Openen bankrekening in Nederland

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Openen bankrekening in Nederland

Bericht door Felix » wo feb 22, 2017 13:53

Ik kreeg bericht van de ABN-AMRO dat ze de rekeningen van buitenlanders zoals ik gaan opheffen. We zijn te duur voor hen geworden.

Is het mogelijk een bankrekening in NL te openen zonder persoonlijk aan de balie te verschijnen?

Ik had zelf gedacht om het bij de Banco Santander te proberen. Ik ken ze verder niet, maar ze hebben zowel in Brazilië als in NL filialen.

Wie heeft er ervaring mee? Ik vraag me trouwens ook af of de ABN AMRO het recht heeft om rekeningen zomaar op te zeggen omdat ze je na jaren uitmelken niet meer leuk vinden, tenslotte is een bankrekening ook een contract.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Openen bankrekening in Nederland

Bericht door René » do feb 23, 2017 03:51

Heb het niet geprobeerd, maar wie weet; https://gratisbankrekening.com/online-b ... ing-openen
René



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Openen bankrekening in Nederland

Bericht door Felix » do feb 23, 2017 12:50

Fortahouses, Veel dank! Ik ga kijken.



Bert Ernste
Artikels: 0
Berichten: 19
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 18:51

Re: Openen bankrekening in Nederland

Bericht door Bert Ernste » do feb 23, 2017 14:44

Afhankelijk van je doel is Bunq misschien een optie.

Is een Europese bankrekening voldoende? Bij het Duitse N26 (je krijgt daar een Duits iban-nummer, zo begrijp ik) kun je je legitimeren via een videolink (paspoort laten zien).

Ik weet niet of ze een Europees vestigingsadres vereisen. ING en Rabobank vragen dat volgens mij wel.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Openen bankrekening in Nederland

Bericht door Felix » vr feb 24, 2017 01:31

Veel dank Bert! Ik ga met alle info aan het werk!



Gebruikersavatar
amsterdammer
Artikels: 0
Berichten: 122
Lid geworden op: vr sep 28, 2012 18:04
Locatie: Fortaleza ceara

Re: Openen bankrekening in Nederland

Bericht door amsterdammer » za feb 25, 2017 01:09

ik kreeg ook bericht van de abnamro en dat ik 6 mnd vanaf die datum 13 02 2017 een bank in Brazil moet nemen
ik ga bij caixa economica in Fortaleza een rekening openen



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Openen bankrekening in Nederland

Bericht door René » za feb 25, 2017 06:35

"Berichtdoor amsterdammer » za feb 25, 2017 01:09

ik kreeg ook bericht van de abnamro en dat ik 6 mnd vanaf die datum 13 02 2017 een bank in Brazil moet nemen
ik ga bij caixa economica in Fortaleza een rekening openen"

Beste Amsterdammer,
Als je de keuze hebt waar je een bankrekening opent, open dan een rekening bij welke bank dan ook behalve Caixa of BB..... Dit zijn staatstbanken, over het algemeen klant onvriendelijk, meerdere weken per jaar dicht wegens stakingen, slechte wisselkoersen, lange wacht rijen in de bank voordat je aan de beurt bent, etcetera.... Dit zijn mijn persoonlijke ervaringen; zit zelf bij Bradesco, staakt niet, rekeninghouders in de wachtrij in de bank hebben voorrang op niet rekeninghouders. Doe er mee wat je wilt.
Groet,
René



Gebruikersavatar
amsterdammer
Artikels: 0
Berichten: 122
Lid geworden op: vr sep 28, 2012 18:04
Locatie: Fortaleza ceara

Re: Openen bankrekening in Nederland

Bericht door amsterdammer » zo feb 26, 2017 23:26

bedankt Rene
dan ga ik bij Bradesco



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Openen bankrekening in Nederland

Bericht door Felix » ma feb 27, 2017 00:02

Ik krijg in NL een beetje AOW en wil dat daar op de bank houden maar er tegelijkertijd hier in geval nodig aan willen komen.

De Banco Santander heeft me al meegedeeld dat het bij hen in NL niet kan:

Bedankt voor uw e-mail. In Nederland heeft Santander geen banklicentie. Het is dus niet mogelijk om bij ons een rekening te openen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Sofie Veldhoen
Customer Services



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Openen bankrekening in Nederland

Bericht door René » ma feb 27, 2017 06:19

@Felix;
"Ik krijg in NL een beetje AOW en wil dat daar op de bank houden maar er tegelijkertijd hier in geval nodig aan willen komen. De Banco Santander heeft me al meegedeeld dat het bij hen in NL niet kan". Geen idee watje bedoelt..... Je ontvangt AOW op je NL bankrekening.... Je wilt dat op die rekening houden... dus maak het niet over naar een andere rekening....... Maar indien nodig wil je er hier aan kunnen komen.... geen idee waarom je Santander noemt.... je geld staat op een NL rekening.... je wil er aan komen.... wel eens van een pinpas gehoord???
xxx



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Openen bankrekening in Nederland

Bericht door Felix » ma feb 27, 2017 14:25

Forta. De ABN wil mijn rekening opheffen dus moet ik naar een andere bank in NL en dat levert nu juist moeilijkheden op omdat ik niet daar woon. De Santander werkt zowel in Brazilië als in NL, maar ze lieten weten in NL geen banklicentie te hebben. Ik dacht dat ik me misschien in een voorkomend geval dan hier bij de Santander kon legitimeren voor een eventuele NLse rekening.

Natuurlijk zal ik met een pinpas werken!



Plaats reactie