Brazilie Nieuws: Bolsonaro over record aantal doden: En dan?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro over record aantal doden: En dan?

Bericht door Redactie » wo apr 29, 2020 15:28

Brazilie Nieuws: Bolsonaro over record aantal doden: En dan?
door Redactie


Afbeelding
Op de dag dat Brazilië een nieuw record haalt m.b.t. het aantal covid-19 slachtoffers en de cijfers van China overstijgt, zegt president Bolsonaro dat hij geen mirakels kan verrichten. Het ministerie van Volksgezondheid meldde gisteren dat het totaal aantal doden nu 5.017 bedroeg, waarvan 474 geregistreerd in de voorbije 24 uur.

Met die cijfers stak Brazilië China voorbij waar officieel...

Lees meer



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over record aantal doden: En dan?

Bericht door Felix » wo apr 29, 2020 17:22

Ik zou de woorden van de president liever vertalen door: So what?, of, Ja, en? en niet door En dan.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over record aantal doden: En dan?

Bericht door joaninha » wo apr 29, 2020 19:08

Inderdaad. Dat lijkt zijn manier van denken. Door de crisis gaan er volgens hem meer doden vallen dan door het virus zelf. Omdat dat voor het grootste deel gepensioneerden en reeds zieken zijn, is dat minder erg. Zo lijkt hij te denken. Misschien wel beter voor de economie in zijn denkwereld. We gaan allemaal een keer dood is ook zo'n uitspraak die daar bij hoort.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over record aantal doden: En dan?

Bericht door comulder » wo apr 29, 2020 19:11

Felix schreef:
wo apr 29, 2020 17:22
Ik zou de woorden van de president liever vertalen door: So what?, of, Ja, en? en niet door En dan.
Dat maakt zijn uitlatingen nog schrijnender. Wie o wie gaat deze dwaas stoppen?



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over record aantal doden: En dan?

Bericht door Baiano » wo apr 29, 2020 19:19

Felix schreef:
wo apr 29, 2020 17:22
Ik zou de woorden van de president liever vertalen door: So what?, of, Ja, en? en niet door En dan.
Ik denk dat de vertaling niet zo belangrijk is, maar wel de houding van de president die wel erg duidelijk is: hij haalt als het ware zijn schouders op voor de verschrikkelijke gevolgen van de pandemie, maakt daarbij nog een opmerking die enkele omstaanders (aanhangers) deden lachen (ik ben Messias maar kan geen mirakels doen), en die heel zeker beschouwd mag worden als een "piada de mau gosto" (misplaatste grap).

Bolso schuift de schuld van de vele doden op de rug van gouverneurs en burgemeesters die hun uiterste best doen om de quarantaine te handhaven. En dat is een aanbeveling van het WHO, de snelste manier om de uitbreiding te beperken. Deze president was daar vanaf het begin tegen en wil de mensen weer aan het werk.

De vraag is dus: als iedereen (behalve de risicogroepen) weer normaal aan de slag gaat, zullen er dan minder doden vallen? Of anders gezegd, betekent het in stand houden van de sociale isolatie dat er meer mensen omkomen door het coronavirus?

Ooit zal de rekening gepresenteerd worden. Aan wie weet ik (nog) niet.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over record aantal doden: En dan?

Bericht door Felix » wo apr 29, 2020 20:37

Ik denk dat de vertaling niet zo belangrijk is
Ik denk juist van wel want ze vertaalt precies wat voor een figuur hij is, hoe hij over de dingen denkt.
Het interesseert hem gewoon geen bal.
bolso e daí.jpg



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over record aantal doden: En dan?

Bericht door Baiano » wo apr 29, 2020 21:16

Iedereen zal het daar wel mee eens zijn (dat het hem geen bal interesseert). João Doria reageerde op een harde manier en scoort wanneer hij zegt "Kom zelf maar eens kijken in de hospitalen van São Paulo, en als je dat niet durft of om een andere reden niet naar hier kan komen, ga dan naar Manaus". Benieuwd wat hij daar gaat op antwoorden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over record aantal doden: En dan?

Bericht door borsjea » do apr 30, 2020 19:29

Juist die bezoeken aan één of meerdere ziekenhuizen ontbreekt het bij Bolso aan. Mag duidelijk zijn dat hij zich niet verdiept in hoe andere buitenlandse collega´s het doen, die leggen wel een bezoek af en praten met mensen in de zorg. Voor Bolso is het nog steeds een griepje, een dag je onder de wol en je voelt je beter.



Plaats reactie