Brazilie Nieuws: Lula start privé onderzoek op

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Lula start privé onderzoek op

Bericht door Redactie » za jun 13, 2020 14:19

Brazilie Nieuws: Lula start privé onderzoek op
by Redactie


Afbeelding
De advocaten van ex-president Lula namen het initiatief om een eigen onderzoek op te starten, op zoek naar bewijzen die kunnen gebruikt worden in de verdediging in de Lava Jato processen tegen de PT-leider.

Het “defensief onderzoek” vraagt documenten op bij het bedrijf Odebrecht en het ministerie van Justitie, en start met raadplegingen in Zwitserland. Volgens de advocaten kan het...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Lula start privé onderzoek op

Bericht door Baiano » za jun 13, 2020 16:56

Waarom is de PT (lees Lula) er zo happig op om hun gelijk te halen? Uiteraard wil niemand rondlopen met een beschreven strafblad, en dat is te begrijpen. Ik wil hier niet opnieuw een discussie opstarten of hij nu echt corrupt is, of niet. Dat hebben we al gehad. Echter, de bereidheid van de arbeiderspartij om nu hier weer in te investeren, wijst erop dat de uitspraak van Lula dat hij 'eigenlijk niet meer wil meedoen aan de verkiezingen', onzin is. Gleisi zei het eerder deze week al: Lula is de kandidaat die de partij wenst.

Zal wel, hij is de enige die zou kunnen winnen van Bolso, op dit moment toch.

De partij staat of valt met Lula (ook omdat hij dat zo wil) en dat is niet goed. Het is mijn mening dat ze beter iemand als (gouverneur) Rui Costa opnemen in de plannen. Het wil maar niet doordringen tot deze dinosaurussen dat Lula een 'has-been' is. Blijven aandringen op deze vergane glorie is het graf delven van een partij die nog altijd een van de grootste is van Brazilië. Bij velen komt het spook van de corruptie weer voor de ogen bij het horen van de namen "Lula - PT". Schoon schip maken is het enige alternatief, uitpakken met een figuur die de oude begrenzingen van de partij overschrijdt en vooral nu, tijdens de pandemie, aantoont dat hij een goede beleidsvoerder is. Misschien zijn er ook anderen, ben niet zeker. Echter wanneer ik de tweets lees van Lula, Gleisi en consoorten, dan kan ik me niet van de indruk ontdoen dat ze lichtjaren achterop lopen. Lees ik die van Costa, dan stel ik vast dat de zaken hier aangepakt worden zonder al dat geklets van die vastgeroeste petistas van vroeger die niet schijnen te snappen dat de tijden veranderden, en wel snel.

Costa is ook een 'petista', maar hij laat dat zelfs niet eens blijken. Hij lult niet, hij neemt actie.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Lula start privé onderzoek op

Bericht door Felix » za jun 13, 2020 17:39

Zal wel, hij is de enige die zou kunnen winnen van Bolso, op dit moment toch.
Ik vermoed van niet. De weerstand tegen lula is en blijft enorm buiten het Noordoosten.

Ondertussen houdt lula, die zoals altijd alleen en uitsluitend aan zichzelf denkt de hele linkse oppositie achter zijn dijk en een rebelse dijkdoorbraak ligt niet in de verwachting.

Hopelijk melden goed aangeschreven gouverneurs/senatoren zich over 2 jaar aan om zich in de presidentiële verkiezingsstrijd te mengen. Lula is geen echt alternatief meer en de PT blijft even fanatiek, onrealistisch en met oogkleppen op. Ze lijken niet te beseffen dat lula alleen maar tot president werd verkozen toen hij zich veranderde in 'lulinha paz e amor', het radicalisme verliet en zich tolerant en pragmatisch voordeed.

Op dit moment is lula volledig ondergesneeuwd, ook in de pers krijgt hij maar marginaal de aandacht.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Lula start privé onderzoek op

Bericht door Progresso » za jun 13, 2020 18:14

Nou, ook in het Noord-Oosten moeten ze niet al te veel hebben van Lula. En wil je echt een president hebben van 81 jaar? Prima hoor, wat ervaring, maar op en gegeven moment gaat het gewoon niet meer. Je ziet het nu in Amerika waar Biden het moet gaan opnemen tegen Trump. Biden is gewoon aan het dementeren. Trump zou ook zijn kandidatuur moeten terugnemen. Niet om zijn beleid, maar gewoon om zijn leeftijd.

Lula is vergane glorie. Zo'n Costa zou een goede kandidaat zijn. Ik zie ook de PT gouverneur van Ceará zich kandidateren. Gewoon pragmatische lui die niet verzuipen in de verstikkende ideologie van Hoffman en Lula.



Plaats reactie