Brazilie Nieuws: Amazon Brasil zoekt medewerkers

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Amazon Brasil zoekt medewerkers

Bericht door Redactie » di mar 03, 2020 22:40

Brazilie Nieuws: Amazon Brasil zoekt medewerkers
by Redactie


Afbeelding
Het grootste probleem van Amazon in Brazilië bestaat in het vinden van bekwame werkkrachten, zo zegt CEO Alex Szapiro: “We hebben meer dan 200 mensen tekort”. De bevestiging van de leider van het grote bedrijf is bepaald relevant op een moment dat er bijna 12 miljoen werklozen zijn in het land. Amazon stelt op dit moment meer dan tweeduizend mensen tewerk.

De meerderheid van de vacatures...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Amazon Brasil zoekt medewerkers

Bericht door Martinho » wo mar 04, 2020 18:27

Ik begrijp niet goed waarom het zo verbazend is dat Engels spreken/begrijpen veel problemen geeft. Andere buitenlandse bedrijven die ik ken passen zich aan de omstandigheden aan, niet andersom. Zo weet ik dat Heineken bijna geheel Portugeessprekend is in Brazilie, in de hoogste regionen Engels en Nederlands, maar daaronder zeker niet.

Waarom zou een pakjesverzamelaar Engels moet kunnen?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5057
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Amazon Brasil zoekt medewerkers

Bericht door quasimodo » vr mar 06, 2020 00:30

Het zullen wel laagbetaalde baantjes zijn. Ben een paar jaar geleden in Rio de Janeiro geweest. Viel me toen op hoeveel jeugd daar goed Engels spreekt. Zeker als je dat vergelijkt met Fortaleza. Ik neem aan dat dat in Sao Paulo ook zo is.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Amazon Brasil zoekt medewerkers

Bericht door Martinho » za mar 07, 2020 21:10

Dat is dan de jeugd die naar de betere (duurdere) scholen gaat.... Mijn kleinkinderen spreken ook redelijk Engels, maar dan zijn ze ook op een aparte cursus voor geweest. En daarnaast, behalve bij games oid, gebruiken ze het zelden dus het roest snel.



Plaats reactie