Paspoort / visa en inburgering alleen nog in Sao Paulo

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Paspoort / visa en inburgering alleen nog in Sao Paulo

Bericht door Bert » za mar 26, 2016 20:25




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Paspoort / visa en inburgering alleen nog in Sao Paulo

Bericht door Felix » zo mar 27, 2016 00:41

Ik zag het vandaag ook toevallig op de ambassadesite staan. Als ik voor een paspoort naar São Paulo moet doe ik het niet, dat gaat me echt te ver. Dat zou trouwens in oktober beginnen.

Ik zat er eigenlijk te kijken naar een verklaring van het hebben of behouden van Nederlanderschap. Een van de eisen was, als ik het goed heb begrepen, een geboorteverklaring die niet ouder mocht zijn dan een jaar! Wat voor een kolder is dat? Je kunt dus bv. in 10 jaar tijd ineens ergens anders geboren zijn of zoiets?

Ik moet het nog goed bekijken maar ik denk er nu over om mijn Nederlandse nationaliteit te laten verlopen, ik heb er hier nog nooit iets aan gehad, behalve dan voor reizen naar de VS en dat waren er maar drie of vier.



Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: Paspoort / visa en inburgering alleen nog in Sao Paulo

Bericht door Bertje » zo mar 27, 2016 08:24

Ja laat maar verlopen. Je zit kennelijk alleen op voordeeltjes te vlassen. Als kiespijn zul je worden gemist.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Paspoort / visa en inburgering alleen nog in Sao Paulo

Bericht door René » zo mar 27, 2016 08:59

Lees alle vorige discussies; Felix en ik zijn het bijna nooit eens. Maar in dit geval is het wederom belachelijk, dat de NL overheid er alles aan doet om geboren en getogen NL´ers die in het buitenland wonen van hun rechten of nationiteit te strippen. Zonder dat NL daar een voordeel aan heeft... Sorry, één voordeel; het afpakken van AOW van Nederlanders die buiten de NL grens wonen... Nederlanders die toen ze nog in NL woonden, via het omslagstelsel, hebben meebetaald aan de AOW. Dubbelle nationaliteit accepteren voor al dan niet in NL geboren kids, omdat de wet het land waar hun ouders geboren zijn, het opzeggen van die tweede nationaliteit niet toestaat, en tegelijkertijd, dat de NL regering er alles aan doet om in NL geboren Nederlanders, het leven zuur te maken, er alles aan doet om de Nederlanders hun NL schap en AOW af te pakken, bereidt is duizenden vluchtelingen op te vangen met de wetenschap dat daar terroristen tussen zitten, maar het voor eigen volk in het buitenland steeds moeilijker maakt om haar recht te halen.... Schandalig...
@Bertje.... Op welke voordeeltjes vlast hij? "Als kiespijn.. etc..." Onderbouw je, tot nu toe, loze kreten en beschuldigingen.... "Als kiespijn..." Sorry.... slaat als kut op dirk...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Paspoort / visa en inburgering alleen nog in Sao Paulo

Bericht door Felix » zo mar 27, 2016 13:53

Als kiespijn zul je worden gemist.
Klopt!



Plaats reactie