Omgangsvormen op het forum

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JoopLiefaard
Artikels: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 16:30
Locatie: Ribeirão Preto - SP
Contacteer:

Re: Ideologisch besmeurd 'nieuws' Volkskrant

Bericht door JoopLiefaard » do apr 12, 2018 13:20

FortalezaHouses.com schreef:
do apr 12, 2018 07:58
Goed gedaan jochie!!!
Ik weet niet wie je bent en dat is ook verder niet zo belangrijk. Ik wil graag met je discussieren over zaken die mij raken omdat ik nu eenmaal in dit prachtige land woon. Dat daarbij de standpunten tegengesteld zijn lijkt mij logisch. Ik ben echter van mening dat een discussie, ook met mensen met wie je het totaal oneens bent, met enige vorm van respect moet worden gevoerd. En dat mis ik bij jou. Niet alleen naar mij toe maar ook naar anderen. "goed gedaan jochie" is een opmerking die getuigt van arrogantie en gebrek aan respect. Ik ben redelijk op leeftijd en heb in het leven geleerd dat het soms beter is afstand te doen. Ik ben het niet eens met je politieke standpunten; als dat zo zou zijn hadden we het allebei fout maar op deze toon met je discussieren doe ik niet. Het ga je goed.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Ideologisch besmeurd 'nieuws' Volkskrant

Bericht door René » vr apr 13, 2018 09:37

@Joop; Redactie heeft mij prive op mijn flikker gegeven omdat ik Felix Flipje noem en mijn antwoord op jouw bericht eindigde met "goed gedaan jochie"....

Redactie wees mij terecht op het feit dat het beledigen van andere posters zou resulteren in het afhaken van mijn discussie partners, en zou resulteren dat ik een schreeuwer in de woestijn zou worden.

Ik maak me geen zorgen over de gevoelens van Felix als ik hem Flipje noem.... dat is geen belediging. Maar in het verleden heb ik Felix volgens mij ongetwijfeld wel eens echt beledigt, waar ik mij voor schaamde en hem in prive mijn excuses aanbood. En als ik het me goed herinner was zijn antwoord altijd iets in de trant van "maak je geen zorgen, ik ben niet beledigt"...

@Flipje... als ik e naast zit met wat ik hierboven beweer, hoor ik het graag.

Over Joop; Joop stelt; "Ik ben echter van mening dat een discussie, ook met mensen met wie je het totaal oneens bent, met enige vorm van respect moet worden gevoerd. En dat mis ik bij jou."

Dat stelt Joop nadat ik hem aanspreek op zijn post;
"Ik heb dit artikel vanochtend ook gelezen en vind het van een bedenkelijk niveau. Het is weliswaar een opinie maar je zou toch niet zeggen dat er een econoom aan het woord is. Er zijn zoveel gegevens en cijfers te vinden op het internet die tegenspreken wat hij allemaal beweert. En ik vind dat je zelfs in een opiniestuk je toch een beetje met de waarheid moet bezighouden."

Deze post van Joop bestaat uit een drogreden, nog een drogreden, etcetera... Geen geldige argumenten, geen feiten, geen bewijzen.... slechts inhoudloze beweringen om lezers te misleiden.... gelijk de BR propaganda machine de afgelopen 6-8 jaar.... En omdat ik zijn post zeer uitgebreid beantwoord met feiten, en links die deze feiten bewijzen.... daar is Joop niet boos over.... Joop is boos omdat ik voordat ik al deze feiten en links plaatste, en schreef... laat ik je een beetje op weg helpen....

Joop antwoorde hierop; "doe niet zo verdomde aanmatigend en arrogant"... waarna hij toegeeft dat ik goed op de hoogte ben.... Iemand op de waarheid wijzen is niet arrogant....

Toch is Joop van mening dat in een discusie waar mensen het niet met elkaar eens zijn, elkaars mening met respect moeten behandelen.... daar valt het feit dat Joop mij arrogant noemt naturlijk niet onder....

Nog een juweeltje van Joop; "Ik ben het niet eens met je politieke standpunten; als dat zo zou zijn hadden we het allebei fout".... en ik ben arrogant.... geen woorden voor...

Joop vervolgt; "goed gedaan jochie is een opmerking die getuigt van arrogantie en gebrek aan respect. Ik ben redelijk op leeftijd..."

Nadat Redactie me kielhaalde, o.a. over mijn "goed gedaan jochie" in de veronderstelling van Redactie dat ik Joop probeerde te beledigen.... was mijn antwoord dat "goed gedaan jochie" slechts een humoristische verwijzing was naar de Paturain reclames met Rijk de Gooyer... een punchline die door iemand op leeftijd zoals Joop ongetwijfeld begrepen had moeten worden......

Maar nee.... Deze Joop schrijft mijn posts, welke onderbouwd zijn met bewijzen en links af als arrogant... en als hij het met mij eens zou zijn (verdiep je in de bewijzen), zouden we alletwee fout zijn.... EN IK BEN ARROGANT...

Maar Joop hoopt dat het goed met me gaat, want hij wil niet met mij discussieren op deze toon....

En de toon waar hij het over heeft, de toon op basis hij niet wil discussieren met mij.... dat is zijn toon.... Dus Hij zet de toon, en wiegert op basis van ZIJN toon om met mij te discussieren...

Helaas ook de situatie in Brazilie.... waar bewijzen zelfs bij de hoge raad hebben plaatsgemaakt voor politieke belangen.... en bij de middenstand bewijzen zijn vervangen door haat..

Maart Redactie... ik beloof Felix nooit meer flipje te noemen (alsof het hem wat kan schelen), Progresso nooit meer Prootje te noemen (idem), maar beloof tegelijkertijd dat ik berichten van personen als deze Joop... berichten met slechts insinuaties, zonder enkel bewijs, en nadat deze types zoals Joop met hun neus op de feiten worden gedrukt, niet op de inhoudt reageren, maar in een arrogante manier juist de discussie parner van arrogantie en arrogantie betichten..

@Redactie.... ik ken je politieke overtuiging niet aangaande de situatie in BR.... En als redactie moet je je ook niet mengen in discussies of een van de partijen gelijk te geven...

Maar als je mij in prive op mn flikker geeft... zou je dan ook Joop in prive niet moeten wijzen op zijn arrogantie omdat hij mij antwoord als arrogantie bestempelt terwijl mijn antwoord niets met arrogantie te maken had.... Zou je Joop in prive er niet op moeten wijzen dat zijn ongefundeerde meningen, hier in BR Bolsonazi mening genoemd, niet bijdragen aan een open discussie... maar slechts bijdragen aan het voeden van haat in BR.... Als Lula niet mag meedoen in 2018, bestaat er een reeele kans dat fascist Bolsonaro aan de macht komt.

En dat kan alleen gebeuren dankzij door haat gevoede Brazilianen.... welke op forums zoals deze, door mongolen als Joop worden gesteund...

En ik noem Joop een mongool, omdat hij zijn onzinnige menig als de waarheid plaatst, zonder enge bronvermelding... en als je Joop daarop aanspreekt... wil hij niet meer met je praten....

Het gedrag van Joop t.o.v. een volwassen discussie lijkt op het gedrag van een jongetje/meisje in pubertijd..... Maakt niet uit wat je zegt.... einde discussie... het ga ja goed

Maar Joop... jij bent geen puber en kan je dus niet beroepen op hormonale huishouding.... Jij bent het voorbeeld van klootjesvolkj met een mening.... en een ieder die je daar op aanspreekt is arrogant, en daar weiger je mee in discussie te gaan... het ga je goed...

I had a dream... stel dat alle wereldbewoners zich allen zouden laten leiden door feiten/bewijzen... dat zou het einde betekenen van religie, communisme, kapitalisme, haat, en posts zoals die van Joop, vergelijkbaar met de belevingswereld van een geestelijk gehandicapt persoon....

En ja Redactie... als omdat ik de waarheid plaats, ik randdebielen weg jaag om in discussie te gaan, met in het achterhoofd hoe deze types bijdragen in een discussie.... zie ik dat als een overwinning....

En er is geen objectief toeschouwer die ontkent dat ik argumenten genoeg heb ..... en er is geen objectieve toeschouwer die van mening is dat de andere kant ook maar enig argument heeft...

Hulde voor Louis.... hij plaats een intervieuw met een advocaat an de VN.... Deze VN advocaat stelt keihard dat er geen enkel...direct of indirect bewijs tegen Lula is...

Google... de hedendaagse bibliotheek... Ik ben er 100% van overtuigd dat de dag dat Joopjes met hun ongefundeerde Facebook meningen uitsterven..... en kennis het wint van onbenul en religie

Sorry Redactie..... ik breek mijn belofte.... maar als ik dergelijke idioterie niet adresseer voor wat het is, ben ik medeplichtig aan de gevolgen....

...



Gebruikersavatar
JoopLiefaard
Artikels: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 16:30
Locatie: Ribeirão Preto - SP
Contacteer:

Re: Ideologisch besmeurd 'nieuws' Volkskrant

Bericht door JoopLiefaard » vr apr 13, 2018 12:49

Ik zal de redactie van dit forum niet vragen om je na deze reeks van bagger en beledigingen van dit forum te verwijderen. De vrijheid van meningsuiting is voor mij een groot goed. Ik stop er zelf mee. Nog een tip bij het afscheid: probeer in de toekomst eens meer coherentere teksten te schrijven. Het zal je mantra begrijpelijker maken.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Ideologisch besmeurd 'nieuws' Volkskrant

Bericht door René » za apr 14, 2018 09:57

Bagger en beledigingen.... helaas weer geen links naar feiten ... beledigingen.... wie de bal kaatst.... maar ipv een volwassen discussie gebasserd op feiten te beginnen, onwijk je de discussie zoals gewoonlijk weer; je hebt in deze hele discussie nog geen een keer naar een feit/bewijs/link verwezen, en als ik je daar op aanspreek, noem je mij arrogant.....

Je doet je zelf voor als voorvechter van het vrije woord en vraagt daarom mijn bagger niet te verwijderen.... als jij alle feiten/bewijzen/links die ik stap voor stap plaatste als antwoord op jouw onzin bagger noemt.... dan begrijp ik waarom jij een voorstander bent van de vrijheid van meningsuiting.....

Beledigingen.... omdat ik goed op de hoogte ben en voor zo goed als alles wat ik beweer naar feiten/bewijzen link, en jij daar geen antwoord op hebt.... ben ik arrogant en arrogant.... is wat ik schrijf bagger.... en stop je er mee... ik vermoed omdat je geen enkel argument voor je gelijk kan produceren....

En als klap op de vuurpijl geef je het advies om mijn teksten meer samenhangend te maken..... terwijl je mijn teksten niet eens van repliek kan dienen....

Het zal mijn mantra begrijpelijker maken.... Over coherent gesproken bij deze de definitie van mantra;
https://nl.wikipedia.org/wiki/Mantra
Ik hoop dat je je aan je woord houdt dat je er mee stopt, want zoveel gebrek aan kennis en zoveel onkunde moet je echt stoppen...

toedels



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Ideologisch besmeurd 'nieuws' Volkskrant

Bericht door Progresso » zo apr 15, 2018 00:22

@FortalezaHouses.com Het gaat er niet om of Felix het beledigend vind of je hem Flipje noemt. Het gaat erom dat er een hoop nieuwe bezoekers op het forum komen die best een goede bijdrage aan de discussies kunnen leveren maar afhaken omdat ze niet uitgekafferd willen worden voor die zaken die jij in je posts gebruikt.

Ik weet ook wel dat forums zich lenen voor extreme "flames", die hebben we genoeg gehad oop het oude forum, Fortalezacorner en reisforum. Ook op Facebook zie je het wel eens uit de hand lopen waardoor moderators zich genoodzaakt voelen om postings te verwijderen. Juist in een tijd waar steeds meer mensen zich realiseren dat ze niet de klant van Facebook zijn, maar het product van Facebook zie je juist de waarde van het forum. Ik wil het forum niet groter laten lijken als het is. Het is nog maar een klein forumpje met een paar honderd bezoekers per dag, maar ik kan je wel garanderen dat er geen berichten worden geshadowbanned, iedereen, maar dan ook iedereen zijn verhaal kwijt kan, er onder het regime Progresso nog nooit iemand geblocked is en dat ik welgeteld één topic heb afgesloten omdat het in rondjes bleef draaien.

De beste manier om forums dood te maken en het plezier van leden en beheerders te verknallen is om aan te sturen op flames. Dan is de lol er erg snel vanaf. Dan kun je lekker op Facebook en Twitter gaan schreeuwen, hoogstwaarschijnlijk in je eigen bubbel, want mensen met een andere mening kom je daar niet meer tegen. Desondanks kan je vergeten dat ik je blokkeer. Het enige is dat ik je keer op keer vriendelijk vraag om je enigszins aan te passen en de discussies niet op de persoon te spelen maar op argumenten. Die argumenten heb je wel degelijk, maar ze gaan verloren in de persoonlijke aanvallen op je opponenten. Die zet je niet aan tot denken, die heb je ook niet overtuigd van je gelijk. Die houden de eer wijselijk aan zichzelf.
FortalezaHouses.com schreef:
za apr 14, 2018 09:57
@Redactie.... ik ken je politieke overtuiging niet aangaande de situatie in BR.... En als redactie moet je je ook niet mengen in discussies of een van de partijen gelijk te geven...
De redactie bestaat sinds kort uit iemand die je als links zou kunnen typeren en iemand die je als anarchistische kapitalist zou kunnen typeren. Verder loopt er nog af een toe een meisje rond waarvan ik je niet kan zeggen of ze enige overtuiging heeft, laat staan een politieke. Omdat het forum nog een beetje te klein is om een redactiestatuut te hebben moet je er maar op vertrouwen dat de redactie volledig onafhankelijk is. Zolang we binnen de wettelijke kaders van Brazilië blijven mag en kan alles op het forum.

Met zo'n kleine bezetting is de scheidslijn tussen @Progresso en @Redactie inderdaad klein. Dat ben ik mij wel bewust. @Redactie doet daarom ook niet veel meer dan de bloggers faciliteren en bemoeit zich niet met de discussies. Zelf hou ik mij ook enigszis op de vlakte, maar ik moet toegeven dat het kriebelt. Ik heb geen zin om met een fake-account te gaan werken. Ik gebruik gewoon mij pseudonym Progresso. De @redactie neemt helemaal geen standpunt in. Als @Progresso zet ik mij in voor een veilig en prettig forum waar er geen taboes zijn wat betreft onderwerpen en spreek een ieder aan die de sfeer verpest. Zo simpel is het. Voel je je daar niet content mee dan verwijs ik je naar Facebook om daar te gaan posten.
FortalezaHouses.com schreef:
vr apr 13, 2018 09:37
Nadat Redactie me kielhaalde, o.a. over mijn "goed gedaan jochie" in de veronderstelling van Redactie dat ik Joop probeerde te beledigen.... was mijn antwoord dat "goed gedaan jochie" slechts een humoristische verwijzing was naar de Paturain reclames met Rijk de Gooyer... een punchline die door iemand op leeftijd zoals Joop ongetwijfeld begrepen had moeten worden......
Het was niet de redactie die je kielhaalde, maar ik die je prive aansprak. Ik heb je gewoon gevraagd om de discussie op een hoger plan te tillen. Dat is geen kielhalen, maar gewoon een vriendelijk verzoek. Blijkbaar is het heel moeilijk voor je om gehoor te geven aan zo'n normaal verzoek, getuige dit:
FortalezaHouses.com schreef:
vr apr 13, 2018 09:37
welke op forums zoals deze, door mongolen als Joop worden gesteund...
Prima als je dat soort taalgebruik op Facebook bezigt, op het forum heb ik liever een wat volwasssenere uitwisseling van standpunten.

Ik laat het hier verder bij. Doe met het bovenstaande wat je wilt. Je weet hoe ik erin sta. Ik ga je niet tegenhouden om te posten, ik ga je reacties niet modereren maar ik denk dat iedereen op het forum geinteresseerd is op welke wijze jij in die discussies over Lula staat. Je hebt best wel argumenten die hout snijden.

Groet



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Omgangsvormen op het forum

Bericht door René » di apr 17, 2018 09:03

Borsjea;
- "Ook vanuit de kant van de politie word gesugereerd dat de kogelgaten mogelijk afkomstig zijn van de PT." Links? Dus gerespecteerde neuwsbronnen waarop je deze onzin basseert?
- "Inmiddels is al duidelijk de gaten niet zijn onstaan op het punt wat de PT aangaf". Idem
- "Men onderzoekt nu de camera beelden bij de pedagios en snelweg camera´s"... klopt..
- "Voor een belangrijk deel vd route had de verkiezingscaravaan geen politie begeleiding aangevraagd"... links?
- "er is op dat traject ook van de route afgeweken en er is een extra stop ingelast". Links?
- "Inzittende van de bus hebben verklaard niets van schoten te hebben vernomen op de plaats van de demostraties"... klopt... de bus werd niet beschoten op de plaatsen waar werd gedemonstreerd... ze hebben ongetwijfeld ook geen schoten op de maan gehoord....
- "Er zijn wel verklaringen dat men de schade al bij een eerdere stop had gezien"... links naar de verklaringen en uitleg wie er met "men" bedoelt wordt. En een kogelgat afgevuurd op een politieke kandidaat... of het nou op punt A of punt B is afgevuurd... wat is het verschil...

Sorry redactie... but I call it as I see it... Borsjea is een mongool, een propaganda verspreidende retard... los van elke realiteit.... en als ik hem dankzij mijn kwalificering van hem als randdebiel van dit forum verjaag... Kudos to me!!!

Want de borsjeas zijn de ziekte die zich dankzij SM vandaag de dag kunnne verspreiden... racistische/facistische/discriminerende/fakenews verspreiders.... of omdat ze daar baat bij hebben/voor betaald worden, of omdat ze tot het domme klootjesvolk behoren, en alles na papagaaien zonder enig gevoel van verantwoordelijkheid om een argument op waarheid te onderzoeken...



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Ideologisch besmeurd 'nieuws' Volkskrant

Bericht door René » di apr 17, 2018 09:53

@Redactie of @Progresso;
- "Het gaat erom dat er een hoop nieuwe bezoekers op het forum komen die best een goede bijdrage aan de discussies kunnen leveren maar afhaken omdat ze niet uitgekafferd willen worden voor die zaken die jij in je posts gebruikt".. als ze een goede bijdrage leveren worden ze door mij niet uitgekafferd. En de definitie van een "goede bijdrage" is een genuanceerd argument, gebaseert op bewijzen met links naar gerespecteerde nieuwsbronnen. En ik beloof niemand uit te schelden die met bewijzen komt dat het opgenomen telefoon gesprek van Aecio waar hj het over vermoorden heeft vals is. En ik beloof hetzelfde voor bewijs dat Temer op een opgenomen gesprek niet heeft gezegd dat er goed voor Cunha gezorgd moet worden... En ik beloog niemand voor inteelt debiel uit te maken als ze kunnen rechtvaardigen dat een rechter ook de rol van aanklager kan vervullen, en tegelijkertijd de veroordeling van Lula kunnen onderbouwen met bewijzen in plaats van door haat gevoerde mening... zoal die van het vriendje van Aecio (ja... ik heb het over Moro)... Ik probeer absoluut niet om dit prikbord dood te maken... maar als ik door mijn bijdrages, waarin ik berichten van geestelijk minder bedeelde personen wegjaag... Dat verhoogt alleen maar de kwaliteit van dit forum. Minder reacties staat niet voor voor mindere kwaliteit...

- "De redactie bestaat sinds kort uit iemand die je als links zou kunnen typeren en iemand die je als anarchistische kapitalist zou kunnen typeren. Verder loopt er nog af een toe een meisje rond waarvan ik je niet kan zeggen of ze enige overtuiging heeft, laat staan een politieke" Als je deze zin zelf samengesteld hebt, ben je veel beter dan http://sebpearce.com/bullshit/

- "Met zo'n kleine bezetting is de scheidslijn tussen @Progresso en @Redactie inderdaad klein. Dat ben ik mij wel bewust. @Redactie doet daarom ook niet veel meer dan de bloggers faciliteren en bemoeit zich niet met de discussies. Zelf hou ik mij ook enigszis op de vlakte, maar ik moet toegeven dat het kriebelt. Ik heb geen zin om met een fake-account te gaan werken. Ik gebruik gewoon mij pseudonym Progresso. De @redactie neemt helemaal geen standpunt in. Als @Progresso zet ik mij in voor een veilig en prettig forum waar er geen taboes zijn wat betreft onderwerpen en spreek een ieder aan die de sfeer verpest. Zo simpel is het. Voel je je daar niet content mee dan verwijs ik je naar Facebook om daar te gaan posten".... Begrijp hier werkelijk niets van... Volgens mij heb ik je in prive, gebaseerd op mijn eigen ervaringen als moderator in het verleden, aangeraden om een duidelijk onderscheid te maken tussen de neutrale "redactie" en prikborder "Progresso".... en zo simpel is het...

- "Het was niet de redactie die je kielhaalde, maar ik die je prive aansprak. Ik heb je gewoon gevraagd om de discussie op een hoger plan te tillen" Klopt... maar ik dacht dat het beter was om wat we in prive bespraken, anderen zouden verkeerd zouden kunnen begrijpen, en probeerde ik dat juist te voorkomen

- "welke op forums zoals deze, door mongolen als Joop worden gesteund..." deze zin gebruik je als bewijs dat ik moeite heb om gehoor te geven aan een normaal verzoek... Ik heb geen zin om het hele prikbord te doorzoeken om de context te vinden waarin ik dit gezegd heb. Ik ben van mening dat in een volwassen discussie een enkel zinnetje welke uit context is gehaald, geen geldig argument is.

- "Doe met het bovenstaande wat je wilt"; zal ik doen.

- "ik denk dat iedereen op het forum geinteresseerd is op welke wijze jij in die discussies over Lula staat. Je hebt best wel argumenten die hout snijden"... het gaat niet om mijn argumenten over Lula die hout snijden. Het gaat over mij argumenten waarop een democratie en rechtspraak gebasseerd zouden moeten zijn. En in die democratie mag je zeggen dat Lula volgens jouw een crimineel is, en mag je als Bolsonazi zeggen dat je na drie zonen een mislukkeling op d wereld zette (een dochter) of dat een vrouw te lelijk is om te verkrachten... En neem van mij aan dat niemand op dit forum geinteresseerd is in mijn argumenten waar een democratie/rechtsstaat voor staat.....tenzij ik de reacties op mijn berichten oiver het hoofd heb gezien waarin mensen zich identificeren met mijn mening, of om nadere uitleg vragen over mijn mening, kan ik me alleen de onnozele antwoorden van inteeltslachtoffers als borsjea en joop voor de geest halen....

En zo simpel is het..

Toedels



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Omgangsvormen op het forum

Bericht door Progresso » di apr 17, 2018 13:07

Blijkbaar kost het sommige leden een hoop moeite om de basis omgangsvormen op het forum te respecteren. Omdat ik er van overtuigd ben dat iedere mening gehoord moet worden wordt er op dit forum niemand verwijderd. Blijkbaar is de enige vorm van argumentatie voor sommigen om op de man te gaan spelen of gewoon ordinair te gaan schelden.

Ik zal niemand het recht op het forum ontnemen om een ander voor rotte vis uit te maken. Ik heb echter wel besloten om een speciaal hoekje te maken op het forum. Je kunt het een beetje vergelijken wat sommigen van ons in de opvoeding hebben meegekregen. In het schoollokaal op de lagere school mocht je in de hoek gaan staan, thuis mocht je je mond met zeep poetsen als er ongepaste onzin uit je mond kwam.

Wil je weer meedoen met de grote mensen dan adviseer ik je even het essay te lezen van Paul Graham: How to Disagree.

Print vervolgens even dit plaatje uit en probeer te vermijden dat je argumentaties op dit forum de laagste 2 niveaus bereiken.

Afbeelding

Mocht dat allemaal te veel moeite zijn dan verwijs ik je naar Facebook of Twitter waar je op gelijk niveau kunt discussieren in de diverse groepen.

Groet



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Omgangsvormen op het forum

Bericht door René » wo apr 18, 2018 07:39

@Progresso; Ik ben het helemaal met je eens dat als er tussen mensen met een verschillende mening een discusie plaatsvind, waarin de discussie parters hun (tegen)argumenten met feiten en of links onderbouwen.

Maar... personen die door het gebruik van pseudo argumenten... dus uitlatingen zonder enig waarheidsgehalte, maar gewoon nergens op slaan... zich gekwalificeerd achten om serieus genomen te worden... sorry, daar ga ik niet in mee...

Dus;
- als iemand als bewijs aandraagt dat mohammed op een gevleugeld paard naar de maan vloog en de maan in tweeen heeft gehakt...
- dat we allemaal afstammen van Adam en Eva en hun drie zonen....
- of iemand op dit prikbord complete onzin als feiten presenteerd, omdat hij geen flauw benul heeft waar hij over praat, omdat hij net als de onnozelen in de twee vorige categorieen, kritiekloos geloofd in wat hun heilige informatiebron (van torah tot faceshit) hun als waarheid opdringt...

Ik denk dat ik niet alleen het recht maar zelfs de plicht heb om deze slachtoffers wakker te schudden door ze een domme mongool te noemen...
En dan zijn er mensen die zich beledigt voelen en gaan googlen naar de feiten, en er uiteindelijk achter komen dat ze misleidt werden met valse informatie, en zich meer en meer gaan verdiepen in wetenschap, bewijzen, feiten, etcetera....
En dan zijn er mensen zoals borjea die zich zijn pik getrapt voelt omdat ik hem aanspreek op zijn ongefundeerde onzin, waar hij begrijpelijk geen weerwoord op heeft, mij als onbeschoft afschilderd en dat als reden aandraagt om niet meer met mij in discussie te willen gaan... het gaat je goed zei hij......

Stel je voor... je ventileerd je mening , aan alle kanten dichtgetimmerd door solide bewijzen en links... en dan maakt Reneetje je uit voor een randdebiel omdat je geen flauw idee hebt waarover je het hebt.... En reneetje komt met allerlij links en bewijzen.... die natuurlijk allemaal onzin zijn.... want het is JIJ met de door argementen en bewijzne dichtgetimmerde waarheid aan je kant hebt....

Laat voorgaande paragraaf even inwerken.... Noem jij reneetje dan arrogant en arrogant en breek jij dan de discussie met reneetje af, zonder enig verweer, paar woorden type yadayadayada, en tot slot... het ga je goed...

En het feit dat ik zo iemand een belediging voor de definitie van het woord mongool noem, zo iemand zie als het resultaat is van inteelt.... Levert mij de volgende beoordeling van de moderater;

"Blijkbaar kost het sommige leden een hoop moeite om de basis omgangsvormen op het forum te respecteren. Omdat ik er van overtuigd ben dat iedere mening gehoord moet worden wordt er op dit forum niemand verwijderd. Blijkbaar is de enige vorm van argumentatie voor sommigen om op de man te gaan spelen of gewoon ordinair te gaan schelden".....

Een forum is een discussie instrument. Basis omgangsvormen; je respecteerd elke goed onderbouwde mening... Maar meningen waarbij elke realiteit ontbreekt zoals bijvoorbeeld de overtuiging van Mo op paardje maan hakken, of Kaan, Abel, Seth en hun mammie zijn onze voorouders, of de door borsjea als waarheid geplaatse onzin... Het zijn juist dergelijke ongeschoolde meningen die als waarheid/feit worden geventileerd die de basis beginselen van het voeren van een discussie overtreden

Ik ben 4 of 5 keer op faceshit geblokkeerd omdat andere gebruikers zich beledigd voelden. Ik maakte namelijk heel graag, keer op keer, Van Temer to Aecio.. van Moro tot Carmem Lucia.. ze allemaal uit als maffia die het land in de macht hebben niet op de belangen van het volk te behartigen, maar om het volk zo veel mogelijk uit te zuigen... en de waarheid maakt je niet populair bij het domme volk dat zich laat leiden door bijbel of Faceshits MBL....

Maar als je keer op keer bot vangt waneer je ongeschoolde, ongefundeerde opinies met bewijs onderuit haalt.. en de enige reactie die je krijgt is iets in de trent van " het ga je goed"... dan ga je diep... heel diep... je probeert de onnozele uit zijn tent te lokken... je speelt op de man en gaat zelfs zo ver dat je ordinair begint te beledigen...

Maar zelfs dat werkt niet.... en dan wordt jouw hele bijdrage in een discussie, voor de goede orde, een eenzijdige discussie omdat alleen jij argumenten onderbouwde met bewijzen en links naar bewijzen, afgedaan als; "Blijkbaar is de enige vorm van argumentatie voor sommigen om op de man te gaan spelen of gewoon ordinair te gaan schelden"....

Ik hoop dat Redactie zijn bewering nog eens goed naleest en aan de realiteit toets en daarna en plain public diep door het stof gaat voor de door hem geplaatste onzin.

Zaterdag pizzaatje beffen in Porto?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Omgangsvormen op het forum

Bericht door comulder » wo apr 18, 2018 07:59

Zucht!!!!!!!!!



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Omgangsvormen op het forum

Bericht door Felix » wo apr 18, 2018 14:57

@Progresso, ban deze jongen dan maar. Hij heeft al diverse malen laten blijken dat hij dat zo graag wil maar dat hij er zelf de kracht niet toe heeft.
Ik zal hem overigens wel missen, altijd leuk om te zien hoe makkelijk hij zich laat provoceren.

Soms vraag ik me overigens af of hij ook onder de naam Luis post, of dat die slechts zijn geestelijke clone is.
De een is overdag actief, de ander in de late nacht.
Allebei even arrogant.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Omgangsvormen op het forum

Bericht door Progresso » wo apr 18, 2018 19:48

Er wordt niemand gebanned, maar zodra er gescholden wordt wordt de bijdrage naar dit topic verschoven. Ik ga niet eens meer de moeite nemen om het uit te leggen.

Op het forum kan en mag er over politiek en religie worden gediscusseerd. De discussie slaat dood als men de ander voor idioot en dergelijke uitmaakt. Die discussiebijdragen gaan in het vervolg in dit topic. De schrijver kan dan de ad homina en name-callings verwijderen, en dan ben ik zonder meer bereid om het bericht weer terug te plaatsen. Ik ga echter niemand bannen en ik ben ook niet van plan om berichtjes van anderen te verbeteren of te veranderen.

Kun je hier niet mee leven, zet een eigen forum of ga lekker op Facebook je gescheld ventileren.

O,en @Fortalezahouses. Ik heb mijn reactie nogmaals gelezen en ik sta vierkant achter wat ik geschreven heb.

Die pizza gaat wel lukken denk ik. Alleen ik eet ze liever.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Omgangsvormen op het forum

Bericht door René » do apr 19, 2018 09:47

@Felix; ik post alleen onder mijn eigen naam, en als provoceren ipv een serieuze discussie het doel is... kudos



Plaats reactie