Brazilie Nieuws: Lula wil Jaques Wagner

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Lula wil Jaques Wagner

Bericht door Redactie » zo dec 15, 2019 23:16

Brazilie Nieuws: Lula wil Jaques Wagner
by Redactie


Afbeelding
Columnist Ricardo Noblat (Veja) meent te weten dat Lula voornamelijk aan Lula denkt als kandidaat president voor zijn partij in 2022. Als dat niet mogelijk is, voor welke reden dan ook (Lula is momenteel onverkiesbaar door de wet ‘Ficha Limpa’ omdat hij geen onbeschreven strafblad heeft), dan heeft senator Jaques Wagner (PT – Bahia) zijn voorkeur.

Het huidige...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Lula wil Jaques Wagner

Bericht door Baiano » zo dec 15, 2019 23:48

Lula toont hiermee duidelijk aan wat voor een enorme "has-been" hij geworden is. Wagner behoort zonder enige twijfel tot de groep mensen met "gezond verstand" binnen de PT, maar ik twijfel er sterk aan dat hij over de nodige ambitie beschikt. Costa is de beschermeling van Wagner, schopte het dankzij Wagner tot gouverneur en is nu stukken populairder dan zijn voorganger (Wagner was voorheen gouverneur, ook in Bahia) om de eenvoudige reden dat hij goed werk leverde (en nog steeds). De reputatie van Costa als een goede beheerder verspreidde zich over alle staten in het noordoosten, net die staten waar de PT het meeste stemmen haalt.

Als de arbeiderspartij opnieuw een kans wil maken, dan zouden ze best beginnen met een grote schoonmaak. Lula loopt daarbij in de weg, geflankeerd door de compleet van de pot gerukte Gleisi Hoffmann en enkele andere fanatici. Het is niet op die manier dat ze erin zullen slagen om de huidige fanaticus in het Palácio do Planalto onderuit te halen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Lula wil Jaques Wagner

Bericht door Felix » ma dec 16, 2019 13:11

Bij de afgelopen verkiezingen wilde lula Wagner al als presidentskandidaat maar die weigerde omdat hij niet zeker was van zijn kansen en per se zijn foro privilegiado wilde behouden. Hij ging daarom voor de senaat.

Het is ergerlijk dat het nog steeds mannetje lula is die alles in de partij bepaalt en de PT daarmee blijft benadelen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Lula wil Jaques Wagner

Bericht door Progresso » ma dec 16, 2019 13:31

Het klinkt niet zo netjes wat ik zeg, maar ik denk dat er steeds meer mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum de dood van deze man afwachten.

Afgelopen week kondigde de PT aan dat Fortaleza de nummer 1 prioriteit is. Wat doen ze? Ze stellen Luizanna Lins als kandidaat. Zij is oud burgemeester van Fortaleza. Toen zij na 8 jaar haar mandaat moest opgeven bleven er in Fortaleza letterlijk rokende puinhopen over.

Over de hele stad lagen er bergen afval die natuurlijk geregeld in de fik gingen, er was geen doorgaande weg meer over waar geen kuilen en gaten meer in zaten, de Minha Casa Minha Vida appartementen werden aan familie van voorname PT leden verdeeld, een rijk vriendje werd bevoordeeld door precies waar hij zijn miljoenenvilla had staan een gesupergefactureerd park aan te leggen zodat het vriendje zijn zeezicht op Beiramar niet verloor, de medische voorzieningen die toch al matig waren functioneerden gewoon helemaal niet meer en de onderwijzers staakten meer dan ze les gaven.

Wat een verschil zien we nu acht jaar zonder deze corrupte mevrouw. Een economie die met bijna 3% per jaar groeit, een uitstekend opgebouwd medisch netwerk, nagenoeg geen mensen meer die op de straat leven, aantal moorden met meer dan 50% afgenomen, infrastructuur op orde, investeringen van bedrijven op een hoog niveau en de kindertjes krijgen goed onderwijs.

En het antwoord van de PT is dan deze oud burgemeester als belangrijkste persoon lanceren om Fortaleze te veroveren.

Echt, ik kan er niet bij met mijn hoofd.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Lula wil Jaques Wagner

Bericht door borsjea » ma dec 16, 2019 16:44

Bij de aanloop naar de nieuwe voorzitteschap van de partij met Haddad en Hoffman al meerdere malen genoemd dat ik hoop dat de mensen die een vernieuwing in de arbeidspartij na streven een nieuwe arbeiderspartij oprichten en het verleden achter zich laten. Waar komt toch de steun aan Lula vandaan, zijn vele som bang dat als men hem de rug toe keert hij een deal met justitie sluit.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Lula wil Jaques Wagner

Bericht door borsjea » ma dec 16, 2019 16:59

Progresso schreef:
ma dec 16, 2019 13:31
Het klinkt niet zo netjes wat ik zeg, maar ik denk dat er steeds meer mensen aan de linkerkant van het politieke spectrum de dood van deze man afwachten.
Het zou zeker op een hoop punten de boel vergemakkelijken, denk dat het aantal mensen wat tegen veroordeling in 2a instancia is zal doen afnemen, voor de processen van Lavo Jato zou het niet slecht zijn.

Vraag me wel af waar het moet gebeuren om niet de discussie te gaan krijgen of het wel een natuurlijke dood is, niet meer ontwaken in een cel van de PF zou niet ideaal zijn.



Plaats reactie