Brabantse Helden special: Een gewone jongen uit Aarle-Rixtel

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Brabantse Helden special: Een gewone jongen uit Aarle-Rixtel

Bericht door Progresso » di jan 08, 2019 16:02

Huub van Lieshout geboren in 1890 in Aarle-Rixtel vertrok als jonge missionaris in 1925 naar Brazilië, waar hij werkte onder fabrieksarbeiders en arme boeren. Hij bracht er niet alleen het geloof, maar door zijn zegeningen en bijzondere gaven genas hij vele zieken. Elke dag kwamen er duizenden mensen naar deze Wonderdoener van Poa. Zijn begrafenis in 1943 werd een ware triomftocht van gelovigen. In 2006 werd hij zalig verklaard. Bij de mis in het stadion van Belo Horizonte waren 80.000 mensen aanwezig.

https://www.omroepbrabant.nl/tv/program ... ng/2901270



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brabantse Helden special: Een gewone jongen uit Aarle-Rixtel

Bericht door borsjea » di jan 08, 2019 16:44

"door zijn zegeningen en bijzondere gaven genas hij vele zieken" Dit soort onzin verkondigen zonder wetenschappelijk bewijs zou verboden moeten worden!Door deze achterlijke gedachte krijgen idioten als João de Deus vrij spel. Heilig verklaring een grote kolder, inmiddels heeft ieder dorp hier wel een heilige met uiteraard bijbehorende feestdag.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brabantse Helden special: Een gewone jongen uit Aarle-Rixtel

Bericht door Felix » di jan 08, 2019 19:58

Was dat niet padre Eustáquio? Ach, over die missionarissen bestaan ook vele misverstanden. De meesten hebben hier een heel fijn leven gehad. Ik heb ooit een ex trappist gekend die 12 kinderen had, sommigen waren dan ook zijn misdienaars. De meeste paters hadden wel een vrouw of vriendin of nog liever een minnares want die kon je makkelijker verwisselen, anderen waren weer handtastelijk met kinderen. Als ik tegenwoordig een pater zie vraag ik me altijd af wat er verkeerd met hem is. Het is meestal ziek tuig.
Padre-Pedro-Pinto-Fernandes1880-1953.jpg
Padre Pedro Pinto Fernandes 1880-1953 Venda Nova (MG)

Een pater gaf ook Engelse les maakte daarvoor een reeks foto's 'om de uitspraak goed weer te geven':
Scanner_20181203 (14).jpg



Plaats reactie