15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door Progresso » vr dec 09, 2016 23:20

Grappig, vandaag is er weer een stukje Holland verloren gegaan. Jammer.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door Ajax » di dec 27, 2016 16:26

Ik geef het op Progresso. Bedoelde je de uitspraak over Wilders?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door Ajax » do feb 23, 2017 23:03

Volgens mij komt dit nu aardig in de buurt, dus ben wel benieuwd naar de meningen hier (zowel uit BR als NL). Dus als iemand hier meningen, bespiegelingen of adviezen heeft....



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door René » za feb 25, 2017 07:07

Ik weet niet waar Pro of Ajax op doelde. Maar Ajax vroeg om de mening van Nl-ers in BR. En het is heel makkelijk om vanuit BR een mening te geven. Ik woon als gringo in BR, moet mij voor elk wissewasje bij de Federale Politie melden, ik woon in een gemeenschap welke vreselijk hypocriet gebaseerd is op een bijbel, en ik ben en blijf een buitenlander..... dat kan ik accepteren of indien niet, terug gaan naar NL. Ik heb als ongelovige buitenlander geen speciale rechten om mijn mening/visies op te leggen aan de BR gemeenschap. En dat is jammer vooral voor hun, maar wel hun recht.

En dat recht zou in alle landen moeten gelden.... of dat recht nou wel of niet gerechtvaardigd is..... Als Israeli kom je in geen enkel Arabisch land binnen. Sterker, als jood, christenhond of ongelovige, kun je in geen enkel arabisch land in vrijheid leven (behalve in Israel).

Wilders; het resultaat van politieke correctheid; als er onder de bevolking ontevredenheid bestaat, welke door de vertegenwoordigers van diezelfde bevolking niet alleen wordt genegeerd, maar wordt uitgelegd als onverdraagzaamheid van de bevolking.... Dan staat er soms iemand op die wel de gevoelens welke onder de bevolking leven probeert te vertegenwoordigen. Deze volksvertegenwoordiger wordt dan door alle politiek correcte tegenstanders weggezet als rascist, fascist, of wat dan ook. Deze gecoordineerde demonisering (yes, I said it) van de gevestigde orde hebben in het verleden geresulteerd in een bom aanslag tegen Janmaat, waarbij zijn vrouw een been verloor, de moord op Pim Fortuyn, en momenteel beveiligers van Wilders die gevoelige info doorspelen over zijn waar en hoe.... (Theo van Gogh was geen politicus, dus....). En in plaats van verontwaardiging van de gevestigde orde (google al die losers zelf maar....)... het tegenovergestelde.... Wilders overdrijft.....

En of je nou voor of tegen het gedachtengoed van Wilders bent...... Deze man wordt al ongeveer 12 jaar constant bewaakt... verblijft met zijn vrouw maar een paar nachten achter elkaar op hetzelfde adres, een van zijn beschermers lekt vertrouwelijke informatie...... Zou dat geen reden zijn, ongeacht of je het met Wilders eens bent, maar dat elke politieke partij, elke politici in de bres springt voor wilders? In de bres springt voor onze democratie?

De realiteit is anders...... In het nieuws een links jochie die zijn CV opneukte, met als gevolg dat de PVDA niks meer van hem wil weten, de VVD het liefst met ... reageert..... en de onderbuik van de NL samenleving weer de moeder geneukt wordt.

Ben blij dat ik m'n smoel moet houden in BR. In Nl zou ik m'n smoel niet houden, met waarschijnlijk dodelijke gevolgen.
René



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door Progresso » ma mar 06, 2017 17:14

Op 3 maart heeft iedere geregistreeerde stemgerechtigde een brief gekregen van de Gemeente Den Haag. Het betreft de vele vragen over nog niet ontvangen stembescheiden.

Ik dacht mooi nieuws, want zoals te doen gebruikelijk zijn bij Progresso ook de stembescheiden nog niet binnen. Zeker toen ik het volgende las:
Gemeente Den Haag schreef:Daarnaast is het mogelijk om uw stembescheiden te versturen aan ambassades of consulaten die géén briefstembureau zijn. Dit kunt u doen door op de oranje envelop het adres van het briefstembureau van de gemeente Den Haag te vervangen met het adres van de ambassade of een consulaat in het land waar u verblijft. U kunt uw stembescheiden ook binnen de openingstijden van de ambassade of consulaat generaal langsbrengen.
Zoals mij werd opgedragen even naar het lokale consulaat gebeld. Daar wist men va helemaal niets. Dan maar even naar de ambassade gemaild. Ja, daar komt de aap uit de mouw, het is een honorair (duur wordt voor vrijwilligerswerk) consulaat.

Maar ja, dat staat er niet in de brief. Het is of opsturen naar EEN consulaat of je kan je stem langsbrengen bij een consulaat-generaal.

Afijn, er zullen wel weer een hoop stemmen verloren gaan door deze complete misinformatie. Je krijgt je stembiljet op het allerlaatste moment, je wilt toch je stem mee laten tellen en stuurt je stem dus op (of gooit het in de brievenbus) van het dichtsbijzijnde consulaat.

Het is weer lekker geregeld.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door Ajax » wo mar 08, 2017 12:22

Hoop dat het lukt Progresso met stemmen in NL vanuit BR. Maar was je er nou al uit wat je ging stemmen?

Van René kunnen we het misschien wel raden. Denk wel dat ie een punt heeft dat het geen zin heeft in BR over politiek te praten. Maar in NL juist wel. Volgens mij was dat ook het idee van dit topic.

Een paar opmerkelijke feitjes: er schijnt onderzocht te zijn dat de "NL-er" op dit moment "normen en waarden" het belangrijkste thema vind. En in deze tijd zo vlak voor de verkiezingen zijn er nog extreem veel "zwevende kiezers". Dit laatste is onbegrijpelijk, omdat er zo duidelijk te kiezen valt en tegenwoordig vrijwel iedereen een uitgesproken mening heeft. Of zou die zwevende kiezer eigenlijk al stiekem bedacht hebben op de PVV te gaan stemmen?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door Progresso » wo mar 08, 2017 19:48

Ik ben er ondertussen wel uit. Ik denk alleen niet dat mijn stem op tijd in Nederland kom en daar baal ik echt wel van. Velen zeggen dan wat maakt dat uit die ene stem. Ik denk dat het voor de partij waar ik op wil stemmen best wel belangrijk kan zijn. In de peilingen schommelen ze zo'n beetje tussen de 1 en 2 zetels (denk overigens dat ze er minimaal 6 gaan halen).

Je zou maar net NIET de ene stem hebben gekregen en daardoor niet in de 2e Kamer komen.

Ik heb mijn hele leven al op de VVD gestemd. Altijd op de rechterkant, zeg maar de Bolkesteins, Joekes en Verdonken. De laatste keer op die flapdrol van Taverne. Alle rechtse geluiden zijn na de Verdonk-Rutte verkiezingen ge-elimineerd binnen de partij. Het resultaat is een stelletje slappe lullen, waarvan de huidige premier Rutte wel het toonbeeld is. Wat mij verbaasd is dat de peilingen de VVD wel op heel fors verlies staat, maar toch weer opkrabbelt. Het verbaast me.

Het zal ook geen verrassing zijn dat ik niets moet hebben van linkse partijen. SP, PvdA, GL, CU, D'66. Het komt me werkelijk de keel uit. Laat ik ze eens langslopen:

SP: Goede partij, goed kader, eerlijk en principieel
PvdA: Hebben geen idee wat sociaal democratie inhoud. Eerst gastarbeiders het land ingehaald, daarna Polen, Roemenen en Bulgaren en nu piepen dat de salarissen van de arbeiders onder druk staan. Niet geloofwaardig.
GL: Die Obama is een feder licht gewicht zonder enige kennis of kunde.
CU: Tja, die hebben ergens een klap van de bijbel gekregen. Staat ergens goed beschreven in de bijbel hoe men omgaat met vijandige volkeren, volgens mij Jesaja 60:12
D'66: Een partij die ervoor zorgt dat ik niet meer de baas ben over mijn eigen organen. Doei.

CDA: Een heel goed Kamerlid, Pieter Omtzigt, voor de rest is CDA voor mij Eelco Brinkman, Camiel Eurlings, die Palestinaboy Van Agt, graaier Ab Klink en hele foute mensen als Hirsch Balin en Donner

Denk: Geen commentaar

Art1kel: Neukbaar

Partij voor de Ouderen: Als je genaaid wil worden

Blijft volgens mij alleen over PVV, VNL, FvD, GeenPeil, Piratenpartij, SGP

SGP: Ben niet christelijk, toch veel sympathie voor de standpunten van de partij.

GeenPeil: Mwah, aardig idee, maar besteed toch liever het werk uit aan een echte parlementarier. Sympathiek

PVV: Voor mij maar een goed standpunt waar ik het mee eens ben, Tegen Islam, de rest van de standpunten vind ik persoonlijk bagger. Zou op hem hebben gestemd, al was het maar dat de man 14 jaar in een gevangenis moet leven, ware het niet dat onderstaande partijen een alternatief zouden vormen.

Piratenpartij: Lange tijd mijn echte favoriet geweest. 100% eens met hun hoofdstandpunten. Helaas heeft daar een kleine interne revolutie plaats gevonden, zodat er nu een of ander naief huppelkutje partijleider is en op de tweede plaats een hardcore Palastina fanboy. Ook af.

VNL: Mooi en sterk programma, Uitvoerbaar. Vind Jan Roos iemand zonder uithoudingsvermogen. Valt af

Forum voor Democratie. Hebben de Privacy en IT standpunten 1 op 1 over genomen van de piratenpartij. Thierry Baudet heeft wel een beetje zelfde muzieksmaak en leest ook nog eens af en toe een goed boek. Ijzersterk team van zeer ervaren en intelligente mensen. Financieel technisch deugt het programma echter niet.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door Felix » wo mar 08, 2017 21:01

Velen zeggen dan wat maakt dat uit die ene stem.
Daar heb je anders wel veel moeite voor gedaan. En wat een stem teweeg kan brengen zagen we in 2000 in de USA.

Ik dacht dat jij op D66 zou stemmen vanwege die kerel die zoveel belooft te doen voor de NLlers in het buitenland.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door Progresso » wo mar 08, 2017 22:21

Ha, nee die Eelco Kleij die heeft voor mij volledig afgedaan. Eerst nodigt hij iedereen uit om op zijn website een open discussie aan te gaan. Het ging toen over bezuinigen op onderwijs en per computer stemmen.

Mbt onderwijs ging dat over een toenmalige bezuiniging op al die internationale schooltjes. Door de bezuiniging daar zou hel en verdoemenis losbreken in Nederland met taal-, cultuur- en leerachterstand. Kon vrij makkelijk aantonen aan de hand van jaarcijfers dat hij onzin zat te vertellen. Vonden ze niet zo leuk, maar ja de waarheid is vaak niet leuk.

Toen wilde hij stemmen per computer weer invoeren. Ook daar weer heel simpel argumenten aangevoerd dat het NIET kan, hoe sympathiek ook. Hij heeft toen een hoop posts van mij verwijderd, me geblockt op Twitter, e-mail enz.

Klap op de vuurpijl was wel de voor-campagne voor het Oekraine referendum, waar hij de man is geweest die als fondsenwerver de Soros gelden naar binnen heeft geroeid.

Nee, deze man is echt heel fout.

Wel jammer, want ik denk dat er een hoop kleine probleempjes zijn die met een goede vertegenwoordiger in de 2e Kamer best wel zijn op te lossen. Volgens mij had jij zoeits met bankrekeningen die werden opgezegd, we zien het nu weer met het dramatische kiesproces en ik zie nog wel wat van dat soort issues.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door Felix » do mar 09, 2017 05:21

Hij heeft toen een hoop posts van mij verwijderd, me geblockt op Twitter, e-mail enz.
Nederland ziet zichzelf voortdurend als een heel tolerant land. Dat is het ook, maar dan wel zolang je het met hen eens bent. Die vermeende zelfbevredigende tolerantie kom je ook steeds tegen in officiële reclame voor Nederland, men gaat er prat op.

In dat gedoe rondom die NGO van wijlen Marco van Buren (ik weet niet of ik het goed schrijf) mocht je ook meehuilen maar geen kritiek uiten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 15 maart 2017 Tweede Kamerverkiezing

Bericht door Progresso » do mar 09, 2017 15:52

Ja, die Nanko van Buren van Ibiss was vol in de roos van de deugmensen.

Helaas is de journalista ook direct Kaltgestellt en mag nu in de archieven van het NRC artikeltjes sorteren. Zo werkt dat in die contreien.



Plaats reactie