Met dank aan de PT

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7407
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Met dank aan de PT

Bericht door Progresso » wo apr 20, 2016 15:15

Werkloosheid: 10,2%

Elektriciteitsrekening: + 13,64% http://diariodonordeste.verdesmares.com ... -1.1534304

Waterrekening: + 12%

Volgend jaar gaan de minimumlonen weer fors omhoog. Dit jaar kunnen we dank zij de dure dollar wederom prijsverhogingen van brood en vlees verwachten.

Het wachten is op een opstand van de traditionele PT achterban, die door werkloosheid brood, water en elektriciteit niet meer kunnen betalen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4745
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Met dank aan de PT

Bericht door Felix » wo apr 20, 2016 16:56

We zien nu al hoe mat en onenthousiast de PT achterban is, ondanks het broodje salami en het geld dat ze voor het meedoen aan demonstraties krijgen. Ze voelen zelf thuis en in hun gezin wat een vreselijke rotzooi deze regering er van gemaakt heeft.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7407
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Met dank aan de PT

Bericht door Progresso » wo apr 20, 2016 23:27

Oeps, en de inflatie in Fortaleza 11% over de afgelopen 12 maanden.

Als ik nu in de winkelstraten dan zie ik de ene na de andere winkel met gesloten luiken. Dat heeft niets te maken met de verkoop via internet, want dat staat hier nog echt in de kinderschoenen.

Waar momenteel de prijzen wel fors onder druk staan is bij de bouwmaterialen. Daar betaal ik momenteel prijzen van drie jaar geleden. Niet zo raar, want er is geen hond meer die geld heeft om zijn huis te verbouwen. Voor de rest zie ik alleen maar prijsstijgingen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7407
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Met dank aan de PT

Bericht door Progresso » vr apr 22, 2016 00:33

image.jpeg
image.jpeg (164.01 KiB) 3758 keer bekeken



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4745
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Met dank aan de PT

Bericht door Felix » vr apr 22, 2016 04:07

De foto is er, tenminste bij mij, niet volledig op het scherm gekomen.

Er staat met behulp ook van het spiegelbeeld:

"Precisamos de Clientes, com ou sem Experiência"

"We hebben klanten nodig, mét of zonder ervaring".

Geestig maar ook wel schrijnend.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Met dank aan de PT

Bericht door Bert » za apr 23, 2016 11:01

Progresso schreef:
Waar momenteel de prijzen wel fors onder druk staan is bij de bouwmaterialen. Daar betaal ik momenteel prijzen van drie jaar geleden. Niet zo raar, want er is geen hond meer die geld heeft om zijn huis te verbouwen. Voor de rest zie ik alleen maar prijsstijgingen.
Zet er dan nog een verdieping bovenop :lol:



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Met dank aan de PT

Bericht door René » di apr 26, 2016 10:09

Waarom een nieuwe thread openen?????

@progresso; werkloosheid cijfer vergelijkbaar met landen uit de eerste wereld (https://nl.wikipedia.org/wiki/Werkloosh ... opese_Unie)

Elctra per kwh is momenteel 0,64 reais... in NL 0,21 eurocentjes... dus goedkoop in BR....

Waterrekening..... je kan gelijk hebben.... maar als het niet regent, en alle nationale water reservoires op hun laagste punt ooit staan.... is de door jouw genoemde prijsstijging van 12% belachelijk laag...... verhoog de prijs per kub met 100%.... pas dan gaat iedereen controleren of het toilet niet blijft doorlopen, en een douche van 5 minuten (ipv 20 minuten) adequaat is, niet een uur met de tuinslang de oprit staat schoon te spoelen... etcetera...

"De minimum lonen gaan weer omhoog"..... Van het huigige onmenselijk laag bedrag naar een nieuw onmenselijk laag bedrag...... En als ik deze discussie met een hypocriete, egoistische Braziliaan zou hebben, zou ik in staat zijn om zijn mening, welke gebasseerd is op religie en gebrek aan onderwijs (omdat hij/zij deel uit maakt van de elite), zou ik in staat zijn om mijn hand over zijn/haar bolletje te aaien....Maar als het om een medelander gaat, die toegang heeft tot de zelfde bronnen als ik heb.... Ga je diep schamen (en dan druk ik mijzelf ongelovelijk super netjes uit)



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4745
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Met dank aan de PT

Bericht door Felix » di apr 26, 2016 13:29

En als ik deze discussie met een hypocriete, egoistische Braziliaan zou hebben, zou ik in staat zijn om zijn mening, welke gebasseerd is op religie en gebrek aan onderwijs (omdat hij/zij deel uit maakt van de elite), zou ik in staat zijn om mijn hand over zijn/haar bolletje te aaien....
Wat fijn voor die Braziliaan, de hollandse alwetende sahib wil hem wel over het bolletje aaien!



Plaats reactie