Mijn Brazilië Goede doelen in Brazilië met een Nederlands tintje

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijn Brazilië
Artikels: 114
Berichten: 196
Lid geworden op: zo okt 28, 2018 11:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Mijn Brazilië Goede doelen in Brazilië met een Nederlands tintje

Bericht door Mijn Brazilië » zo mei 17, 2020 20:52

Mijn Brazilië Goede doelen in Brazilië met een Nederlands tintje
by Mijn Brazilië

Goede doelen in Brazilië Het laatste anderhalf jaar zijn we een paar prachtige organisaties/stichtingen tegen gekomen die heel belangrijk werk doen in Brazilië. Zo worden veel kansarme kinderen geholpen met scholing, vrijetijdsbesteding en krijgen veel families ondersteuning in de eerste levensbehoefte zoals eten en hygiëneproducten. Dus mocht je nog een goede bestemming nodig hebben voor …
...

Read more



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5051
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Mijn Brazilië Goede doelen in Brazilië met een Nederlands tintje

Bericht door quasimodo » ma mei 18, 2020 00:12

De schimmige wereld van de goede doelen. Ik denk dat iedereen die weleens in Brazilië komt zelf zijn overtollige geld wel kan schenken aan iemand. Armoede genoeg. Dan kan je meteen zien waar het terecht komt en blijft niets aan de strijkstok hangen. Vooral projecten met kinderen zie ik niet zo zitten om dit door een onbekende stichting te laten doen voor hetzelfde geld sponser je een pedofiel. Vaak wordt ook het geloof gepromoot waar ik persoonlijk niets mee heb. Brazilianen overigens meestal wel. Of ben ik nu te cynisch?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7394
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mijn Brazilië Goede doelen in Brazilië met een Nederlands tintje

Bericht door Progresso » ma mei 18, 2020 01:29

Ik heb mijn ernstige twijfels bij al die goede doelen. Het klinkt allemaal heel sympathiek. Ik twijfel bij de meeste ook niet aan de goede bedoelingen van de initiatiefnemers waar wel aan het feit of het enig nut heeft.

We hebben een hele grote club gehad in Rio de Janeiro die ontmaskerd is. Dat was stichting Ibis en dat is volledig ontploft in het gezicht van de katholieke clubjes in Nederland die het allemaal sponsorden, een aantal bekende journalisten die willens en wetens een oogje dicht knepen en het Nederlandse consulaat die het clubje gebruikte als een soort goodwill.

In Fortaleza gebben we die Jolanthe van Cabouw gehad die met het WK wat deugpunten moest scoren. Ook nooit meer wat van gehoord.

En dan hebben we nog in Caucaia een paar Belgisch/Nederlandse priesters gehad die met een stichting bezig waren. Uiteindelijk bleek dat het gewone businessmodel te zijn zoals dat jaren door het Vaticaan onder de pet is gehouden.

Ja, zo schrijvende schiet mij er nog een te binne. Het dorpje naast het dorpje waar ik nu woon was ook voorzien van een prachtige NGO. Daar gingen een paar miljoen in om, maar dat bleek dus gewoon een witwasoperatie.

Als ik nog iets langer nadenk kan ik nog wel enkele voorbeelden boven water halen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7394
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mijn Brazilië Goede doelen in Brazilië met een Nederlands tintje

Bericht door Progresso » ma mei 18, 2020 01:35

Wat wel werkt is bijvoorbeeld het initiatief van Toby in Canoa Quebrada. Toby is eigenaar van een goedlopende pousada. Nu natuurlijk even niet.

Die heeft aan zijn volgers en klanten een inzamelactie opgestart en met dat geld worden nu per dag zo'n 200 man voorzien van een warme maaltijd. Dat lukt je voor €400 per dag. Heb je geen moeilijke stichtingen voor nodig met vergaderingen, marketing en dure reizen naar Brazilie.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Mijn Brazilië Goede doelen in Brazilië met een Nederlands tintje

Bericht door comulder » ma mei 18, 2020 14:48

Progresso schreef:
ma mei 18, 2020 01:35
Wat wel werkt is bijvoorbeeld het initiatief van Toby in Canoa Quebrada. Toby is eigenaar van een goedlopende pousada. Nu natuurlijk even niet.

Die heeft aan zijn volgers en klanten een inzamelactie opgestart en met dat geld worden nu per dag zo'n 200 man voorzien van een warme maaltijd. Dat lukt je voor €400 per dag. Heb je geen moeilijke stichtingen voor nodig met vergaderingen, marketing en dure reizen naar Brazilie.
Toby is toch al een aantal jaren geleden overleden? Je bent toch niet in de war met Frank? Prima initiatief trouwens van Pousada Toby. Sinds er in Canoa ook een vavela verrezen is, zal het geen overbodige luxe zijn.

Voor wat betreft de zogenaamde goede doelen. Ben al eens op bezoek geweest bij pater Jan in Caucaia. Later bleek dat hij een enorme viespeuk was/is, die niet van de kleine kindjes af kon blijven.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7394
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mijn Brazilië Goede doelen in Brazilië met een Nederlands tintje

Bericht door Progresso » ma mei 18, 2020 16:36

Geen idee. Ik zat wat filmpjes op Facebook te kijken van de familie Jansen en kwam zodoende bij Pousada Toby.

Ja, pater Jan. Geen woorden voor.



Plaats reactie