Verhoging importbelasting op melk

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Verhoging importbelasting op melk

Bericht door Progresso » zo mar 10, 2019 01:16

Hé,

Dat is raar. Een zeer forse verhoging van de tarieven op melk(poeder) vanuit Nederland. Ik dacht dat de neiuwe minister van financiën een ander plan had. Ik verbaas me met de dag meer over de beleidskeuzes van dit kabinet.

https://g1.globo.com/economia/noticia/2 ... ntar.ghtml



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Verhoging importbelasting op melk

Bericht door Bert » ma mar 11, 2019 06:42

Zolang er geen extra belasting op bier komt lig ik nog niet wakker.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Verhoging importbelasting op melk

Bericht door Progresso » ma mar 11, 2019 15:16

@bert

Weleens echt bier gekocht in de supermarkt, dus niet zo'n flesje drab wat alleen ijs en ijskoud te drinken is.

Een beetje goed bier uit bijvoorbeeld België of Duitsland kost hier gewoon RS22 per flesje.

Het grappige is dan weer wel dat de Brazilianen zo gewend zijn aan hun eigen rioolwater dat ze een mooie triple, weissenbier of een hoppige pils te bitter, te warm of gewoon vies vinden.

Hetzelfde met goede wijnen, whisky, cognac.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Verhoging importbelasting op melk

Bericht door Martinho » ma mar 11, 2019 18:15

Ik had niet eens geweten dat er melkpoeder geimporteerd moest worden. Waarom is dat? Want als ik het zo zie is er melk zat, Ook UHT, dus verpoederen is niet echt nodig denk ik dan.

Tja, op geimporteerde waren zit een vreselijk hoge importbelasting. Toen ik nog zo gek was om importbiertjes te verkopen in mijn bistro liep ik daar al tegenaan. Een flesje tripel voor 22 reais vind ik dan nog goedkoop ook. Het zal niet verbazen dat het niet verkocht, en ik heb later de hele voorraad weggegooid omdat het over de houdbaarheidsdatum was. En dan mag je het niet meer verkopen, dus een behoorlijk verlies.

Sindsdien zie ik wel een kentering, ten goede. Hier in Petropolis zijn er al een stuk of 5 microbrouwerijtjes die heel aardig bier maken. Ik hoop dat ze het volhouden. En ook de minder kleintjes doen het beter. Ik kan hier Eisenbahn (uit Blumenau) kopen en dat is gewoon goed, naar mijn smaak. Beter zelfs dan Amstel of Heineken zelf. Maar ik geef toe: ik ben geen groot bierdrinker en smaken verschillen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Verhoging importbelasting op melk

Bericht door joaninha » di mar 26, 2019 09:07

Dan heb ik blijkbaar ook een Braziliaanse smaak wat bier betreft. Weissenbier, bier met te veel hop en naar gist smakend bier vind ik ook niet lekker. Geef mij maar gewoon pilsener bier, de beste uitvinding ooit in Tsjechië gedaan. Ik vindt het Braziliaanse bier daarom ook best te drinken.



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: Verhoging importbelasting op melk

Bericht door Ivan Bahia » di mar 26, 2019 13:00

poeiermelk ... bah, wie drinkt dat eigenlijk ???
geef mij maar the real deal, preferably fresh from the niple :lol:

Progresso schreef:
ma mar 11, 2019 15:16
...
Het grappige is dan weer wel dat de Brazilianen zo gewend zijn aan hun eigen rioolwater dat ze een mooie triple, weissenbier of een hoppige pils te bitter, te warm of gewoon vies vinden.
...

LOL, absoluut mee eens, als Belgisch expat mis ik deftig bruin bier echt wel :cry:

Progresso schreef:
ma mar 11, 2019 15:16
...
Hetzelfde met goede wijnen, whisky, cognac.

Gelukkig hebben we de mogelijkheid om deftige Argentijnse of Chileense wijnen te kopen hier in Brazilië, dat is wat anders dan die Braziliaanse wijnen die ofwel een medicijnsmaak hebben ofwel walgelijk zoet zijn :lol:


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

Plaats reactie