Nederlandse BRIC-groep opent verkoop resort Trairi "The Coral"

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlandse BRIC-groep opent verkoop resort Trairi "The Coral"

Bericht door Progresso » wo mar 13, 2019 00:23

Ik had niet de intentie je te veroordelen. Sorry als dat zo overkam.

Toch denk ik dat je je vergist. Het plaatselijke beachresort wordt geleid door een Fransman, de keuken is spectaculair goed en het bedienend personeel is daadwerkelijk in staat om een goede Franse wijn te serveren, op de juiste wijze en in de juiste (schoongepoetste) glazen. De vis wordt in de olijfolie gebakken, fleur de sal staat op tafel en zelfs een heuze Peugeot met echt verse peper staat op tafel. De prijzen zijn op Europees niveau. De jongens en meisjes die bedienen en koken ken ik persoonlijk en wonen bij mij in de buurt. Ja, die moesten eventjes leren dat je met geknipte nagels op je werk komt, dat je op tijd komt, dat de klant koning is en nog wat van dat soort kleinigheden.

Heel bescheiden komen de lokale hotemetoten, maar ja die hebben werkelijk geen idee van wijn en goed eten. Dat duurt nog wel een paar generaties, maar dat is ook niet zo belangrijk. Voor hen is het belangrijk om juist daar gezien te worden.

Een leuke anekdote is wellicht deze. Tijdens de twee laatste dagen van het carnaval hadden we opeens een huis vol met gasten die de hele week in het nabijgelegen Aracati carnaval hadden gevierd. Aswoensdag gingen ze allemaal even uitbuiken en om de kater wegwerken naar het strand. Je kent het misschien wel, grote Hilux met in de laadbak een complete paredão gebouwd. Allemaal 's-ochtend naar het strand, precies waar dat beachresort is. Natuurlijk moest volgens goed Braziliaans gebruik die muziekinstallatie op 10. Nog geen minuut later komt die Fransman naar hun toe, ober achter zich aan hobbelend. Het verzoek was om de muziek zo zacht mogelijk te zetten omdat alle gasten nog lagen te slapen. Als "beloning" kregen ze dus 2 flessen echte champagne van zeer goede kwaliteit, glazen en wat hapjes die nog over waren van de nacht. Als kinderen zo blij, natuurlijk. Tientallen selfies met de champagne op de Facebook en Instagram gezien. Ik moeest er smakelijk om lachen toen ze terug kwamen.

Dat brengt me dan weer even op het verhaal van Ricky en Ton. Ja, er is wel degelijk een markt voor luxe restaurants. Van wat ik er van heb gezien waren het twee gepassioneerde vakmensen. De fout is echter dat ze naar de verkeerde mensen hebben geluisterd en met de verkeerde mensen in zee zijn gegaan en op een verkeerde locatie zijn begonnen. So simple as that.

Als je nu vanuit Fortaleza naar het westen of oosten rijdt, dan zie je gewoon dat er in de afgelopen jaren een fors aantal luxe resorts, restaurants en hotels zijn bijgekomen. Die markt is er wel degelijk, alleen je moet wel van heel goede huize komen. Maar dat geldt voor alles in Brazilië.

Of de prachtige villa van Rob66 een succes wordt? Het is werkelijk een mooi huis op een schitterend plekje. Genoeg buitenlanders en Brazilianen die hier een luxe kitesurf vakantie willen beleven. Als ik het goed las wordt er een butler service geboden, dus ik denk dat je iedere avond goed kunt eten daar.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nederlandse BRIC-groep opent verkoop resort Trairi "The Coral"

Bericht door quasimodo » za aug 19, 2023 17:48

Krijg de laatste tijd weer continu gesponsorde advertenties te zien.

https://bric-investment.com/nl/invester ... -LANGDU-NL



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Nederlandse BRIC-groep opent verkoop resort Trairi "The Coral"

Bericht door borsjea » zo aug 20, 2023 02:31

quasimodo schreef:
za aug 19, 2023 17:48
Krijg de laatste tijd weer continu gesponsorde advertenties te zien.
Dan vallen vast de verkopen erg tegen! Denk dat gezien de rendementen die ze noemen en de huidige veilige rendementen met een spaarrekening of CDB loont het risico niet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlandse BRIC-groep opent verkoop resort Trairi "The Coral"

Bericht door Progresso » zo aug 20, 2023 22:17

borsjea schreef:
zo aug 20, 2023 02:31
Dan vallen vast de verkopen erg tegen! Denk dat gezien de rendementen die ze noemen en d
e huidige veilige rendementen met een spaarrekening of CDB loont het risico niet.
Die prijzen zien er op het eerste gezicht redelijk uit. Ga je de andere kant op, de kust die van Eusebio tot aan Canoa loopt zeg maar, dan vind je echt niets vergelijkbaars meer in deze prijsklasse.

Maar ja, dat is een oude makelaarswijsheid. Plaats, plaats en plaats.

Trairi en Fleicheras zijn goed bezochte plaatsen. Of het voorgespiegelde rendement realistisch is. Ik zou het minimaal door 3 delen of in het contract op laten nemen dat als het rendement onder de 10% valt de verkoper verplicht wordt om het object terug te nemen.

Ik weet niet waarom je denkt dat een spaarrekening of CDB veilig is? Wat is de reden dat je een rendement van dubbele cijfers wordt voorgespiegeld?

Net zoals dit ressort zijn rendementen met dubbele cijfers vaak een signaal dat er iets flink mis is met het aanbod. Of het is een scam, of er zijn risico's die de aanbieder wel kent maar de koper niet.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Nederlandse BRIC-groep opent verkoop resort Trairi "The Coral"

Bericht door quasimodo » zo aug 20, 2023 23:21

Ik weet niet waarom je denkt dat een spaarrekening of CDB veilig is?
Als je onder het gegarandeerde bedrag van de overheid blijft loop je alleen risico als de overheid zijn rekeningen niet meer betaald. En mochten de rentes weer gaan zakken kun je altijd nog besluiten je Reaals elders in investeren. Dus in Reaal loop je weinig risico. Of dit in Euro nog hetzelfde zal zijn is een ander verhaal.

Maar als je vertrouwen hebt in het vastgoed in Brazilië. Dan lijkt het me veiliger om iets te kopen wat al gebouwd is en elke eventuele huuropbrengst als bonus te zien. Maar dan is het rendement waarschijnlijk veel minder.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlandse BRIC-groep opent verkoop resort Trairi "The Coral"

Bericht door Progresso » ma aug 21, 2023 00:31

quasimodo schreef:
zo aug 20, 2023 23:21
Als je onder het gegarandeerde bedrag van de overheid blijft loop je alleen risico als de overheid zijn rekeningen niet meer betaald. En mochten de rentes weer gaan zakken kun je altijd nog besluiten je Reaals elders in investeren. Dus in Reaal loop je weinig risico. Of dit in Euro nog hetzelfde zal zijn is een ander verhaal.
Vraag een Argentijn eens of hij het met je eens is? Of vraag een wat oudere Braziliaan die in de jaren 90 met geld op de bank hoe het is afgelopen met plano Real van president Collor.
quasimodo schreef:
zo aug 20, 2023 23:21
Maar als je vertrouwen hebt in het vastgoed in Brazilië. Dan lijkt het me veiliger om iets te kopen wat al gebouwd is en elke eventuele huuropbrengst als bonus te zien. Maar dan is het rendement waarschijnlijk veel minder.
Als je tijdshorizon lang genoeg is dan is vastgoed bijna altijd een goede keus om in een investeringsportfolio te hebben. Het probleem is alleen dat vastgoed hartstikke illiquide is.



Plaats reactie