Brazilie Nieuws: Over Lula en de “Oude van Havan”

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Over Lula en de “Oude van Havan”

Bericht door Redactie » wo jan 01, 2020 16:04

Brazilie Nieuws: Over Lula en de “Oude van Havan”
by Redactie


Afbeelding
De verklaring van president Bolsonaro dat Lula een “carta fora do baralho” is (iemand die er niet meer toe doet) m.b.t. de volgende presidentsverkiezingen, veroorzaakte flink wat ongenoegen en zenuwachtigheid in PT-kringen. Dat is eigenlijk overbodig aangezien de ex-president reeds onverkiesbaar is, door de wet “Ficha Limpa” (men kan enkel meedoen aan de verkiezingen met een onbeschreven...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Over Lula en de “Oude van Havan”

Bericht door borsjea » wo jan 01, 2020 19:54

Mischien moeten we ondanks het ficha limpa hem wel mee laten doen, bij de laatste verkiezingen had ik hem al weinig kans gegeven om in de 2e ronde te komen in 2022 haalt hij dat zeker niet. Al bijna 4 jaar lang steekt de partij de kop in het zand, denkt dat zijn achterban achterlijk is en alles maar aanneemt wat men zegt. Zolang deze partij niet wel vernieuwen, niet bereid is om naar zijn achterban te luisteren en geen excuses aanbied voor het verleden zal het alleen maar slechter voor ze worden. De herbenoeming van Gleisi Hoffmann als partijvoorzitster geeft wel aan hoe deze partij denkt over corruptie bestrijding, het afgelopen jaar viel het vele media concerns al op dat de partij nauwelijks betrokken was bij debatten en leek te leven voor de enige slogan "Lula Livre" Zag een deze dagen weer een recente groepsfoto waar oa Hoffman en Haddad opstonden uiteraard met het zielige vingergebaartje de letter L vormen, Haddad weer lachen als een boer met kiespijn en man de wellicht binnen de partij de meeste kwaliteiten in huis heeft wordt een beetje op de achtergrond gebruikt, voor mij is het onverklaarbaar dat deze man de partij nog trouw blijft hoelang dat nog duurt is ook de vraag ik kijk niet vreemd op als hij binnenkort zijn vertrek aankondigt en een nieuwe partij opricht of zich aansluit bij een ander.

Over een half jaar hebben we de gemeente verkiezingen, de grote winnaars? Ik gok op Partido Novo



Plaats reactie