Folha de São Paulo stopt met Facebook

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Folha de São Paulo stopt met Facebook

Bericht door Progresso » ma feb 19, 2018 21:26

Eindelijk een krant die het licht heeft gezien. Wat een drama is dat Facebook. "Noodgedwongen" zit ik er sinds een paar maanden weer op na een afwezigheid van enkele jaren. Als Brazilieforum ietsje meer interactie en bezoekers krijgt ga ik me daar ook weer snel afmelden.



https://nos.nl/artikel/2218299-brazilia ... lging.html



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Folha de São Paulo stopt met Facebook

Bericht door Felix » ma feb 19, 2018 21:51

De Folha de São Paulo is zelf ook een stevige verbreider van nepnews, zoals trouwens (zowat) de hele pers. Ik zie de Folha als een soort linkse Telegraaf.

Dat ze op facebook zaten wist ik nog niet eens. Wie neemt facebook eigenlijk echt serieus? Het is meer iets voor hobbyisten, vriendenkring, familie en dat soort dingen, niet voor nieuwsgaring!



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Folha de São Paulo stopt met Facebook

Bericht door René » wo feb 21, 2018 06:28

@Felix; `Wie neemt facebook eigenlijk echt serieus?`..... In Brazilie is FB voor zo goed als iedereen (links en rechts) de enige nieuwsbron.... met veel nepnews... helaas...
ltrzzz



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Folha de São Paulo stopt met Facebook

Bericht door borsjea » vr mar 02, 2018 20:57

Helaas zijn veel forums vervangen door facebook pagina´s. Wel wordt er veel meer in gecomuniceerd maar de leesbaarheid is slecht, zeker als je iets na een aantal dagen wilt terug vinden. Ik bezoek nog dagelijks een aantal forums.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Folha de São Paulo stopt met Facebook

Bericht door Progresso » vr mar 02, 2018 21:50

Noodgedwongen heb ik na overname van het forum mijn Facebook-account weer gereanimeerd. Ik was in de vaste overtuiging dat ik alles vijf jaar geleden gedelete had. verkeerd gedacht. Alles, maar dan ook alles was weer beschikbaar.

Om het forum een beetje te promoten publiceer ik relevante blogbijdrages op de Faceboek-groep "Nederlanders in Brazilië". Je kunt daar geen fatsoenlijke discussie voeren. Er wordt daar door iemand om hulp gevraagd voor de jaarlijkse belastingaangifte. Ben je twee dagen verder dan is dat topic dus verdwenen, zeker als er weinig word gereageerd. Kom je drie weken later kun je scrollen wat je wilt, maar het is echt niet meer te vinden.

Daarnaast viel mij op dat op het moment dat er ook maar ietwat controversielere onderwerpen ter sprake kwamen (volgens mij over godsdienst en nationaliteit) de beheerder van die groep gelijk koudwatervrees kreeg en die onderwerpen als de wiederweergave censureerde. Weg discussie.

Gelukkig hebben we met Willemjan iemand die Facebook wel heel erg leuk vind en de zich wel erg thuis voelt op Facebook. Hij beheert daarom de Brazilieforum Facebook pagina.

Volgens mij is Facebook leuk voor het tonen van je hond en je bloemen in je tuin of aan je vrienden te laten zien hoe goed het allemaal wel niet gaat met je.

In het begin dacht ik eigenlijk ook wel dat het moeilijk was om het forum interessant te houden en relevant te maken voor de bezoekers. Als ik nu kijk zie ik gewoon dat er steeds meer bezoekers per dag komen. Die bezoekers blijven ook nog eens erg lang op de website rondhangen, scrollen door alle pagina's en ook oud-gedienden keren weer langzaam maar zeker terug. Het leuke is ook dat je van alle kanten ook medewerking krijgt, of het nu gaat om de Nederlandse overheid, overheids organisatie in Ceará en Fortaleza, nieuwe bloggers, Dutcham en het Braziliaanse consulaat. Eigenlijk is het antwoord altijd positief als je om wat hulp vraagt.

We blijven gewoon doorgaan met Facebook, Twitter en Paper.li , maar de kern en substantie blijft toch het forum.



Plaats reactie