Brazilie Nieuws: Bolsonaro: Geef geen munitie aan de schurk

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: Geef geen munitie aan de schurk

Bericht door Redactie » za nov 09, 2019 17:01

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: Geef geen munitie aan de schurk
by Redactie


Afbeelding
President Bolsonaro gaf voor het eerst commentaar op de vrijlating van ex-president Lula, dit via Twitter. Zonder hem bij naam te noemen, doet hij een oproep aan “de liefhebbers van het goede en van de vrijheid” en om “geen munitie te verstrekken aan de schurk die momenteel op vrije voeten is”.

“Liefhebbers van de vrijheid en van het goede,...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: Geef geen munitie aan de schurk

Bericht door borsjea » za nov 09, 2019 18:07

Eindelijk eens verstandige actie, hij zag het proces wat al een paar weken loopt hier ook wel op uitdraaien. Wellicht is het wel wie het laatst lacht lacht het best. Alles lijkt er op dat het eerdere van tafel geveegde project van Moro gevangenneming in 2e instantie nu over een paar dagen wordt behandeld.

Het is leuk om via de site Mapa Segunda Instantie de FB pagina´s van de diverse personen te bezoeken, met name die nog geen beslissing hebben genomen. Deze volksvertegenwoordigers worden massaal door hun kiezers bestookt om voor de gevangenneming te stemmen, ja zelfs een paar contra´s hebben inmiddels hun stem onder advies van hun kiezers gewijzigd.

https://segundainstancia.com.br/



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 495
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: Geef geen munitie aan de schurk

Bericht door joaninha » zo nov 10, 2019 13:58

Als ik die foto van die Bolsonaro clan zie, ben ik blij dat Lula vrij is.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: Geef geen munitie aan de schurk

Bericht door borsjea » ma nov 11, 2019 02:50

joaninha schreef:
zo nov 10, 2019 13:58
Als ik die foto van die Bolsonaro clan zie, ben ik blij dat Lula vrij is.
Welicht weer tijd voor dit soort prachtige plaatjes van een man die vele dictators een warm hard toe bracht.

Afbeelding



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 495
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: Geef geen munitie aan de schurk

Bericht door joaninha » ma nov 11, 2019 08:04

Kadaffi hebben wel meer westerse leiders de hand geschud, niets bijzonders dus deze foto. Van Kadaffi kun je veel zeggen maar onder hem was Libië beter af. Nu is het chaos daar. Berlosconi, Blair, Mandela, Sarkosi, Obama etc.etc. Allemaal gingen ze met Kadaffi op de foto.

Bij Bolsonaro gaat de familieclan boven alles. Zoiets hoort bij een bananenrepubliek.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: Geef geen munitie aan de schurk

Bericht door comulder » ma nov 11, 2019 09:31

Voor mijn gevoel is er hier maar weinig steun voor de kruistocht van Borsjea tegen Lula. Ben het trouwens volledig met Joaninha eens, Brazilië was en is een bananenrepubliek. Zeker nu, met de aan de macht zijnde Bolsonaro-clan.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 495
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: Geef geen munitie aan de schurk

Bericht door joaninha » ma nov 11, 2019 10:40

Dat Lula niet corrupt was zal ik nooit zeggen. Maar welke Braziliaanse politicus is brandschoon? Ook Bolsonaro bevoordeeld zijn familie die enge connecties heeft. Dat Lula zich persoonlijk extreem verrijkt heeft kun je niet zeggen. En dat die wet er snel doorkomt om Lula weer op te sluiten heb ik mijn twijfels. Veel politici kunnen ooit weleens geconfronteerd worden met de gevolgen ervan voor hun zelf. Ik denk dat veel Brazilianen niet eens zo wakker meer liggen van de verkeerde dingen die Lula heeft gedaan. De crisis die wereldwijd was trof ook Brazilië als grondstof leverancier keihard en de PT werd hierop afgerekend. Aangewakkerd door de extreem hatende groep tegenstanders die hun welvaart ziet/zag verminderen en daarvan niets wil delen met de armen. Geef de mensen boeken in plaats van wapens vind daarom een hele goede onliner van Lula. Daar valt veel mee te winnen. Goed onderwijs voor iedereen is de basis van vooruitgang. Niet de haatpreken van de Bolso clan en het schrappen van de evolutieleer uit de schoolboeken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4729
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: Geef geen munitie aan de schurk

Bericht door Felix » ma nov 11, 2019 14:26

De crisis die wereldwijd was trof ook Brazilië als grondstof leverancier keihard en de PT werd hierop afgerekend.
De corruptie nam tijdens het PT bewind wel heel extreme vormen aan en dat juist bij een partij die de corruptie met alle middelen zou bestrijden. De PT was een zogenaamd ethische partij.

Ik zie lula ook als een anker naar het verleden, iemand die de vooruitgang van zijn eigen partij remt. Het is natuurlijk ook verkeerd dat een enkele persoon het hele beleid van een partij bepaalt en dat er steeds achterom naar hem gekeken moet worden bij elke stap die er genomen wordt.

Ik zal ook niet vergeten dat lula als vakbondsman al in het huis van een ondernemer woonde! Hij heeft altijd van anderen geprofiteerd, is een manipulator en beroepszielepoot/slachtoffer. Er waren een, of meerdere, psychiaters die hem als psychopaat klassificeerden en hij lijkt ongetwijfeld eigenschappen in die richting te hebben.

Het is rampzalig dat Brazilië balanceert tussen een abjecte figuur als lula en een verachtelijke figuur als bolsonaro.



Plaats reactie