvelend)..Dan moet je een poll opstellen om erachter te komen of de meerderheid het leuk vind, trouwens leuk vinden is iets anders dan mooi zijn, het zijn erg mooie plekken.. trouwens zijn brazilianen eng? heheh erg vreemd van je om dit hier te zeggen...
:D wat doet Jim dan hier als brasilianen eng zijn



Plaats reactie