Brazilie Nieuws: Op weg naar een andere wereld

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Op weg naar een andere wereld

Bericht door Redactie » di mar 31, 2020 22:24

Brazilie Nieuws: Op weg naar een andere wereld
by Redactie


Afbeelding
Het interview met de bioloog Átila Iamarino in het programma Roda Viva (TV Cultura) van gisterenavond, blijft nazinderen. Hij herhaalde wat hij eerder al zei in video’s via het internet, bekeken door meer dan 5 miljoen mensen: “Ik zeg niet dat de wereld waarin wij leefden niet zal terugkeren, maar het zal een andere wereld zijn, misschien meer verenigd”.

Iamarino studeerde aan...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7414
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Op weg naar een andere wereld

Bericht door Progresso » wo apr 01, 2020 01:28

Al die wereldproblemen kun je oplossen.

Simpelweg zorgen dat de soort "mens" weer terug gaat naar een behapbaar aantal van 1 à 2 miljard.

Dit virus gaat daar hoogstwaarschijnlijk maar heel weinig aan bijdragen. Ik denk dat je het nauwelijks in de statistieken van de totale groei van de wereldbevolking gaat zien. Wellicht een rimpeltje.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4747
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Op weg naar een andere wereld

Bericht door Felix » wo apr 01, 2020 02:34

Simpelweg zorgen dat de soort "mens" weer terug gaat naar een behapbaar aantal van 1 à 2 miljard.
Dat denk ik dus ook voortdurend. Zo'n pandemie is de evolutie in werking en als we het zelf niet doen, dan doet de evolutie het wel op velerlei manieren.

In 2009 tijdens de zogenaamde Mexicaanse griep werd al gewaarschuwd dat dit soort pandemieën veel veelvuldiger zouden gaan voorkomen. Daar bestaan allerlei logische en wetenschappelijk te voorspellen redenen voor. Hebben we van die griep ooit wat geleerd?
Op weg naar een andere wereld?
Hier geloof ik niet in, de mens leert maar heel weinig van zijn fouten en is stukken minder rationeel dan hij zichzelf veronderstelt.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Op weg naar een andere wereld

Bericht door borsjea » wo apr 01, 2020 21:18

Voor wie de uitzending heeft gemist, deze is hier op Youtube terug te zien.

https://www.youtube.com/watch?v=s00BzYazxvU



Plaats reactie