Brazilie Nieuws: Wie is de grootste bandiet?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Wie is de grootste bandiet?

Bericht door Redactie » do jun 28, 2018 22:47



Afbeelding


Pré-kandidaat Jair Bolsonaro hecht weinig geloof aan de nieuwste peiling van Ibope waarin hij aan de top staat van het lijstje kandidaten die afgewezen worden door de kiezer. Bolsonaro scoort 32% in die categorie, gevolgd door Luiz Inácio Lula da Silva met 31%: “Wil dat zeggen dat ik een grotere bandiet ben dan Lula? Daar gelooft toch niemand in. Mijn peilingen zijn geconcentreerd in luchthavens, in het volk waarmee ik sprak op het plein (in Fortaleza, Ceará, waar hij rond deze tijd campagne voert). Wat telt is de opinie van de mensen in de straat”, aldus de volksvertegenwoordiger.

De presidentskandidaat van de PSL gaf ook commentaar op de Ibope peiling die zegt dat hij in het noordoosten van het land minder voorkeurstemmen haalt dan tegenkandidate Marina Silva (Rede): “Ik hecht geen geloof aan deze peiling”. Volgens het onderzoek haalt Marina, in het scenario zonder Lula, 16% in die regio. Ciro Gomes haalt 14% en Bolsonaro slechts 10%.

In het ganse land en in het scenario zonder Lula scoort Bolsonaro technisch gelijk met Marina Silva, hij met 17% van de stemintenties, zij met 13%.

De afwijzingsgraad van Geraldo Alckmin bedraagt 22%, Marina Silva en Ciro Gomes elk 18%. Vervolgens: Rodrigo Maia (13%), Fernando Haddad 12% en Henrique Meireles 11%.

Het aantal blanco/nulstemmen

Scenario met Lula: 22%
Scenario zonder Lula: 33%
Foto: Fabio Rodrigues Pozzebom - Rovena Rosa - Agência Brasil

Source: https://brazilienieuws.online/2018/06/2 ... e-bandiet/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Wie is de grootste bandiet?

Bericht door Progresso » vr jun 29, 2018 01:09

Ik heb niet het idee dat Ciro Gomes echt populair is in Ceará. Men is een beetje Gomes-moe. Ik moest niet lang geleden even bij iemand op bezoek bij een van de enorme Minha casa Minha Vida projecten. Die woningen zijn dus geschonken ten tijde van de PT, de bewoners betalen per maand R$80,00 voor servicekosten en een soort hypotheek. Wat schetste mijn verbazing, een drietal auto's van het type rammelbak jaren 80 beplakt met stickers "Intervenção militar, Já". En dan heb je het dus over echte PT-bolwerken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Wie is de grootste bandiet?

Bericht door Progresso » vr jun 29, 2018 01:27

Hmm, enkele duizenden mensen gok ik zo.

http://diariodonordeste.verdesmares.com ... -1.1961793



Gebruikersavatar
JoopLiefaard
Artikels: 0
Berichten: 25
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 16:30
Locatie: Ribeirão Preto - SP
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Wie is de grootste bandiet?

Bericht door JoopLiefaard » za jun 30, 2018 13:50

Een paar weken geleden was er in São Paulo een soort mini-congres waar de presidentskandidaten hun zegje konden doen over hoe zij aankijken tegen de rietsuikercultuur in Brazilië en hoe die zich in de toekomst zou moeten ontwikkelen. Onze dochter, die een adviesbureau op dit gebied heeft was er aanwezig. Een paar dagen later evalueerde zij tijdens een barbecue in ons huis deze bijeenkomst. De enige kandidaat die zich goed had voorbereid en de indruk wekte dat hij wist waarover hij praatte was Alckmin. Bolsonaro kwam niet verder dan het pleiten voor wapenbezit voor agrariërs, Marina Silva schold er lustig op los en zo ook Ciro Gomes. De overigen hadden totaal geen idee waar het over ging. Zie hier het niveau van de huidige kandidaten.



Plaats reactie