Brazilie Nieuws: Ciro valt aan

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Ciro valt aan

Bericht door Redactie » vr feb 28, 2020 23:24

Brazilie Nieuws: Ciro valt aan
by Redactie


Afbeelding
Mocht er plots geen nieuws meer zijn uit Brazilië, dan staat ex-minister en ex-presidentskandidaat Ciro Gomes (PDT) wel altijd klaar om de leegte even op te vullen, ook al is dat dan met een of andere heftige uitspraak. Vandaag publiceerde hij een filmpje op zijn Twitter account waar hij de president uitschold als “canalha mor”, wat zoveel betekent als een ‘superschurk’. We vertaalden...

Read more



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Ciro valt aan

Bericht door comulder » za feb 29, 2020 00:11

Ik had het niet beter kunnen/willen zeggen. Spijker op z’n kop.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4125
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Ciro valt aan

Bericht door borsjea » za feb 29, 2020 14:55

De verkiezingen van 2018 kwamen voor Ciro wellicht een jaar te vroeg. Het zwaar gehavende en zinkende PT schip was nog niet ver genoeg gezonken om in de 2e ronde te belanden. Ciro naast Bolso had wel eens een andere resultaat gegeven. Ciro kan volop profiteren van de zwaar teleurgestelde Lulalisten die nu vaak juist de extreem Bolsonisten zijn geworden. Velen van hen hadden/hebben te grote verwachtingen terwijl een herstel van Brazilië weinig mogelijkheden geeft voor leuke zaken. De PT is bezig met een soort zelfvernietiging, de houdbaarheid van die partij loopt zonder drastische aanpassingen ten einde. De komende gemeentelijke verkiezingen zal een zware teleurstelling voor ze worden en weer zal de sociale media de schuld krijgen ipv het uitblijven van acties rond de teleurgesteld ex kiezers. Nieuwkomers zullen de grote winnaars straks zijn. De verkiezingen van 2022 zullen wel eens te laat voor Ciro komen ivm de groeiende populariteit van partijen die minder op de zelfverrijking en zelfbescherming uit zijn. De partij van Ciro zou de sequnda instancia moeten ondersteunen en zelf verrijkingsprojecten als de findo partido en fundo eleitoral moeten afwijzen ten gunste van zaken als gezondheidszorg, onderwijs en veiligheid.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4747
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Ciro valt aan

Bericht door Felix » za feb 29, 2020 16:02

De resultaten zouden misschien anders zijn geweest als bolsonaro deel had genomen aan verkiezingsdebatten maar hij had nu het excuus van zijn gezondheidsproblemen vanwege de messteek. Die steek heeft hem trouwens verder ook geholpen (zieligheidsfactor).

Bolso acabou debate.jpg
Bolso acabou debate.jpg (58.73 KiB) 2113 keer bekeken



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Ciro valt aan

Bericht door Baiano » za feb 29, 2020 18:46

borsjea schreef:
za feb 29, 2020 14:55
Ciro naast Bolso had wel eens een andere resultaat gegeven. Ciro kan volop profiteren van de zwaar teleurgestelde Lulalisten die nu vaak juist de extreem Bolsonisten zijn geworden.
Ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik ken geen enkele "zwaar teleurgestelde Lulalist" die veranderde in een "extreme Bolsonist". Dat mensen teleurgesteld werden door de PT is een feit, maar de "Lulalisten" die ik ken, zijn nog steeds "Lulalist" en zien in hem het grote slachtoffer zoals hij zichzelf ziet.
Nieuwkomers zullen de grote winnaars straks zijn. De verkiezingen van 2022 zullen wel eens te laat voor Ciro komen ivm de groeiende populariteit van partijen die minder op de zelfverrijking en zelfbescherming uit zijn.
Welke partijen zijn dat dan wel? Ik ontken hun bestaan niet maar stel mij wel vragen over die "groeiende populariteit". Dit zou wel kunnen gebeuren met enkele individuele politici, zoals Tabata Amaral, maar dergelijke jonge mensen moeten opboksen tegen 'gevestigde waardes' zoals Ciro en ik zie het hen nog niet halen tegen 2022.

De gemeenteraadsverkiezingen van dit jaar brengen wellicht wat meer opheldering, wie weet.



Plaats reactie