vermiste schildpad overleefd 30 jaar op zolder in Rio

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

vermiste schildpad overleefd 30 jaar op zolder in Rio

Bericht door quasimodo » zo jan 27, 2013 08:34

AMSTERDAM - In Rio de Janeiro heeft een gezin na dertig jaar zijn vermiste schildpad teruggevonden.

In 1982 had de familie huisdier Manuela voor het laatst gezien. Een langdurige zoektocht leverde destijds niets op. De familie ging er vanuit dat het reptiel door de voordeur was ontsnapt, toen bouwvakkers die open hadden laten staan.

Het gezin had deze week besloten het huis op te ruimen. In de rommelkamer op de tweede verdieping vond zoon Leandro een doos van een platenspeler, waarin hij de elektrische apparatuur wilde verzamelen. Daar stak de schildpad haar herkenbare rode kop onder het schild vandaan.

Tegenover de tv-zender Globo G1 zegt hij: ''Ik wilde die doos gebruiken om troep in te verzamelen om weg te gooien, toen iemand me attendeerde op het beest dat er in zat. Ik schrok me dood toen ik de schildpad zag.''

Braziliaanse dierenartsen nemen aan dat de schildpad de dertig jaren heeft overleefd door het eten van termieten. Dierenarts Jeferson Pires: ''Deze schildpaddensoort is bijzonder veerkrachtig en kan zomaar twee tot drie jaar zonder voedsel.''

http://www.nu.nl/opmerkelijk/3013381/ve ... older.html



Plaats reactie