Buitenlandse studenten zoeken gastgezin.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Buitenlandse studenten zoeken gastgezin.

Bericht door quasimodo » wo dec 17, 2014 17:53

Arnhem - Begin januari 2015 is het voor verschillende buitenlandse studenten zover: ze komen naar Nederland voor een uitwisseling via het High School Holland programma van Travel Active.
Ze hebben erg veel zin om kennis te maken met het Nederlandse gezinsleven, hier naar de middelbare school te gaan en onze cultuur te ervaren. Travel Active is in de regio Arnhem dringend op zoek naar één of meerdere gastgezinnen die het leuk zouden vinden, om een buitenlandse student een thuis te bieden.

Veel gastgezinnen die deelnemen aan het programma zijn nieuwsgierig naar de leefgewoonten van iemand uit een ander land of vinden het leuk om ook hun eigen kinderen een stukje buitenlandse cultuur mee te geven. U draagt bij aan een onvergetelijke ervaring voor uw gezin, maar ook voor de student die zijn/haar eigen horizon enorm verbreedt. Tijdens het verblijf in Nederland staan de studenten en gastgezinnen onder begeleiding van een regiocoördinator van Travel Active. De studenten die in januari naar Nederland komen, komen o.a. uit België, Brazilië en Australië en blijven tot de zomervakantie of een jaar in Nederland.

Maak kennis met de studenten!

Alle studenten die in januari naar Nederland zullen komen zijn enorm gemotiveerd om hier in een Nederlands gastgezin te verblijven en naar een Nederlandse middelbare school te gaan. Lees hieronder enkele uitspraken van de studenten die nog op zoek zijn naar een gastgezin:

Stefani, 16 jaar, uit Brazilië: Ik wil graag weten hoe de mensen in Nederland leven en hoe ze denken. Ik wil ontdekken wat de verschillen en de overeenkomsten tussen Brazilië en Nederland zijn. Ik vind het leuk om mijn Engelse taalbeheersing te uiten en de Nederlandse taal te gaan leren wat voor mijn vervolg studie een goede bonus is! Ik kijk erg uit naar deze ervaring en doe mijn best om er een onvergetelijke ervaring van te maken. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor jullie!

Marie, 18 jaar, uit België: Ik ben heel nieuwsgierig om Nederland te gaan ontdekken. Ik ben erg benieuwd hoe het leven van een Nederlandse studente eruit ziet, en ben dan ook heel enthousiast om dit te gaan meemaken! Mijn verblijf in Nederland zal een levenservaring worden. Ik kijk er erg naar uit om dit samen met mijn gastgezin te gaan beleven. Ik zal jullie steun soms wel nodig hebben, maar ik zal er alles aan doen om deze uitwisseling ook voor jullie zo leuk en goed mogelijk te maken!

Meer informatie?

Wilt u een buitenlandse student een Nederlands thuis bieden en wilt u van dichtbij kennis maken met de Belgische, Australische of Braziliaanse cultuur? Neem dan zo spoedig mogelijk vrijblijvend contact op met Angela of Jill van het High School Holland team. Tel. 0478-551900 of e-mail: highschoolholland@travelactive.nl. Op de website http://www.travelactive.nl/high-school-holland is meer informatie te vinden en stellen de studenten die nog een gastgezin zoeken zich aan u voor.

http://www.arnhemsekoerier.nl/nieuws/bu ... -1.4677886
Laatst gewijzigd door quasimodo op wo mar 11, 2015 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Buitenlandse studenten zoeken gastgezin Arnhem.

Bericht door quasimodo » wo mar 11, 2015 00:13

Eduarda uit Brazilië zoekt met SPOED een gastgezin05-03-2015 14:31
LEZERSNIEUWS Door: Travel Active
0 reacties
Share on facebookShare on twitterShare on printMore Sharing Services
0
Eduarda (18 jaar) komt uit Brazilië en woont momenteel in Nederland voor een uitwisseling van 6 maanden via het High School Holland programma van Travel Active. Wegens omstandigheden is Eduarda met spoed op zoek naar een leuk gastgezin in de buurt van Amersfoort waar ze de komende 4 manden kan verblijven en dat het leuk vindt om vanuit huis kennis te maken met de Braziliaanse cultuur.

Eduarda: Hoi! Mijn naam is Eduarda en ik ben geboren in Belém in Brazilië waar ik een tijdje met vader, moeder en twee oudere zussen heb gewoond. In september 2014 ben ik ook begonnen met het leren van Nederlands.
Ik heb verschillende hobby's, maar hou vooral erg van tuinieren. Thuis zorg ik goed voor mijn plantjes en vind dit ook leuk om te doen. Ook vind ik sporten erg leuk om te doen, het maakt niet veel uit om welke sport het gaat. Ik ben altijd bereid om nieuw dingen uit te proberen en ben erg actief. Zelf ga ik vaker fietsen en naar de sportschool. Ik het weekend ga ik graag leuke dingen doen met vrienden, film kijken, picknicken of lekker spelen met mijn hond Fred.
Ik heb Nederland al eens eerder bezocht, en ik vond dit geweldig! Daarom heb ik besloten om een uitwisseling te doen in Nederland. Ik hou van de mensen, het eten, de natuur, de steden en nog veel meer! Ik hoop veel nieuwe dingen te leren en nieuwe mensen te ontmoeten. Ik wil veel Nederlandse dingen gaan doen, graag met mijn gastfamilie.

Veel gastgezinnen die deelnemen aan het programma zijn nieuwsgierig naar de leefgewoonten van iemand uit een ander land of vinden het leuk om ook hun eigen kinderen een stukje buitenlandse cultuur mee te geven. U draagt bij aan een onvergetelijke ervaring voor uw gezin, maar ook voor de student die zijn/haar eigen horizon enorm verbreedt. Tijdens het verblijf in Nederland staan de studenten en gastgezinnen onder begeleiding van een regio coördinator van Travel Active.

Meer informatie
Wilt u Eduarda een Nederlands thuis bieden en wilt u van dichtbij kennis maken met de Braziliaanse cultuur? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met het High School Holland team van Travel Active. Neem telefonisch contact met ons op via: 0478-551900, of stuur ons een e-mail naar: highschoolholland@travelactive.nl.
Op de website www.travelactive.nl/high-school-holland is meer informatie te vinden en stelt Eduarda zich alvast voor.

http://www.veenendaalsekrant.nl/lokaal/ ... P9nPouG_1Y



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Buitenlandse studenten zoeken gastgezin.

Bericht door quasimodo » vr aug 21, 2015 22:34

YFU zoekt gastgezin voor João uit Brazilië

Regio – Uitwisselingsorganisatie YFU zoekt in door heel Nederland naar een gastvrij gezin dat huis en hart openstelt voor João uit Brazilië. João volgt één schooljaar regulier onderwijs op de middelbare school en leert de Nederlandse taal en cultuur.
João (16) is een ontzettend lieve en wat verlegen jongen, die het leuk vindt om met leeftijdsgenoten videospelletjes te spelen. Hij denkt erover om rugby te spelen in Nederland en hij vindt het leuk om voetbal te kijken, vooral wanneer het Braziliaanse team speelt.


Wie is YFU?
YFU is een wereldwijde non-profit, niet politieke of religieuze organisatie die al meer dan 55 jaar wereldwijd uitwisselingen organiseert voor jongeren. Een gastgezin kiest op basis van interesses en hobby’s zelf welk gastkind zij willen verwelkomen. Daarnaast krijgen het gastgezin en de student professionele begeleiding gedurende het uitwisselingsjaar.

“Het is een bijzondere ervaring om Nederland door Agustins ogen te zien.” – Gastmoeder Lieneke

Gastgezin
Iedereen kan gastgezin worden: jongere stellen, oudere stellen, met of zonder kinderen, alleenstaanden. Daarnaast zoekt YFU altijd gastgezinnen die tijdelijke opvang kunnen verzorgen tijdens bijvoorbeeld schoolvakanties. Denk hierbij aan 2 tot maximaal 6 weken.

En dan?
YFU-gastgezinnen ontvangen niet een financiële vergoeding, maar ontdekken vanuit eigen huis een nieuwe cultuur. De student is zelf verantwoordelijk voor zak-, kleed- en schoolgeld. Van de gastgezinnen vraagt YFU kost en inwoning.

http://nieuwsbode-heuvelrug.nl/nieuws/y ... -1.5168757



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5053
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Buitenlandse studenten zoeken gastgezin.

Bericht door quasimodo » di nov 24, 2015 20:11

Braziliaanse student zoekt gastgezin in Raalte
21-11-2015 om 16:14

Luiz, afkomstig uit Brazilië, woont momenteel in Nederland om hier zijn Nederlandse High School Experience te ervaren via het High School Holland programma van Travel Active. Luiz verblijft op dit moment in een gastgezin waar hij helaas niet de rest van zijn uitwisseling kan blijven en daarom wordt er met spoed een gastgezin voor hem gezocht in de buurt van Raalte die hem een warm thuis wil bieden. Luiz gaat naar het Carmel College Salland en is op zoek naar een gastgezin dat het leuk vindt om vanuit huis kennis te maken met een andere cultuur.

Maak kennis:
Luiz: Ik ben 16 jaar.
Persoonlijke eigenschappen: respectvol, meegaand en vrolijk
Hobby’s: gitaar spelen, culturele activiteiten en lezen
Allergie: katten
Dieet: vegetarisch

Hallo iedereen! Ik woon samen met mijn moeder, stiefvader en hond in Rio de Janeiro in Brazilië. Ik studeer op een privé school in Rio de Janeiro. Mijn moeder omschrijft mij als vredig en kalm. Af en toe ben ik verlegen, vooral als ik iemand net leer kennen, maar zodra ik iemand beter ken zal dit weggaan. Ik heb respect voor andermans privacy. Ik vind het leuk om rond kinderen, huisdieren en boerderij dieren te zijn. Eigenlijk ben ik zo gek op dieren dat ik vegetarisch ben geworden.

Ik speel gitaar vanaf mijn 11e, maar ik ben nog steeds aan het leren. Daarnaast ben ik geïnteresseerd in geschiedenis en politiek net zo als muziek en literatuur. Ik vind het fijn om alleen te zijn, maar dingen samen ondernemen doe ik ook graag.

In Nederland wil ik graag leren hoe jullie leven, wat jullie eten en ik hoop dat jullie mij zullen helpen met het leren van de Nederlandse taal. Ik wil jullie bedanken voor de kans die jullie mij bieden. Ik kijk er naar uit om jullie en Nederland te leren kennen.

Vindt u het leuk om kennis te maken met de Braziliaanse cultuur en de wereld in huis te halen? Dat kan! Luiz is per direct op zoek naar een leuk gastgezin die hem een warm welkom biedt.

Veel gastgezinnen die deelnemen aan het programma zijn nieuwsgierig naar de leefgewoonten van iemand uit een ander land of vinden het leuk om ook hun eigen kinderen een stukje buitenlandse cultuur mee te geven. U draagt bij aan een onvergetelijke ervaring voor uw gezin, maar ook voor de student die zijn/haar eigen horizon enorm verbreedt. Tijdens het verblijf in Nederland staan de studenten en gastgezinnen onder begeleiding van een regio coördinator van Travel Active.

Meer informatie
Wilt u Luiz een Nederlands thuis bieden en wilt u van dichtbij kennis maken met een andere cultuur? Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met het High School Holland team van Travel Active. Neem telefonisch contact met ons op via: 0478-551900, of stuur een e-mail naar: highschoolholland@travelactive.nl. Op de website www.travelactive.nl/high-school-holland is meer informatie te vinden en kunt u de brochure aanvragen.

http://www.jouwregiocentraal.nl/salland ... -in-raalte



Plaats reactie