Bolsonaro en corona

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Bolsonaro en corona

Bericht door Martinho » di mar 24, 2020 18:14




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Bolsonaro en corona

Bericht door borsjea » wo mar 25, 2020 13:51

Je hoopt haast dat de president deze gripezinha oploopt een een aantal weken op een ITU moet doorbrengen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Bolsonaro en corona

Bericht door joaninha » wo mar 25, 2020 13:58

Aan elk nadeel zit een voordeel. Ik denk dat Bolsonaro met zijn gestoorde uitspraken zijn eigen graf heeft gegraven. Daar is zelfs geen besmetting meer voor nodig. Mocht hij die nog niet hebben of gehad.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Bolsonaro en corona

Bericht door borsjea » wo mar 25, 2020 14:37

joaninha schreef:
wo mar 25, 2020 13:58
Aan elk nadeel zit een voordeel. Ik denk dat Bolsonaro met zijn gestoorde uitspraken zijn eigen graf heeft gegraven. Daar is zelfs geen besmetting meer voor nodig. Mocht hij die nog niet hebben of gehad.
Het graven van het graf is al een tijdje bezig, waar het eerst met een lepel begon is het nu een ware graafmachine. Het graf begint inmiddels een metrotunnel te lijken. Een grote concurrent voor 2022 die er op dit moment van profiteert is João Doria die vanuit São Paulo dagelijks het nationale nieuws haalt en zo nationale bekendheid krijgt.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Bolsonaro en corona

Bericht door borsjea » wo mar 25, 2020 15:02

Bolso heeft het idee van een isolamento verticaal, de risisco groepen binnen houden dus 50+, de mensen die chronisch ziek zijn (Diabeet, hartklachten, asma, COPD etc) stoppen we daar nog de situaties bij waar andere samen leven met de risico groep dan ben ik bang dat de het aantal mensen in de groep verticaal niet veel kleiner is dan horizontaal.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Bolsonaro en corona

Bericht door Felix » wo mar 25, 2020 15:10

Bozo weigert inzage in de resultaten van de onderzoeken betreffende zijn mogelijke besmetting met het corona virus.
Soms lijkt het er op alsof hij zelf al in aanraking is geweest met het virus en zo resistentie heeft opgebouwd en daarom nu ook de macho (hersenloos dat wel) kan uithangen.

De man dient gedwongen opgenomen te worden, Brazilië mag niet langer het slachtoffer blijven van zijn gevaarlijke deliria.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Bolsonaro en corona

Bericht door Martinho » wo mar 25, 2020 23:45

De uitspraken en acties van Bolsonaro lopen opvallend in de pas met die van Donald J. Trump. Elke dag weer geeft die een persconferentie tegenwoordig, waar het over COVID zou moeten gaan maar waar het voornamelijk gaat over de grootheid en daadkracht van Donald J. Trump.
Dat zou niet erg zijn als dat ook overeenkwam met een realiteit, maar dat is helaas niet het geval.

Nogal opvallend vind ik: gisteren (meen ik) gaf Trump te kennen dat het maar met pasen afgelopen moest zijn, De redenatie is: als de economie instort gaan mensen zelfmoord plegen, of iets dergelijks. Dat mensen in grote getalen doodgaan als de zorg het niet aankan, en geen beademingstoestellen zijn enz kan hem kennelijk minder schelen. Hij stelt de economie voor gezondheid, zo zei een commentator woest. En Bolsonaro en zijn aanhang praten hem na, zag ik op de sociale media. Dus besloot Rivella dat de winkels in Rio aan het eind van de week weer open moeten.

Misschien dat bidden nog helpt, moet hij denken (hij is uiteraard een evangelist)

De strijd is niet alleen tegen een virus, het is ook tegen ongelofelijke domheid van sommigen.



Plaats reactie