Strandtent Itaparica @ Praia do Futuro

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
SjaakieRakie
Artikels: 0
Berichten: 128
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 20:27

Strandtent Itaparica @ Praia do Futuro

Bericht door SjaakieRakie » zo jan 11, 2009 15:21

Weet iemand eigenlijk hoe het de laatste tijd bij bovenstaande strandtent is? Dus , druk , gezellig etc??

In 2002 mijn eerste keer Fortaleza ging ik eigenlijk altijd naar deze strandtent...Bediening vriendelijk en veel Brazilianen en Brasileira's ipv alleen maar toeristen...Afgelopen zomer hoorde ik dat het er niet druk was etc, dus ben eigenlijk niet meer gaan kijken..
Misschien is het weer wat voor de volgende keer...

mvgr SjaakieRakie



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » zo jan 11, 2009 16:24

Itapariká is de laatste jaren verbouwd en een druk bezochte tent op dit moment.
Ik weet nog van vroeger dat er via de reisorganisatie altijd een welkomst meeting was voor de nieuwe aankomers.
Vandaar ook dat deze barraca toen veel Nederlanders trok.

Sinds Boa Vida geopend is zitten daar de meeste Nederlanders.
Laatst gewijzigd door rap op zo jan 11, 2009 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.



SjaakieRakie
Artikels: 0
Berichten: 128
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 20:27

Bericht door SjaakieRakie » zo jan 11, 2009 16:26

He Rap, kerel!

Dank voor je antwoord.. Beste wensen nog ! Volgende keer ga ik even kijken...



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo jan 11, 2009 18:33

Itaparika is mijn persoonlijke favoriete strandtent (overdag).

In de week vrij rustig, in het weekend veel volk en dan vooral Brazilianen.
Eten is prima (al is de kaart natuurlijk iets minder internationaal dan bv. Boa Vida maar dat is normaal). Bediening en prijzen correct.
Het enige dat Boa Vida natuurlijk extra heeft, zijn die heerlijk zachte matrasjes op de ligzetels. Maar ik vind de sfeer op Itaparika minder gedwongen. Wat minder strandventers en bedelaars, heb ik de indruk (al zijn ze er natuurlijk wel), geen massatherap*uta's die om de vijf seconden komen zagen of ik geen 'pedicure' nodig heb. En bij Boa Vida proppen ze meer volk op een kleinere oppervlakte, en wanneer de vloed opkomt wordt hun strandoppervlakte zowat met 1/3 verkleind waardoor de voorste rijen moeten verhuizen en iedereen als panharingen in Benidorm op mekaar zit geperst.

's Avonds gaan we op donderdag wel eens naar Croco Beach (niet Coco a.k.a. Little Italy !!). Dan is er live muziek (o.a. Dona zefa, één van de bandjes waar mijn vrouw van houdt, ik niet zo). Dona Zefa speelt ook op zondag bij Croco (maar dan verkies ik Boteco om te gaan stappen) en op dinsdag speelt D.Z. in Arre Egua. Maar nu ben ik al ver van het onderwerp Itaparica afgeweken... Ach wat, nog 2 en een halve week, zàlig...

Salseros, dat bier staat nu al bijna 2 jaar op ons te wachten. Dat zal nu toch al wel genoeg gekoeld zijn...?



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo jan 11, 2009 18:39

De enige strandtent die ik tot dusver ten stelligste afraad is die Atalantis. Wel mooie entree enzo, maar verder ben ik nooit gekomen omdat ik van die eikels niet binnen mocht met mijn hond!

Vroeger ging ik graag naar Castelo Beach, helemaal achteraan. Dat is daar nooit een klinkend succes geworden, maar net daarom hield ik daarvan. Rustig tot en met. Soms was ik op weekdagen vrijwel de enige gast. Zalig om een boek te lezen. Maar mijn vrouw is niet zo asociaal als ik dus nu gaan we naar drukkere tenten. Laatst was ik er in begin 2007.
Weet iemand of ze nog altijd bestaan? De Carne do sol was er heerlijk!



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » zo jan 11, 2009 19:11

Heb zelf ook wel eens bij Castelo Beach gezeten, was van een Zwitser, en je had het zwembadje helemaal voor jezelf. Strandverkopers waren daar niet welkom, dus je had geen gezeik aan je kop.(weet niet of die nog open is)



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » zo jan 11, 2009 19:56

Ferry, als je het zwembad helemaal voorjezelf had dan denk ik dat die tent niet meer open is.
Maar ik kan het mis hebben.



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » ma jan 12, 2009 18:50

Nee, dat denk ik ook niet, er zat werkelijk niemand daar, maar het was er best wel relax. Maar om nou elke dag in de stilte te zitten, lijk me ook niets.



kempenaar
Artikels: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: wo feb 27, 2008 13:55

Bericht door kempenaar » di jan 13, 2009 13:32

Ga naar het strand aan de Beira Mar jongens want jullie gaan toch niet zwemmen - word je niet overvallen in de bus naar de Praia Futuro - moet je geen taxi betalen want auto's huren zit er blijkbaar niet in - ben je snel bij Rap als het apero-uur begint en de fatsoenlijke meisjes beginnen te arriveren - neem Vinnie mee als tolk, de jongen is nog zuiver van motieven en weet duidelijk waarvoor hij gaat - Vinnie for president !



Vön Smallhausen
Artikels: 0
Berichten: 201
Lid geworden op: ma apr 16, 2007 20:55
Locatie: Alkmaar

Bericht door Vön Smallhausen » di jan 13, 2009 16:11

:-)



Plaats reactie