‘Agrarische grootmacht Brazilië wil de wereld voeden’

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

‘Agrarische grootmacht Brazilië wil de wereld voeden’

Bericht door Redactie » di nov 21, 2017 18:52

‘Agrarische grootmacht Brazilië wil de wereld voeden’
door Redactie

Landbouwraad Brazilië

Landbouwraden zijn wereldwijd op de economische afdelingen van vijftig Nederlandse ambassades werkzaam en bedienen meer dan zeventig landen. Maak kennis met Bert Rikken, landbouwraad in Brazilië. Bert Rikken werkt sinds de zomer van 2017 op de Nederlandse ambassade in de Braziliaanse...
Lees meer...



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: ‘Agrarische grootmacht Brazilië wil de wereld voeden’

Bericht door Martinho » vr nov 24, 2017 14:50

Allemaal heel aardig natuurlijk. Ik lees graag over mensen die plezier in hen werk hebben en daar trots op zijn ook.

Maar het is natuurlijk wel zo dat Brazilie een agrarische grootmacht is geworden zonder de hulp van die landbouwraad.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: ‘Agrarische grootmacht Brazilië wil de wereld voeden’

Bericht door Progresso » vr nov 24, 2017 17:37

Dat is het doel toch ook niet van de landbouwraad. De landbouwraad zit er om de Nederlandse handelsbelangen op het gebied van agro-business te behartigen. Die belangen zijn heel, heel groot.

Ik denk dat de landbouwraad dondersgoed weet dat corruptie een zeer groot probleem is. De man is gestationeerd op de Nederlandse ambassade als een soort attaché. Ik kan me niet of nauwelijks voorstellen dat de man niet goed gebriefd is. Uit een soort van beleefdheid denk ik dat hij het zo gepositioneerd heeft in het blog, met name om zijn toekomstige handelspartners niet voor het hoofd te storen.



louis
Artikels: 0
Berichten: 113
Lid geworden op: wo nov 22, 2017 22:03

Re: ‘Agrarische grootmacht Brazilië wil de wereld voeden’

Bericht door louis » za nov 25, 2017 00:17

Om die grootmacht en de prestatie wat te relativeren, zeker als met de beschikbare landbouwgronden van de betreffende landen in overweging neemt.
https://screenshots.firefox.com/iqjK0xC ... www.cbs.nl



Plaats reactie