Prijs tickets
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Prijs tickets
Ben al een tijdje aan het loeren naar een aanbieding voor de komende tijd maar het schiet niet echt op !! Fly Brasil was niet alles maar het waren soms wel heel scherpe aanbiedingen. Soms heb je met Tap ook wel een keer geluk, mits je dan net weg kunt natuurlijk, maar het is allemaal erg duur op dit moment. Je kunt wel voor € 800 op een neer maar dan kost je een enkele reis al bijna 14 dagen reisduur. Maar, och, tis toch kutweer op moment.
Sinds 2001
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Re: Prijs tickets
Ik heb ook geprobeerd om bij TACV te kijken, vliegen die rammelbak gasten niet meer op Fortaleza ?
Sinds 2001
Re: Prijs tickets
Vorig jaar een weekend op Ilhe do Sal doorgebracht omdat TACV geen vliegtuigen tot haar beschikking had. Wel lekker, die 2 extra dagen vakantie in een all-inclusive resort op kosten van TACV. Van de 2 grotere vliegtuigen van TACV lag er toen 1 aan de ketting omdat rekeningen niet betaald waren. Sindsdien zijn er veel medewerkers van TACV ontslagen. Geen idee wat de status nu is maar het zou me verbazen als de financiële en logistieke positie van TACV inmiddels verbeterd is.
Om terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp, betaalbare tickets naar Fortaleza, ik zie ze niet. € 600 voor een ticket TACV in het hoogseizoen was nog leuk In de toekomst ga ik met de familie via Rio of Sao Paulo. Op die routes is wel concurrentie. Een binnenlandse vlucht is in Br. redelijk betaalbaar, als er maar niet in december of juli gevlogen wordt. Dat zijn de Br. vakantieperiodes en dat merk je.
Om terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp, betaalbare tickets naar Fortaleza, ik zie ze niet. € 600 voor een ticket TACV in het hoogseizoen was nog leuk In de toekomst ga ik met de familie via Rio of Sao Paulo. Op die routes is wel concurrentie. Een binnenlandse vlucht is in Br. redelijk betaalbaar, als er maar niet in december of juli gevlogen wordt. Dat zijn de Br. vakantieperiodes en dat merk je.
Re: Prijs tickets
Sedert de overname door Azul is TAP een stuk duurder geworden.
De laatste jaren kon je (buiten de zomer of kerstperiode) voor 600 euro heen en terug, nu is dat niet meer het geval.
Dan dat gedoe met die bagage ook. Aan hun basistarief in economy mag je nog 1 x 23 kg vanaf september en voor een meerkost 2 stuks van 23kg. De 32kg is verleden tijd behalve voor business class of tenzij je een gigantische toeslag betaalt.
Er is de afgelopen jaren flink gesakkeerd op TAP omdat ze met hun beperkte vloot wel eens in de problemen kwamen in het hoogseizoen qua planning als er ergens iets fout liep (zeker die periode rond het WK), of stakingen van het personneel toen er overnameperikelen waren. Maar het was wel een een maatschappij van de oude stempel (veel bagage, niet erg strikt op gebied van regelgeving en gratis catering op alle, ook europese, vluchten). Nu evolueren ze naar een moderne maatschappij waar alle extra's betalend zijn. Dat past in het concept met zustermaatschappijen Azul en JetBlue. Alleen zou je wanneer je je profileert als low-cost maatschappij ook effectief lage ticketprijzen moeten aanbieden en dat is niet het geval.
Jammer, maar anderzijds zou TAP in haar oude systeem waarschijnlijk richting een faillisement zijn gegaan.
Condor is inderdaad een alternatief.
De Braziliaanse regering heeft deze week beslist dat Braziliaanse luchtvaartmaatschappijen binnenkort volledig in buitenlandse exploitatie mogen zijn. Hopelijk komt er wat meer concurrentie.
De laatste jaren kon je (buiten de zomer of kerstperiode) voor 600 euro heen en terug, nu is dat niet meer het geval.
Dan dat gedoe met die bagage ook. Aan hun basistarief in economy mag je nog 1 x 23 kg vanaf september en voor een meerkost 2 stuks van 23kg. De 32kg is verleden tijd behalve voor business class of tenzij je een gigantische toeslag betaalt.
Er is de afgelopen jaren flink gesakkeerd op TAP omdat ze met hun beperkte vloot wel eens in de problemen kwamen in het hoogseizoen qua planning als er ergens iets fout liep (zeker die periode rond het WK), of stakingen van het personneel toen er overnameperikelen waren. Maar het was wel een een maatschappij van de oude stempel (veel bagage, niet erg strikt op gebied van regelgeving en gratis catering op alle, ook europese, vluchten). Nu evolueren ze naar een moderne maatschappij waar alle extra's betalend zijn. Dat past in het concept met zustermaatschappijen Azul en JetBlue. Alleen zou je wanneer je je profileert als low-cost maatschappij ook effectief lage ticketprijzen moeten aanbieden en dat is niet het geval.
Jammer, maar anderzijds zou TAP in haar oude systeem waarschijnlijk richting een faillisement zijn gegaan.
Condor is inderdaad een alternatief.
De Braziliaanse regering heeft deze week beslist dat Braziliaanse luchtvaartmaatschappijen binnenkort volledig in buitenlandse exploitatie mogen zijn. Hopelijk komt er wat meer concurrentie.
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Re: Prijs tickets
Ja, ik hoorde vanavond dat er bij de discount tickets van Tap geen ruimbagage meer meegenomen mag worden, maar dat zijn natuurlijk net wel de "vanaf" prijzen die bij prijsvergelijkingsites zoals Cheap Tickets naar boven komen !
Sinds 2001
- dorus
- Satehut-specialist
- Artikels: 0
- Berichten: 1736
- Lid geworden op: ma sep 17, 2007 16:40
- Locatie: Oisterwijk
Re: Prijs tickets
Tap heeft een aantal nieuwe vliegtuigen, terwijl ze nog niet zo lang geleden moesten prijs stunten om snel cash te generenen om de salarissen te kunnen betalen. De overheid wilde helpen maar Brussel was het daar niet mee eens, terecht in mijn ogen. Het prijsbeleid en bagage service zal niet door de CEO van Tap bepaald worden ben ik bang, dat zijn de banken.
Sinds 2001
Re: Prijs tickets
Met zulk een kortzichtig prijsbeleid kan concurrentie niet lang uitblijven.
Die jongens bij TAp hebben de kunst wel verheven om hun vaste klanten voor het hoofd te stoten. Arrogante kutmaatschappij.
Briefs
Air France-KLM to increase capacity in Brazil by 13% this year
20 hours and 29 minutes ago
Jean-Marc Janaillac, CEO of Air France-KLM, said that the French-Dutch airline will increase the offer of seats on flights to the Brazilian market by 13% by this year’s end. The third largest aviation group in Europe should also add a new destination in the country, probably in the Northeast, in addition to the current airports of Guarulhos (São Paulo) and Galeão (Rio de Janeiro), said Mr. Janaillac in an interview with Valor, after visiting the São Paulo headquarters of Gol, with which Air France-KLM has a strategic partnership. He sees corporate demand showing signs of reaction, and the increased bookings have been followed by leisure travelers. Air France and KLM operate 32 weekly flights between Brazil and France, number that will be raised to 35 from November. Mr. Janaillac said that the third destination will be implemented in cooperation with Gol, in which Air France-KLM holds 1.5% of the shares.
Die jongens bij TAp hebben de kunst wel verheven om hun vaste klanten voor het hoofd te stoten. Arrogante kutmaatschappij.
Briefs
Air France-KLM to increase capacity in Brazil by 13% this year
20 hours and 29 minutes ago
Jean-Marc Janaillac, CEO of Air France-KLM, said that the French-Dutch airline will increase the offer of seats on flights to the Brazilian market by 13% by this year’s end. The third largest aviation group in Europe should also add a new destination in the country, probably in the Northeast, in addition to the current airports of Guarulhos (São Paulo) and Galeão (Rio de Janeiro), said Mr. Janaillac in an interview with Valor, after visiting the São Paulo headquarters of Gol, with which Air France-KLM has a strategic partnership. He sees corporate demand showing signs of reaction, and the increased bookings have been followed by leisure travelers. Air France and KLM operate 32 weekly flights between Brazil and France, number that will be raised to 35 from November. Mr. Janaillac said that the third destination will be implemented in cooperation with Gol, in which Air France-KLM holds 1.5% of the shares.
Re: Prijs tickets
Spannend,Progresso schreef: The third largest aviation group in Europe should also add a new destination in the country, probably in the Northeast,
hebben we misschien straks en TAM en GOL rechtstreeks naar Amsterdam.
-
- Artikels: 0
- Berichten: 3
- Lid geworden op: za apr 22, 2017 07:14
- Locatie: Emmen
Re: Prijs tickets
Een maand geleden voor mijn vriendin een retourticket Fortaleza-Franfurt geboekt voor 21 mei/18 juni. Koste 730 Euro. Frankfurt is een paar uur verder maar wel rechtstreeks. En ze mag 2 x 32 kg. koffers meenemen omdat haar reis in Brazilie begon. 64 kg..... Wel leuk natuurlijk en zal wel vanuit Brazilie bij wet geregeld zijn. Maar niet bevordelijk voor de ticketprijs denk ik zulke regeltjes. Als ik qua afstand vergelijkbare bestemmingen vergelijk zijn vluchten naar Brazilie relatief duur.
-
- Artikels: 0
- Berichten: 3
- Lid geworden op: za apr 22, 2017 07:14
- Locatie: Emmen
Re: Prijs tickets
Een maand geleden heb ik een retourticket voor mijn vriendin geboekt van Fortaleza naar Franfurt v.v. 21 mei/18juni. Koste 730 Euro. En rechtstreeks. (vluchten op zondag en zomers ook dinsdags) Ze mag maar liefst 2 koffers van 32 kg meenemen. Dat is 64 kg...Omdat haar reis in Brazilie begint. Zal wel per wet geregeld zijn maar dit sort regeltjes zijn niet bevordelijk voor de ticketprijs. Bestemmingen naar Brazilie vind ik relatief duur in vergelijking met andere op dezelfde afstand.
Re: Prijs tickets
Wow,
Die gasten van Norwegian bieden dus transatlantische tickets aan voor €386 inclusief tax etc. Volgens mij moet je wel extra betalen voor bagage en eten, maar wat mij betreft mogen ze morgen beginnen. Voor die prijs kun je 4 vier heen en weer in plaats van met TAP.
Of je vliegt met een van de goedkope vakantiecharters naar Las Palmas, weekende Gran Canaria en dan door naar Fortaleza.
Het lijkt er toch wel op dat er wat concurrentie gaat komen.
Die gasten van Norwegian bieden dus transatlantische tickets aan voor €386 inclusief tax etc. Volgens mij moet je wel extra betalen voor bagage en eten, maar wat mij betreft mogen ze morgen beginnen. Voor die prijs kun je 4 vier heen en weer in plaats van met TAP.
Of je vliegt met een van de goedkope vakantiecharters naar Las Palmas, weekende Gran Canaria en dan door naar Fortaleza.
Het lijkt er toch wel op dat er wat concurrentie gaat komen.
Re: Prijs tickets
http://www.luchtzak.be/airlines/tap-por ... -to-porto/
Van alle domme redenen waarom je vlucht kan gecanceld worden...
Van alle domme redenen waarom je vlucht kan gecanceld worden...
Re: Prijs tickets
Afgelopen week mijn tickets naar Frankfurt geboekt. De keuze was niet echt moeilijk.
2 x enkeltjes business class tickets met Condor: €1249
en als alternatief:
1 x retourtje TAP Economy class: R$ 4081,11
Beide op dezelfde datum. Overstappen in Lisboa met dit ticket 8uur45 minuten. Condor direct naar Frankfurt.
Frankfurt met de ICE naar Nederland kost natuurlijk ook wat, maar ik moest sowieso in Frankfurt zijn.
Snap werkelijk niet waarom mensen met TAP vliegen. De kosten zijn belachelijk hoog en volgens Wade hebben ze de basisvoorzieningen op die luchthaven in Lisabon nog niet eens op orde.
2 x enkeltjes business class tickets met Condor: €1249
en als alternatief:
1 x retourtje TAP Economy class: R$ 4081,11
Beide op dezelfde datum. Overstappen in Lisboa met dit ticket 8uur45 minuten. Condor direct naar Frankfurt.
Frankfurt met de ICE naar Nederland kost natuurlijk ook wat, maar ik moest sowieso in Frankfurt zijn.
Snap werkelijk niet waarom mensen met TAP vliegen. De kosten zijn belachelijk hoog en volgens Wade hebben ze de basisvoorzieningen op die luchthaven in Lisabon nog niet eens op orde.
Re: Prijs tickets
Ik hoop voor je dat ze met een nieuw vliegtuig vliegen daar zag de business class er erg goed uit. Heb de laatste paar keer met een oud vliegtuig deze route gevlogen daar zag ik weinig business class in. ICE is goedkoop als je van te voren boekt 30 euro. Koop je het ter plaatse betaal je 80 euro enkel. Voor een paar euro meer vlieg je overigens door naar Düsseldorf of Amsterdam. En ik denk dat bagage een reden kan zijn. Als je vanaf Brazilië vliegt mag je bij Condor 2 x 32 kg meenemen op het goedkoopste tarief heen en terug, maar vlieg je andersom 1 x 20 kg heen en terug.
Bij TAP normaal beide richtingen hetzelfde.
Bij TAP normaal beide richtingen hetzelfde.
Re: Prijs tickets
Die businessclass tickets van Condor hebben natuurlijk weinig van doen met een echt businessclass ticket van een echte airliner. Het is een hoop marketing geleuter, waarvoor je een ligstoel krijgt en misschien een hap eten, gelijk aan wat je tien jaar geleden in economy kreeg. Niet te vergelijken met Lufthansa (of zelfs TAP), maar daar zijn de prijzen ook naar.
Dat treinticket van Frankfurt naar Nederland is idd niet echt duur. Voor dat geld kun je volgens mij nauwelijks parkeren op Schiphol. In 3 1/2 uur zit ik comfortabel in hartje Utrecht, precies waar ik wezen moet. Dat lukt me niet met het vliegtuig.
Maar alles goed en wel, stel nu dat je in Nederland woont, je bent getrouwd met een Braziliaanse en hebt twee kinderen en je wilt (moet) eens in het jaar in de zomervakantie naar je schoonfamilie, dan ben je even €4000 aan het aftikken.
Progresso ging jaren geleden 3 of 4 keer per jaar op een neer met VASP, Transbrasil, Varig of TAP. Nederland Brazilie is nooit echt heel goedkoop geweest, maar ik kan me niet herinneren ooit HFl 2.400 voor een economy ticket betaald te hebben.
Dat treinticket van Frankfurt naar Nederland is idd niet echt duur. Voor dat geld kun je volgens mij nauwelijks parkeren op Schiphol. In 3 1/2 uur zit ik comfortabel in hartje Utrecht, precies waar ik wezen moet. Dat lukt me niet met het vliegtuig.
Maar alles goed en wel, stel nu dat je in Nederland woont, je bent getrouwd met een Braziliaanse en hebt twee kinderen en je wilt (moet) eens in het jaar in de zomervakantie naar je schoonfamilie, dan ben je even €4000 aan het aftikken.
Progresso ging jaren geleden 3 of 4 keer per jaar op een neer met VASP, Transbrasil, Varig of TAP. Nederland Brazilie is nooit echt heel goedkoop geweest, maar ik kan me niet herinneren ooit HFl 2.400 voor een economy ticket betaald te hebben.