overboeken geld naar Brazilie via Transferwise

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

overboeken geld naar Brazilie via Transferwise

Bericht door q en q » ma apr 03, 2017 18:57

Heren prikkers het kan zijn dat jullie het allemaal al lang weten, tot voor kort maakte ik nog geld over via Western union ( 25€ kosten per 500€ )Nu deed ik dit omdat mijn Itau bank zeer slechte koers geeft, en ik daar meer op verlies dan dat ik die 25€ kosten per 500 betaalde.
Maar het is nogal lastig zelf naar een Westen union punt rijden, dan oppassen dat geen letter verkeerd staat, en mijn vrouw moet ook speciaal naar een Westen union punt toe en met dat geld over straat naar de bank om te storten.

Veel gedoe en risico vol......maar nu heb ik sinds kort TransferWise.

Hiermee kun je via je bank overboeken naar een andere rekening en dit loopt via Tranferwise, deze neemt voor 1500 € maar 22,50 €kosten en boekt de valuta van het des betreffende land op de rekening die jij hebt vermeld.
Men geeft ook aan wat de koers is van dat moment, binnen 48 uur is het dan op de andere rekening.
E-mails krijg je als het onderweg is en ook als het geboekt is, zowel de verzender als de ontvanger.

Hierbij de link om er eens naar te kijken hoe het werkt.

https://transferwise.com/ef/hendrikusv6


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: overboeken geld naar Brazilie via Transferwise

Bericht door Progresso » wo apr 05, 2017 14:33

Transferwise is niet echt duur. Ik heb gisteren even de omgekeerde weg gevolgd, dus van Braziliaanse Reais naar Euros.

R$1000 gaf mij €296,45. Het enige nadeel is denk ik wel dat de verwachte levertijd ongeveer 4 werkdagen bedraagt. Mijn transfer zou uiterlijk maandag op bestemming zijn. Betalen kan gewoon met een Boleto. Je kan ook met een debitcard of creditcard betalen.

Ik moet zeggen dat het allemaal heel netjes geregeld is. Je moet wel een heleboel privacy-informatie prijsgeven, zoals adres,, bankdetails en CPF. Maximum bedrag is R$10.000.

De meest lucratieve weg blijft vooralsnog Bitcoins, waarbij het mij nog steeds lukt om midkoers +5% te ontvangen voor mijn Euros. Het nadeel is dat het allemaal nog wat werk is, waar je zelf volledig verantwoordelijk voor bent. Voor de gemiddelde consument die geen zin heeft om zich te verdiepen in geldzaken zou ik gewoon transferwise gebruiiken of blijven pinnen. Kost je 1,5% tot 2%, maar scheelt je ook een hoop tijd.



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: overboeken geld naar Brazilie via Transferwise

Bericht door q en q » do apr 06, 2017 18:15

vanmorgen om 6.30 uur geld over gemaakt via transferwise en ......zie net dat het op mijn Braziliaanse rekening bij is geboekt..........in 12 uur tijd staat het in Brazilië....natuurlijk Progresso als ik voor 1500 euro 3 keer pin kost het 3 x 4,50€= 13,50€ en de kosten van 1500 € is 22,90 € bij transferwise, maar ik hoef dan niet drie dagen te gaan pinnen, kost mij ook brandstof ergernis met parkeren en een risico dat je overvallen wordt.... nee ik doe het nu via Transferwise....dit werkt voor mij perfect.


https://transferwise.com/ef/hendrikusv6


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: overboeken geld naar Brazilie via Transferwise

Bericht door Progresso » vr apr 07, 2017 15:49

Pinnen is zelfs nog ietsje duurder. De banken hanteren niet de midkoers, maar de verkoopkoers en daar dan nog eens 1,5% vanaf. Allemaal weggestopt in ondoorgrondelijke algemene voorwaarden en verborgen in de krochten van hun eigen websites. Vele zullen een wat duurder pakkert hebben en hoeven dan die €4,50 niet te betalen, maar ja, dat is jezelf een beetje voor de gek houden, je betaald het uiteindelijk toch wel. Vaak is de limiet die je kan pinnen beperkt tot R$500 en niet alle bankautomaten accepteren weer die Nederlandse bankkaarten.

Wat dat betreft is Transferwise super-transparant, niet echt duur en redelijk snel.

Ik heb ook nooit begrepen waarom mensen dat risico altijd willen lopen om te pinnen. Behalve het overvalrisico wordt menigmaal je pasje geskimmed. Dat wordt allemaal wel netjes opgelost door de bank (dat skimmen tenminste), maar je moet er toch weer achteraan.



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: overboeken geld naar Brazilie via Transferwise

Bericht door q en q » vr apr 07, 2017 21:06

Klopt Progresso het skimmen was ik nog vergeten, al met al ben ik nu toch blij dat ik Transverwise nu bezit en ik ben van een hoop gedonder af


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

jays48
Artikels: 0
Berichten: 1
Lid geworden op: do jan 04, 2018 12:02
Contacteer:

Re: overboeken geld naar Brazilie via Transferwise

Bericht door jays48 » do jan 04, 2018 12:12

Good to know about one more money transfer service Transferwise. Till now I was using https://www.instarem.com service to send money back home.



Plaats reactie