Maracanau & Acquiraz etc.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Maracanau & Acquiraz etc.

Bericht door BrazilianPS » wo aug 29, 2012 07:11

Weet iemand of de plaatsen Maracanau & Acquiraz etc. in de omgeving van Fortaleza een bezoek waard zijn?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 819
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Maracanau & Acquiraz etc.

Bericht door Ajax » wo aug 29, 2012 17:15

Maracanau is voor zover ik weet "gewoon" een stadje iets buiten Fortaleza waar niet direct iets te doen is. Plaats Aquiraz ken ik niet, alleen van een resort waar je o.a. kan golfen. Dat resort vond ik echt top om een keer naar toe te gaan!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7472
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Maracanau & Acquiraz etc.

Bericht door Progresso » do aug 30, 2012 01:20

In Maracanau is normaal niets te doen. Het enige wat wel leuk is, en zeker een aanrader, zijn de Festas Sao Joao in begin Juni. Een leuke combinatie van folklore en 17 dagen feest tot diep in de nacht. De boel is binnen het festival terrein goed beveiligd, daarbuiten is het raadzaam om alert te zijn.

Wat ook wel leuk is om een bezoek te brengen aan de brouwerij van Heineken. Er wordt rijkelijk bier geschonkenen geheel nuchter verlaat je de fabrike niet.

Als je iets verder rijd kom je in Pacatuba en daar kun je Parapenten met een prachtig uitzicht richting Fortaleza.

De golfbaan in Acquiraz schijnt erg mooi te zijn. Ik heb echter nooit de lol ingezien van het spelletje. Ik zeg altijd dat ik nog een actief seksleven heb als ik wordt uitgenodigd. Ieder zijn ding, zeg maar.



Gebruikersavatar
BrazilianPS
Artikels: 0
Berichten: 115
Lid geworden op: zo jul 08, 2012 11:34

Re: Maracanau & Acquiraz etc.

Bericht door BrazilianPS » do aug 30, 2012 08:22

Progresso schreef:In Maracanau is normaal niets te doen. Het enige wat wel leuk is, en zeker een aanrader, zijn de Festas Sao Joao in begin Juni. Een leuke combinatie van folklore en 17 dagen feest tot diep in de nacht. De boel is binnen het festival terrein goed beveiligd, daarbuiten is het raadzaam om alert te zijn.

Wat ook wel leuk is om een bezoek te brengen aan de brouwerij van Heineken. Er wordt rijkelijk bier geschonkenen geheel nuchter verlaat je de fabrike niet.

Als je iets verder rijd kom je in Pacatuba en daar kun je Parapenten met een prachtig uitzicht richting Fortaleza.

De golfbaan in Acquiraz schijnt erg mooi te zijn. Ik heb echter nooit de lol ingezien van het spelletje. Ik zeg altijd dat ik nog een actief seksleven heb als ik wordt uitgenodigd. Ieder zijn ding, zeg maar.
@ (Ordem e) Progresso en Ajax: bedankt voor jullie reacties.

Progresso, dat Parapenten (paragliding) wat kost dat? Ik heb het nog nooit gedaan, maar lijkt me echt heel mooi.
Heineken Bierbrouwerij in Maracanau heet die brouwerij "Bermas"?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7472
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Maracanau & Acquiraz etc.

Bericht door Progresso » vr aug 31, 2012 00:58

Nee, er staat gewoon Heineken op. Een paar jaar geleden was het een brouwer van Braziliaans bier, maar ik ben de naam daarvan vergeten. Het is in ieder geval niet Bermas. Dat is een grote lederfabriek, ook in Maracanau.

Kosten zijn ongeveer R$300. Meer info hier.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 819
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Maracanau & Acquiraz etc.

Bericht door Ajax » vr aug 31, 2012 01:09

Progresso schreef:In Maracanau is normaal niets te doen. Het enige wat wel leuk is, en zeker een aanrader, zijn de Festas Sao Joao in begin Juni. Een leuke combinatie van folklore en 17 dagen feest tot diep in de nacht. De boel is binnen het festival terrein goed beveiligd, daarbuiten is het raadzaam om alert te zijn.

De golfbaan in Acquiraz schijnt erg mooi te zijn. Ik heb echter nooit de lol ingezien van het spelletje. Ik zeg altijd dat ik nog een actief seksleven heb als ik wordt uitgenodigd. Ieder zijn ding, zeg maar.
Thanks, herinner weer waarom ik in Maracanau geweest ben. Groot festival, maar niet elke dag top. Acquiraz is echt mooi gelegen, dus als je aan het golfen bent kan je het (verlaten) strand zien. Ben geen kenner, maar het is een luxe resort en relatief niet al te duur. Wordt volgens mij gerund door een Portugees. ... En ik golf liever dan dat ik een actief seksleven heb :?: (wat doen we anders in dit land? :D )



Plaats reactie