ATM Machines

Onderwerpen over Brazilië
Forumregels
LEES: Huisregels Forum
Ziriguidum

ATM Machines

Bericht door Ziriguidum » di jul 22, 2014 23:57

Dit stond een week geleden in de pers.
Op korte termijn zullen de banken, alle banken, alleen nog maar geld automaten binnen de eigen agentschappen hebben.
Er buiten zal alles door de Banco 24 Horas over genomen worden.
Je zult dan dus geen Banco de Brasil, HSBC enz automaten meer in de supermarkt of waar dan ook aantreffen.
Alleen maar 24Horas automaten.

K.lote is natuurlijk dat die 24Horas momenteel R$ 15,00 per transaktie berekenen.

Verder wil de Febraban ook dat je op korte termijn je rekeningen via automaten van welke bank dan ook kan betalen.
HSBC rekeninghouders kunnen dan hun rekeningen bij de BdoB betalen bijv.
Goede wijn is nog géén Bier !

sven
Contacteer:

Re: ATM Machines

Bericht door sven » do jul 24, 2014 14:51

R$ 15 per transactie????

Ik betaal niks.

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » do jul 24, 2014 15:53

Ja, R$ 15,00 nu met buitenlandse (ABN mijn geval) pasjes.

sven
Contacteer:

Bericht door sven » do jul 24, 2014 19:13

Ah. OK. Maar je kan toch gewoon bij de HSBC pinnen?

Ziriguidum

Bericht door Ziriguidum » do jul 24, 2014 20:18

Pinnen met ABN pas bij de HSBC gaat al een tijdje niet meer.
Gaf ook alleen maar ellende toen het nog werkte, regelmatig niets uit de automaat maar toch van de ABN rekening afgeschreven. Soms kostte het zo'n 2 maanden om het geld terug te krijgen.
Sindsdien doe ik het meestal bij de BdoB.
Maar dat is een stuk omrijden, en soms zitten die automaten zonder geld. Om dan nog meer om te rijden en benzine te verspillen, is het vaak voordeliger om bij de 24Horas van nabij gelegen benzine station te pinnen en die R$15,00 te betalen.

Anoniem

Bericht door Anoniem » ma aug 11, 2014 13:04

Ik ga volgende week naar Brazilie (Fortaleza). De laatste keer dat ik in Fortaleza was (mei j.l.) kon ik daar bij de Banco do Brasil prima geld pinnen met mijn Nederlandse ING betaalpas (dus geen credit card).
Begrijp ik nu goed dat dat niet meer mogelijk is, alleen nog bij de 24horas Bankautomaten?

amsterdam

Bericht door amsterdam » wo aug 13, 2014 03:55

In Manaus doen de ATM`s het weer op de bankkantoren van de Bradesco en Banco do Brasil, dwz kostenloos met je ing pasje geld trekken.
Er wordt gezegd dat de ATM`s buiten de bankkantoren in shopping centers en op vliegveld
geen geld meer geven met je ing pasje. Alleen de ATM van 24horas geven daar met een opslag van Real 15 geld. Maar het overkomt mij toch regelmatig dat je ook buiten de bankkantoren gewoon geld kan trekken. Dus altijd even proberen.

Plaats reactie