Brazilie Nieuws: Edir Macedo: Vrouwen moeten minder geschoold zijn dan mannen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Edir Macedo: Vrouwen moeten minder geschoold zijn dan mannen

Bericht door Redactie » wo sep 25, 2019 14:53

Brazilie Nieuws: Edir Macedo: Vrouwen moeten minder geschoold zijn dan mannen
by Redactie


Afbeelding
“Bisschop” Edir Macedo van de evangelische kerk IURD (Igreja Universal do Reino de Deus) krijgt het hard te verduren op de sociale media. De polemiek ontstond na de verschijning van een video, opgenomen in zijn eigen tempel in São Paulo, waarin hij zegt dat hij niet toestond dat zijn eigen dochters, Cristiane en Viviane, de faculteit volgden. Hij verrechtvaardigde zijn uitspraak door te stellen...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Edir Macedo: Vrouwen moeten minder geschoold zijn dan mannen

Bericht door Baiano » wo sep 25, 2019 16:55

Jaren geleden las ik in een blog over Brazilië (die inmiddels niet meer bestaat) een stukje over deze bedrieger en zijn kerk. Enkele Braziliaanse fundamentalistische idioten, aanhangers van deze oplichter, hadden het ontdekt en begonnen de auteur aan te vallen en te bedreigen, ook al was het stukje geschreven in het Nederlands. De macht van deze bende fanatici gaat erg ver. Wie af en toe kijkt naar de zender TV-Record, eigendom van deze zelfverklaarde 'bisschop', zal kunnen bevestigen hoe deze kerk tewerk gaat, inmiddels zijn tentakels verspreid over gans de wereld. Bolsonaro vond het nodig om deze gevaarlijke paljas uit te nodigen bij de optocht t.g.v. de nationale feestdag op 7 september l.l. En het gaat heus niet op om hem alleen te linken aan extreem rechts. Ook Dilma en Haddad waren aanwezig bij de opening van zijn nieuwe tempel in São Paulo, enkele jaren geleden, een monsterlijk gebouw, opgetrokken met het geld van miljoenen gelovigen die er nu al jaren intrappen en geld geven aan deze bende oplichters om hun plaatsje in de hemel af te kopen. Politici gebruiken hen enkel als zij hun stemmen kunnen opleveren. Bolso krijgt er een toemaatje bij: de kletskoek van deze oplichter past precies in zijn eigen bekrompte visie van deze wereld. Bah.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Edir Macedo: Vrouwen moeten minder geschoold zijn dan mannen

Bericht door comulder » do sep 26, 2019 08:50

En weer de PT erbij halen. Hebben ze vroeger de bal van je afgepakt of zo?



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Edir Macedo: Vrouwen moeten minder geschoold zijn dan mannen

Bericht door Baiano » do sep 26, 2019 12:23

En waarom zou ik het niet hebben over de PT? Kreeg jij misschien snoepjes van hen? Het gaat om de grootste linkse partij van Brazilië die 14 jaar aan de macht was. Daar mag dus wel over gepraat worden, zowel over de goede dingen die zij verwezenlijkten, als over hun uitschuivers. Met je opmerking onderschrijf je eigenlijk datgene wat ik wilde zeggen, met name dat politici zich niet uit overtuiging vertonen in dergelijk gezelschap, maar wel om zelf zieltjes te winnen, electoraal gezien. Er zijn miljoenen evangelische kiezers en hun aantal groeit nog altijd. Ik had er wel bij moeten zeggen dat ook Geraldo Alckmin (PSDB) aanwezig was bij de opening van die tempel. Sorry voor deze vergetelheid.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Edir Macedo: Vrouwen moeten minder geschoold zijn dan mannen

Bericht door comulder » do sep 26, 2019 12:30

Ik zou zeggen, ga alvast een archief aanleggen voor na de presidentsverkiezing. Je zult het nog druk krijgen met het schrijven over 4 jaar Bolsonaro. Ook wacht, Bolsonaro zal nog een forse inhaalslag moeten maken om sws wat te kunnen melden, althans in positieve zin.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Edir Macedo: Vrouwen moeten minder geschoold zijn dan mannen

Bericht door Baiano » do sep 26, 2019 12:43

Daar geef ik je gelijk in.



Plaats reactie