EMBRACON betalingen vanuit het buitenland?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

EMBRACON betalingen vanuit het buitenland?

Bericht door jorry » wo jun 14, 2017 13:37

Hoi kenners,

Weet iemand, misschien (Progresso, felix of fortalezahouses) een manier hoe
je een betaling vanuit Europe kan overmaken naar EMBRACON?

Bij de "klantenservice" van EMBRACON begrijpen ze zelf de vraag niet,
of blijven je doorverbinden totdat er wordt opgehangen.

Alvast bedankt voor het meedenken :-)

Jorry



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: EMBRACON betalingen vanuit het buitenland?

Bericht door Felix » wo jun 14, 2017 15:14

Hoi Jorry,

Ik zou het niet weten. Je zou, zo denk ik tenminste, een IBAN nummer van hun bankrekening moeten weten + de internationale code van de bank.

Progresso weet hier ongetwijfeld meer over.



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: EMBRACON betalingen vanuit het buitenland?

Bericht door jorry » wo jun 14, 2017 16:54

@ Felix

Hahaha bij de vraag naar een Iban en/of internationale code raken ze al in paniek :mrgreen:

Maar we blijven doorzoeken, het zou toch mogelijk moeten zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: EMBRACON betalingen vanuit het buitenland?

Bericht door Felix » wo jun 14, 2017 20:23

Jorry, raar genoeg heb ik dat ook gemerkt, de reden daarvan ken ik niet. Maar ze moeten het toch kunnen geven. Op internet vind je ook formules hoe je het iban van iemand uit een rekeningnummer kunt samenstellen, en je vindt er ook de codes van de banken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EMBRACON betalingen vanuit het buitenland?

Bericht door Progresso » wo jun 14, 2017 20:34

Alle Braziliaanse rekeningnummers zijn nu ook voorzien van een Ibannummer. Alleen niemand werkt er mee. De systemen van de banken zijn er niet op ingericht, de bedrijven, die sowieso al weinig internationaal zijn ingesteld hebben er vaak niet eens weet van.

Overmaken vanuit Nederland lukt ook niet omdat Je nooit precies weet welke wisselkoers wordt aangehouden.

Wil je dus een boleto van embracon betalen moet je dus beschikken over een Braziliaanse bankrekening of iemand die zo vriendelijk is om met jouw reais in de rij te gaan staan om te betalen bij een boca.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EMBRACON betalingen vanuit het buitenland?

Bericht door Progresso » wo jun 14, 2017 21:44

Hier de theorie. http://www.bcb.gov.br/Pom/Spb/Ing/IBAN- ... nglish.pdf

De praktijk, zoals alles in dit gave land. Amanha.

Linkje op verzoek van @fortalezahouses, anders krijgen we wieder mal Kindergarten.



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: EMBRACON betalingen vanuit het buitenland?

Bericht door jorry » do jun 15, 2017 08:46

@Progresso

Bedankt voor de input !

Dat in die rij staan willen we juist vanaf, zus van mijn vriendin van de week beroofd in de bus,
die durft niet meer.

Moeten dus iets anders verzinnen, dan maar een bankrekening regelen bij iemand.

Thanks

Jorry



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: EMBRACON betalingen vanuit het buitenland?

Bericht door René » vr jun 16, 2017 05:25

@ Progresso; "Alle Braziliaanse rekeningnummers zijn nu ook voorzien van een Ibannummer. Alleen niemand werkt er mee. De systemen van de banken zijn er niet op ingericht, de bedrijven, die sowieso al weinig internationaal zijn ingesteld hebben er vaak niet eens weet van".... Helemaal correct... IBAN nummers zijn hier al zeker 3 jaar.... Maar dat nummer kun je in geen enkele internetbankier software invullen....

"Overmaken vanuit Nederland lukt ook niet omdat je nooit precies weet welke wisselkoers wordt aangehouden". Het bewijs dat de real geen echte valuta is, en het de Braziliaanse Centrale Bank (=overheid), die de grootste (maar niet absolute) invloed heeft op de koers van de Real. Tig jaar geleden kon je vanaf Bco do Brasil in meerdere Euro steden een bedrag in reais overmaken naar Brazilie; en kreeg je het bedrag in guldens of euros te horen... dat kan nu niet meer... (schandalig)... je moet nu maar gokken hoeveel euros je moet neerleggen, en dat komt natuurlijk nooit overeen met het bedrag dat je had moeten storten.... met alle mogelijke gevolgen van dien...

"Wil je dus een boleto van embracon betalen moet je dus beschikken over een Braziliaanse bankrekening of iemand die zo vriendelijk is om met jouw reais in de rij te gaan staan om te betalen bij een boca". Er is een andere oplossing; er zijn meerdere "administradores" (tussenpersonen?) in heel Brazilie, die tegen een vergoeding al je rekeningen betalen (zoals servicekosten, electra, water, IPTU, etcetera). Voordat je met zo'n administrador in zee gaat, vraag hun licentie nummers (Advocaten hebben een OAB nummer, makelaars een CRECI nummer, etcetera). Maar dat nummer is geen garantie....véél, véél belangrijker, vraag om referenties van personen die al langere tijd door zo'n persoon in Brazilie vertegenwoordigd worden. Maar 100% zekerheid om niet opgelicht te worden heb je nergens... ook in NL niet.
René



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: EMBRACON betalingen vanuit het buitenland?

Bericht door jorry » vr jun 16, 2017 08:18

@FortalezaHouses.com

Bedankt voor de tip, ik zal is navragen wat de mogelijkheden zijn.

@iedereen.

En daarom ben ik zo blij met dit forum, naast de pittige maar zeker altijd leerzame discussies,
zijn er altijd prikkers bereid om elkaar van informatie te voorzien :mrgreen:

Volgende keer als ik in Fortaleza ben zal ik nog is een poging wagen iedereen van bier te voorzien :D



Plaats reactie