Verklaring erfrecht

Onderwerpen over Brazilië
Forumregels
LEES: Huisregels Forum
John B

Verklaring erfrecht

Bericht door John B » za jul 01, 2017 15:11

Hoi,

Ik heb een vraag over verklaring van erfrecht opstellen. Mijn Nederlandse vader is begin dit jaar overleden en was woonachtig en werkzaam in Brazilië (Rio das Ostras, deelstaat Rio de Janeiro)). Hij heeft daar zelf 2 huizen gebouwd en woonde daar met zijn vriendin (geen samenlevingscontract of geregistreerd partnerschap) en zijn volwassen dochter. Mijn zus en ik zijn de Nederlandse kinderen (moeder overleden).
Ik begrijp tot nu toe dat je hiervoor in Brazilië naar een advocaat gaat (niet naar notaris) en dat zijn vriendin ook op de verklaring erfrecht komt te staan. Nu heb ik al wat op deze site hierover gelezen en het kan gecompliceerd worden.
Ik moet uiteindelijk terugkomen in Nederland met een verklaring erfrecht, waarop staat dat ik de boedelvolmachthouder ben, om zijn Nederlandse bankrekening te kunnen openen. verder heeft hij in Nederland geen bezittingen.
Naast de 2 woningen heeft dat in Brazilië ook nog een bankrekening. Waar zouden mijn zus en ik op moeten letten en wat zijn onze rechten .